Agencja eventowa Warszawa - Jak wybrać najlepszą agencję w Warszawie
Agencja EVENTOWA Warszawa. ➜ KOSZT
21 maja 2017
Firma sprzątająca Katowice - ceny oraz różnice, jak wybrać najlepszą firmę w Katowicach?
Firma SPRZĄTAJĄCA Katowice. ➜ KOSZT
26 maja 2017

TANIE Pozycjonowanie SEO. ➜ KOSZT

Tanie pozycjonowanie SEO - Jak wybrać najtańszą ofertę na pozycjonowanie stron internetowych

W obecnych czasach pozycjonowanie jest obowiązkowe. Jeśli Twojej firmy nie ma w Sieci, klienci nie będą potrafili Cię znaleźć. Prawie każda osoba po 30. roku życia korzysta z urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu. Jak znaleźć dobrą, a jednocześnie tanią ofertę na marketing sieciowy? Czy można pozycjonować stronę niskim kosztem?

Jeszcze kilkanaście lat temu firm, które zajmowały się marketingiem sieciowym było mnóstwo. Pozycjonowanie było znacznie łatwiejsze i przy odrobinie wiedzy jedna osoba mogła samodzielnie ogarnąć działania związane z SEO. Dziś jest inaczej.

 

Tanie pozycjonowanie to mit?

Czy to znaczy, że tanie pozycjonowanie nie istnieje? Wraz z wprowadzeniem przez Google nowych algorytmów wiele rzeczy się zmieniło. Teraz żeby strona WWW była widoczna, trzeba podjąć zróżnicowane działania. Przede wszystkim należy zadbać o wartościowy content, którego pilnuje algorytm Panda (do Polski trafił on w 2011 r.). W oficjalnym komunikacie internetowy gigant napisał, że wprowadzenie zmian algorytmicznych ma przyczynić się do zwiększenia widoczności witryn, zawierających wartościowe treści. Z kolei algorytm Pingwin, który pojawił się niedługo później, nagradzał strony, do których prowadziły dobrej jakości linki.

Obecnie, żeby działania pozycjonujące były skuteczne, trzeba zaangażowania całego zespołu. Pozycjonowanie stało się rozległą dziedziną, w której niezbędni są specjaliści o wysokich kompetencjach z wąskich dziedzin, np. analityki czy automatyzacji procesów – by szybko publikować artykuły na stronach zapleczowych. Ponadto, agencja marketingowa, która zajmuje się pozycjonowaniem, musi dysponować odpowiednimi narzędziami do analizy fraz, jakości witryny, ilości back linków jak, np. Majestic czy Ahrefs. Do tego dochodzą jeszcze koszty związane z utrzymaniem stron zapleczowych i płatnymi publikacjami na zewnętrznych domenach. Trzeba także opłacić pracę copywritera czy grafika. To wszystko sprawia, że skuteczne pozycjonowanie musi kosztować, a działania związane z utrzymaniem fraz są coraz bardziej skomplikowane.

 

Jak zminimalizować koszty za pozycjonowanie stron?

Można jednak spróbować zoptymalizować koszty związane z pozycjonowaniem, chociażby poprzez ograniczeniu się jedynie do fraz lokalnych. Tym sposobem witryna będzie widoczna tylko w danym obszarze geograficznym. To dobry sposób na promocję niewielkiej lub średniej firmy, która nie ma innych oddziałów w Polsce czy za granicą. Poza tym, ważną kwestią jest jeszcze odpowiedni dobór fraz. Muszą być one związane z Twoją branżą. Warto wybierać frazy, które wyróżniają się stosunkowo niską konkurencyjnością, a jednocześnie mają dość wysoki poziom wyszukań.

Kolejnym sposobem na zmniejszenie kosztów pozycjonowania jest dobranie fraz z tzw. długiego ogona, czyli zapytań składających się z kilku wyrazów. Są one bardzo konkretne. Często jest to pytanie, które użytkownik wpisze w wyszukiwarce. Jeśli uda się dobrać odpowiednie frazy long tail, można wiele zyskać. Choć ilość wyszukiwani nie jest tak wysoka jak na popularne zapytania, to prawdopodobieństwo konwersji jest niemal 100%. Istotną rzeczą wpływającą na koszt pozycjonowania jest też dobre zoptymalizowanie strony we wczesnym etapie pracy. Można też rozważyć ilość fraz do pozycjonowania. Na początek lepiej skupić się np. na jednej usłudze.

 

Nie tylko pozycjonowanie

W czasach, kiedy pozycjonowanie staje się coraz trudniejsze, a Google wprowadza kolejne wytyczne dla webmasterów, warto zastanowić się nad innymi formami promocji, np. w social media. Promocja na popularnych kanałach społecznościowych to sposób na budowanie zaufania do marki i pozyskiwanie nowych, lojalnych klientów. Dobrze prowadzona komunikacja w social media może przynieść wiele korzyści i pomaga w kreowaniu spójnego wizerunku marki.

To jednak nie jedyne obszary, na których warto się skupić. Warto zadbać o ciekawe treści na stronie. Takie, które użytkownicy będą sobie wzajemnie udostępniać. Można także zdecydować się na prowadzenie kampanii AdWords – dobrze zoptymalizowane, są bardzo skuteczne. Nie bez znaczenia jest także marketing szeptany, czyli działania, których celem jest dotarcie bezpośrednio do klienta, np. na forum internetowym, i zaprezentowanie mu firmy czy usługi. To skuteczny sposób na pozyskanie zainteresowanych Klientów.

 

Nie daj się oszukać. Dokładnie przeczytaj umowę z agencją SEO

Bardzo istotną kwestią, jest sama umowa. Czasem zdarza się tak, że oferta na pozycjonowanie wydaje się bardzo kusząca, jednak po czasie okazuje się, że to tylko pozory. Ukryte koszty, niedopowiedzenia sprawiają, że trzeba płacić więcej. Warto więc zwracać uwagę na drobne niuanse typu: jak wygląda rozwiązanie umowy przed zakończeniem umowy? Jak duże są kary za zerwanie współpracy? Czy zmiany fraz wiążą się z dodatkowymi płatnościami? Ważnym czynnikiem jest też baza linków. Niektóre firmy pobierają opłaty za utrzymanie linków pozycjonujących po zakończeniu współpracy. To może doprowadzić do spadku widoczności witryny w Sieci.

Ważny jest także sposób płatności. Najlepszym wariantem jest miesięczny abonament w stałej kwocie plus ewentualne premie za wyniki. Trzeba jednak być przygotowanym, że zanim fraza pojawi się w topach, może minąć nawet kilka miesięcy. Są firmy, które proponują tzw. model performance, czyli rozliczanie się jedynie za frazy, które osiągnęły założone wyniki . To może prowadzić do różnych patologii. Niektóre agencje wykorzystują ten model rozliczeń do oszukania Klienta.

 

Czy stać Cię na tanią firmę pozycjonującą?

Dobra firma pozycjonująca to więcej klientów i wyższe dochody. Nie można na tym oszczędzać. Jeśli już zdecydujesz się na pozycjonowanie witryny, wybierz agencję marketingową, która zna się na rzeczy i będzie wiedziała, jak podejść do tematu. Czasem będzie się to wiązało z nieco większymi kosztami, ale jeśli Twoja firma będzie widoczna w Sieci, telefon cały czas będzie dzwonić, a Ty zyskasz nowych klientów. Stąd też warto wybrać dobrą firmę marketingową, która podejdzie do tematu jak należy.

Jak wybrać dobrą agencję marketingową? Przede wszystkim zapytać, czy może pochwalić się referencjami. Większość firm nie będzie miała z tym problemów. Poza tym, można zapoznać się z portfolio i dowiedzieć, z jakimi firmami dana agencja już pracowała, czy ma doświadczenie w określonej branży. To bardzo cenne wskazówki, które mogą pomóc. Warto też poszukać rekomendacji wśród znajomych, sprawdzić opinie w Internecie. Nie bez znaczenia jest także strona WWW. To swego rodzaju wizytówka. Jeśli nie jest ona wykonana perfekcyjnie zrealizowana: nawigacja pozostawia wiele do życzenia, pojawiają się błędy językowe, a do tego witryna nie wyświetla się dobrze na smartfonie – lepiej nie zaczynać z nią współpracy.

Przed podpisaniem umowy warto zwrócić uwagę na kontakt z przedstawicielem firmy. Jeśli już na początku współpracy widzisz, że rozmawiasz z różnymi osobami i trudno uzyskać Ci informację, lepiej nie brnij dalej. Sposobem na większe oszczędności jest również porównanie ofert. Bywa, że są one mocno zróżnicowane.

 

Tania agencja SEO, duże straty

Korzystanie z niekompetentnej firmy może narazić Cię na duże straty. Działania, które nie są zgodne z wytycznymi Google grożą poważnymi karami od internetowego giganta. Może być to np. filtr, czyli czasowy spadek widoczności witryny na dane frazy. W najgorszym przypadku można otrzymać ban, czyli całkowite wyłącznie Twojej strony z indeksu wyszukiwarki. W praktyce oznacza to, że Twoi klienci nie będą potrafili Cię znaleźć. Za niewłaściwe pozycjonowanie można otrzymać kary ręczne lub algorytmiczne. Te pierwsze są wprowadzone przez pracowników Google, którzy monitorują, czy właściciele witryn działają zgodnie z ich wytycznymi. Można także otrzymać karę algorytmiczną, która jest automatycznie narzucana przez system.

Pocieszające jest to, że nawet jeśli otrzymasz karę, a Twoja witryna spadnie w wynikach wyszukiwania, nie jest to sytuacja nieodwracalna. Każdą karę da się zdjąć, ale zajmuje to trochę czasu. Można stracić przez to płynność finansową. Poza tym, agencje SEO, które specjalizują się w takiej pomocy są bardzo drogie. Lepiej więc na początku współpracy wybrać firmę godną zaufania, która pozwoli na osiągnięcie dobrych efektów bezpiecznymi metodami, akceptowanymi przez Google.