Reklama firmy – najskuteczniejsze kanały reklamy oraz agencje reklamowe
Reklama FIRMY. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
16 lipca 2017
Call Center Kraków. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Krakowie
Call Center Kraków. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
17 lipca 2017

SKUTECZNE Pozycjonowanie Stron. ➜ KOSZT

Skuteczne Pozycjonowanie Stron - ILE kosztuje i NA czym polega?

Skuteczne pozycjonowanie stron to w dzisiejszych czasach konieczność. Bez tego trudno jest wybić się na pozycję lidera w branży, a także zdobywać nowych klientów. Jeśli chcesz, by Twoja firma była rozpoznawalna, musisz zainwestować w marketing internetowy.

 

Pozycjonowanie sprawdza się praktycznie w każdej branży. Obecnie większość klientów zarówno indywidualnych, jak i biznesowych szuka w ten sposób produktów i usług. Jeśli Twoja firma nie jest widoczna w sieci, Twoi potencjalni klienci przejdą do konkurencji. Skuteczne pozycjonowanie stron jest więc niezbędne. Ponadto, jeśli Twoja witryna będzie wyświetlała się wysoko w wynikach organicznych, czyli bezpłatnych, klienci będą mieli większe zaufanie do prowadzonej przez Ciebie działalności.

 

Co zrobić, żeby pozycjonowanie stron było skuteczne?

Skuteczne pozycjonowanie stron to klucz do sukcesu. Nie ma recepty na to, jakie mechanizmy sprawdzą się najlepiej przypadku Twojej firmy.  Stąd też specjaliści zajmujący się SEO muszą działać bardzo elastycznie. Konieczne jest przede wszystkim odpowiednie zaplanowanie strategii działań.

 

Jakie jeszcze czynniki wpływają na pozycjonowanie stron?

 

  • Odpowiednio dobrane słowa kluczowe – to absolutna podstawa wszelkich działań. Frazy powinny konwertować i być związane z Twoim biznesem. Dobrze jest również postawić na słowa kluczowe, które będą wiązać się z wysokim dochodem. Warto sprawdzić także ich konkurencyjność – im jest ona większa, tym trudniej osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

 

  • Analiza, analiza i… jeszcze raz analiza – dobrze jest korzystać ze specjalistycznych programów, które wspierają działania SEO. Umożliwiają one m.in. dobór słów kluczowych, sprawdzenie konkurencji, a także śledzenie przepływu użytkowników przez stronę. Dzięki zaawansowanym narzędziom można wyciągać konstruktywne wnioski, które sprawią, że skuteczne pozycjonowanie stron stanie się rzeczywistością.

 

  • Dopasowanie działania do celu biznesowego – skuteczne pozycjonowanie stron musi być dostosowane do celu, jaki chcesz osiągnąć. Jeśli zależy ci na budowaniu dobrego wizerunku, dobrym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie na frazy związane z Twoja marką. Chcesz zbierać leady, sprzedawać konkretne produkty, dobierz odpowiednie strategie marketingowe, np. wyszukaj słów kluczowych z tzw. długiego ogona. Możesz również połączyć pozycjonowanie z innymi rozwiązaniami, np. kampaniami PPC.

 

  • Dobre zoptymalizowanie strony – to bardzo istotny element wpływający na skuteczne pozycjonowanie stron. Trzeba uzupełnić kluczowe parametry wpływające na wysokie pozycje w wyszukiwarce, jak np. meta title, desriptions. Należy również zadbać o odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych na stronach. Powinny być one rozłożone równomiernie, a jednocześnie wyglądać naturalnie.

 

 

Skuteczne pozycjonowanie stron – kiedy spodziewać się pierwszych efektów?

Zanim Twoja witryna będzie widoczna w wyszukiwarce Google, musi minąć trochę czasu. W przypadku nowych domen wbicie się do TOP3 zajmuje nawet kilka miesięcy. Sporo zależy również od specyfiki, branży, konkurencji. Skuteczne pozycjonowanie stron to bardzo żmudny i długofalowy proces. Dowiedz się, jakie czynniki wpływają na pozycję Twojej witryny:

 

  • Wiek domeny – im młodsza domena, tym trudniejsze pozycjonowanie. To jeden z czynników rankingowych, jaki Google bierze pod uwagę podczas weryfikacji witryn. Poza tym, firmy zajmujące się pozycjonowaniem muszą znacznie bardziej uważać w przypadku „świeżych” stron, gdyż są one bardziej narażone na kary narzucone prze Google. Trzeba więc starannie budować zaplecze linków. Odnośniki mają ogromny wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron, jednak powinny one wartościowe i pochodzić ze sprawdzonych miejsc w sieci. Starsze witryny można znacznie szybciej i łatwiej wypozycjonować tak, by były widoczne w TOP3.

 

  • Konkurencyjność frazy – im większa konkurencja, tym trudniej osiągnąć zadowalające pozycje w wyszukiwarce Google. Czasem może się zdarzyć, że nisze również będą trudne do pozycjonowania, bo mają stosunkowo niewielu klientów w porównaniu do ilości firm. Wybór słów kluczowych to jedno z trudniejszych zadań. Warto wybierać takie, które będą związane z Twoim biznesem. Do oceny konkurencyjności fraz służy wiele narządzi. Do najpopularniejszych należą: Keyword Planner (działa w ramach gogle AdWords), Market Samurai, Senuto, Semstorm.

 

  • Długi ogon – czynnikiem, który może przełożyć się na wyższe pozycje w wyszukiwarce jest znalezienie fraz z tzw. długiego ogona. Są to dłuższe słowa kluczowe, czasami w formie zapytania. Wyszukiwań na takie frazy jest mniej, ale prawdopodobieństwo konwersji jest bardzo duże.

 

Chcesz, by pozycjonowanie stron było skuteczne? Nie szukaj oszczędności

Skuteczne pozycjonowanie stron to trudne zadanie, które wymaga ogromnych nakładów pracy. Przy wyborze agencji SEO należy zwrócić uwagę na oferowane stawki. Powinny być zgodne ze standardami rynkowymi. Marketing internetowy nie jest tani. Trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami, utrzymywać zaplecze stron WWW. Jeśli oferta cenowa jest różna od średniej stawki w branży, lepiej omijać takiego wykonawcę szerokim łukiem. Cena za pozycjonowanie jest zależna od wielu czynników. Przykładowo, jeśli chcesz wypozycjonować niewielki sklep internetowy, powinieneś liczyć się z kwotą około 3 tysięcy złotych miesięcznie. Uważaj na firmy, które proponują zbyt wygórowane kwoty. Duży budżet w żaden sposób nie przekłada się na szybkie efekty. Na skuteczne pozycjonowanie stron ma wpływ przede wszystkim dobry specjalista SEO.

 

Jeśli wykonawca proponuje zbyt niską kwotę lub obiecuje szybki wzrost pozycji, należy uważać. Takie propozycje mogą oznaczać, że firma posługuje się działaniami niedozwolonymi przez internetowego giganta, które grożą otrzymaniem kar algorytmicznych lub ręcznych. Ich konsekwencją jest spadek widoczności Twojej witryny w sieci. Jeśli klienci nie będą potrafili znaleźć Twojej oferty, wpłynie to na generowane obroty.

 

Czym grozi nieumiejętne pozycjonowanie SEO?

Jeśli chcesz, by skuteczne pozycjonowanie stron stało się rzeczywistością, musisz znaleźć dobrego wykonawcę. Nieumiejętnie prowadzone działania SEO nie tylko nie wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarce Google, ale również mogą przyczynić się do spadku jej widoczności. Jest to związane z karami, które narzuca Google za stosowanie niedozwolonych technik.

 

Najczęstszymi powodami, dla których otrzymuje się kary jest budowanie zaplecza w oparciu o słabej jakości linki. Od czasu wprowadzenia algorytmu Pingwin w 2012 r., w internecie nastąpiła prawdziwa rewolucja. Zaczęto zwracać uwagę na źródło pozyskiwania odnośników, a stosowane wcześniej SWL-e (Systemy Wymiany Linków) przestały być skuteczne. Strony mogą również otrzymać kary za słabej jakości treści i zduplikowany content – tego z kolei pilnuje algorytm Panda.

 

Jak zdobywać wartościowe linki?

Na skuteczne pozycjonowanie stron wpływa przede wszystkim jakość. Skąd pozyskiwać wartościowe linki? Poniżej podajemy kilka propozycji:

 

  • Płatne publikacje – odnośnik zawarty w ciekawym artykule, umieszczonym na witrynie o dużym przepływie użytkowników – to jeden ze sposobów. Dla mniejszych firm dobrym rozwiązaniem będzie publikacja artykułów za pośrednictwem platformy White Press, która zrzesza wydawców i osoby szukające miejsc do publikacji.

 

  • Marketing szeptany, czyli zamieszczanie linków przekierowujących do Twojej witryny w miejscach, gdzie znajdują się Twoi potencjalni Klienci. Jeśli dodawane wpisy są wiarygodne, a witryna, w której je umieszczasz charakteryzuje się dużym przepływem użytkowników, zdobyty adres URL może mieć ogromny wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron.

 

  • Content marketing, czyli dostarczanie użytkownikom wartościowej treści to doskonały sposób na zdobywanie dobrej jakości linków. Trzeba jednak znaleźć taki temat, który zainteresuje odbiorców do tego stopnia, że będą sobie sami udostępniać adres URL do zamieszczonego przez Ciebie materiału.

 

Jak monitorować skuteczność pozycjonowanie stron? Poznaj przydatne narzędzia

Żeby sprawdzić, czy pozycjonowanie strony jest skuteczne, należy na bieżąco obserwować trendy związane monitorowaniem pozycji witryny, a także analizować widoczność kluczowych fraz. W tym celu korzysta się ze specjalistycznych narzędzi, np. Webmaster Tools.

 

Jeśli chcesz monitorować pozycje, sięgnij po:

 

  • Web-Tools – to jedno z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych przy pozycjonowaniu. Umożliwia nie tylko śledzenie pozycji, ale również porównywanie ich z konkurencją.

 

  • Stat4Seo – narzędzie pozwala na obserwację pozycji w różnych wyszukiwarkach m.in. Google, Bing, Sezam, Yandex.

 

  • Webpozycja – umożliwia nie tylko na monitorowanie pozycji i grupowanie słów kluczowych, ale również śledzenie archiwów związanych z daną frazą.

 

Chcesz sprawdzić widoczność Twojej strony? Wypróbuj programy:

 

  • Keyword Planner, który działa w ramach Google AdWords. To jedne z bardziej rozpoznawalnych programów. Jest prosty w obsłudze, a żeby z niego korzystać, wystarczy mieć założone konto w Google.

 

  • Searchmetrics – rozbudowany program do kompleksowej analizy SEO. Pozwala m.in. na analizę subdomen, a także fraz kluczowych.

 

  • Senuto – narzędzie umożliwia szybkie sprawdzenie, na jakie frazy wyświetla się Twoja domena w sieci.

 

Skuteczne pozycjonowanie stron – Podsumowanie

Skuteczne pozycjonowanie stron jest konieczne w każdej branży. Wymaga wielu zróżnicowanych działań. Cena za usługę powinna być zbieżna ze standardami rynkowymi. Trzeba wystrzegać się firm, które obiecują szybkich pozycji i proponują niską stawkę. Może to oznaczać, że posługują się niedozwolonymi przez Google technikami. Żeby ocenić, czy prowadzone działania SEO maja sens, warto na bieżąco śledzić trendy i korzystać z przydatnych narzędzi.