Marketing internetowy - ile kosztuje i jak wykorzystać go w Twoim biznesie?
Marketing Internetowy. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
2 sierpnia 2017
Pozycjonowanie firmy - Koszt i sposoby na wypozycjonowanie Twojej firmy
Pozycjonowanie FIRMY. ➜ KOSZT
10 sierpnia 2017

Reklama Internetowa. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać firmę?

Reklama internetowa – ile kosztuje i jak wybrać agencję?

Jeśli chcesz, by Twoja firma się rozwijała, zainwestuj w reklamę internetową. To dobry sposób, by pozyskiwać lojalnych Klientów i stać się rozpoznawalną marką. Wcześniej jednak musisz zaplanować budżet. Dowiedz się, ile kosztują tego typu usługi i jak znaleźć odpowiednią agencję.

 

O tym, że obecność w internecie to w dzisiejszych czasach absolutne „must have” nie trzeba nikogo przekonywać. Większość klientów szuka usług lub produktów za pośrednictwem Google. Dostęp do sieci ma praktycznie każdy, z dowolnego miejsca. Reklama internetowa jest więc obowiązkowym kanałem promocji.

 

Dlaczego warto postawić na reklamę internetową?

Reklama internetowa to stosunkowo łatwy sposób pozyskania klientów, co wynika z faktu, że do dyspozycji są różne metody i formy dotarcia do odbiorców. Można dobrać narzędzia do określonych celów marketingowych. Jeśli chcesz, by klienci zainteresowali się nowościami w Twojej ofercie, dobrym sposobem na reklamę internetową będą kampanie AdWords. Prowadzisz sklep internetowy? Usługa Google Zakupy to podstawa. Chcesz dotrzeć do określonego targetu, wybierz reklamę kontekstową. Zależy Ci na tym, by zainteresować jak najszersze grono osób, idealnie sprawdzi się reklama zasięgowa. Chcesz, by sposób komunikacji był nienachalny? Dobrym pomysłem będzie mail reklamowy wyświetlający się w zakładce „Oferty” na poczcie Gmail.

 

Szerokie możliwości, jakie daje reklama internetowa to nie jedyne zalety marketingu sieciowego. Dużym atutem jest również prosta weryfikacja kosztów. Bez trudu możesz obliczyć, ile wyniosło Cię pozyskanie leada. W tym celu wystarczy jedynie odpowiednio skonfigurować konto reklamowe i połączyć je z Google Analytics. Do dodatkowych plusów zalicza się również możliwość zarządzania nakładami na reklamę internetową. Jeśli wybierzesz działania PPC (Pay Per Click), czyli za kliknięcie, sam decydujesz, ile chcesz przeznaczyć na nie środków. Będziesz chciał zmniejszyć pulę na marketing – w każdej chwili możesz zakończyć kampanię.

 

Pozycjonowanie vs. kampanie AdWords

Reklama internetowa może przybrać różne formy. Kampanie PPC to dobry sposób, by komunikat związany z Twoją firmą wyświetlał się wysoko w wyszukiwarce Google. Jest to jednak doraźna forma promocji – w momencie, gdy skończą się środki, reklama przestanie być emitowana. W przypadku pozycjonowania jest inaczej. Twoja strona może pojawiać się w wynikach organicznych, czyli bezpłatnych, przez długi czas. Jaka forma reklamy internetowej sprawdzi się w Twoim biznesie? Najlepszym rozwiązaniem są działania wielokanałowe, które zwiększają szansę na znalezienie potencjalnego odbiorcy.

 

Kampanie PPC są pożyteczne szczególnie wówczas, kiedy chcesz zareklamować nową usługę lub produkt. Możliwość skorzystania z rozszerzeń, np. w celu uzupełnienia numeru telefonu lub adresu Twojej firmy, to dodatkowe zalety. AdWords stosuje się także jako uzupełnienie pozycjonowania. Zanim kluczowe frazy wejdą w topy, może minąć kilka miesięcy. Żeby nie tracić klientów i wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce Google, warto postawić na taki sposób promocji.

 

Reklama internetowa – na co warto się zdecydować?

Sposób promocji w internecie dostosuj do celów biznesowych, jakie chcesz osiągnąć. Poniżej prezentujemy różne możliwości reklamy internetowej.

 

Niezależnie, w jakiej branży działasz, postaw na pozycjonowanie organiczne. To absolutna konieczność. Twoja firma powinna pojawiać się wysoko w wyszukiwarce Google.

 

Kampanie AdWords to dobra metoda na pozyskiwanie nowych leadów i promocję usług lub produktów. Może być stosowana jako uzupełnienie pozycjonowania.

 

Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy już wstępnie zainteresowali się oferowaną przez Ciebie usługą, postaw na remarketing. Wówczas reklama Twojej firmy wyświetli się docelowym odbiorcom. Prawdopodobieństwo konwersji jest w takim przypadku bardzo duże.

 

Social media to nowoczesny sposób pozyskania klienta. Umożliwia bezpośredni kontakt z użytkownikiem. Coraz więcej osób składa tę drogą zapytania ofertowe, a nawet decyduje się na sfinalizowanie transakcji. Narzędzie sprawdza się w każdej branży, ale trzeba dostosować styl prowadzenia komunikacji do branży, w jakiej działasz.

 

Chcesz zainteresować użytkownika? Doskonałym rozwiązaniem będą materiały wideo. To sposób, by przyciągnąć uwagę i w ciekawy sposób przedstawić ofertę Twojej firmy. Kampanie wideo mogą być emitowane w różnych serwisach internetowych bądź na YouTube.

 

Skuteczną formą reklamy internetowej jest marketing szeptany. Sprawdza się w każdej firmie, ale powinien być umiejętnie prowadzony. Komunikaty związane z Twoją ofertą muszą pojawiać się w tematycznych serwisach lub wątkach. Należy również dostosować styl komunikacji do sposobów porozumiewanie społeczności w internecie.

 

Marketing bazodanowy (database marketing) pozwala na efektywne pozyskiwanie klientów. Bazy danych analizuje się pod kątem wymagań i potrzeb poszczególnych grup odbiorców, a następnie dopasowuje do nich odpowiednie strategie komunikacyjne.

 

Ile trzeba zapłacić agencjom, by skutecznie promowały Twoją firmę?

Reklamy internetowe pochłaniają sporą część budżetu przeznaczonego na marketing. Dobrze prowadzone działania pozwalają zdobyć nowych klientów, co wpływa na obroty w firmie. Abonament, z którym musisz się liczyć zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest to, czy prowadzisz firmę o charakterze lokalnym. Jeśli tak, możesz rozłożyć koszty na inne formy promocji offline, np. banery lub ulotki. Kluczową kwestią jest również to, jak duża jest Twoja konkurencja i ile posiadasz oddziałów.

 

W celu uproszczenia naszego zestawienia, przedstawiamy analizę kosztów na przykładzie średniej wielkości sklepu działającego w sieci. Poniżej prezentujemy średnie stawki rynkowe za popularne formy reklamy internetowej:

 

  • pozycjonowanie – to koszt około 3 tys. zł; cena zależy m.in. od tego, jak dużo fraz chcesz wypozycjonować;

 

  • kampanie PPC – kwota zależy od tego, ile klient jest w stanie wydać na pozyskanie leada; przy rozliczeniach typu Flat Fee (stałych comiesięcznych opłatach) prowizja od obsługi wynosi około 15% zaplanowanego budżetu;

 

  • materiały wideo i zdjęcia produktowe to kwota co najmniej kilkuset złotych;

 

  • social media – koszty obsługi to kilkaset złotych miesięcznie; cena zależy od tego, ile postów miesięcznie będzie publikowanych; w przypadku konieczności dokupienia zdjęć i innych materiałów,                 kwota może wzrosnąć;

 

  • marketing szeptany – ceny za posty zależą od wielkości kampanii i rodzaju branży; trzeba liczyć się z kwotą co najmniej kilkunastu złotych;

 

  • marketing bazodanowy – działania są zależne od wielkości i rodzaju bazy danych, a także od tego, czy kierujesz swoje usługi do klientów indywidualnych czy firm. Cena za CPM (Cost Per Mille), czyli koszt dotarcia do tysiąca użytkowników wynosi od 10 do kilkudziesięciu złotych.

 

Jak zaoszczędzić na reklamie internetowej?

Marketing internetowy jest drogi, ale można szukać oszczędności i prowadzić przemyślane kampanie. Jeśli Twoja firma działa na terenie określonego obszaru, dobrym pomysłem są działania lokalne – efektywne i znacznie tańsze od tych prowadzonych na skalę globalną. Warto też skupić się na reklamie internetowej tylko niektórych produktów, najlepiej tych najbardziej dochodowych. Kluczową kwestią jest również staranne dobranie słów kluczowych. Powinny być one dostosowane do Twojego biznesu.

 

Dobrym sposobem na uzyskanie niższych kosztów jest współpraca tylko z jedną agencją, która kompleksowo podejdzie do realizacji zadań. Będzie obsługiwała różne kanały komunikacji. Wówczas koszty za pojedyncze usługi będą mniejsze, gdyż będzie można liczyć na dodatkowe rabaty.

 

Czy można samodzielnie zająć się reklamą internetową?

Teoretycznie można we własnym zakresie prowadzić kampanie AdWords. Dostęp do konta reklamowego może mieć każdy. Samodzielnie da się również obsługiwać social media, udzielać się na forach w internecie. Brak doświadczenia i specjalistycznej wiedzy może doprowadzić do tego, że nasze reklama internetowa będzie nieefektywna i narazi Cię na straty finansowe. Źle zoptymalizowana kampania PPC, niewłaściwie dobrane słowa kluczowe, brak rozszerzeń – to tylko niektóre błędy, które można popełnić przy kampaniach AdWords. Nieumiejętna komunikacja w social media czy nachalne wpisy na forach internetowych mogą zniechęcić klientów do kontaktu z Twoją firmą. Stąd też dobrze jest zlecić tego typu działania agencji marketingowej, która profesjonalnie wywiąże się z zadania.

 

Jak wybrać dobrą agencję zajmującą się reklamą internetową?

Jeśli zdecydowałeś się na reklamę internetową, znajdź odpowiednią agencję. Najważniejszą rzeczą determinującą wybór jest portfolio. Musisz dowiedzieć się, z jakimi firmami dany wykonawca wcześniej pracował. Poproś także, by firma na konkretnych przykładach opisała skuteczność prowadzonych usług.

 

Kolejną ważną sprawą, na którą musisz zwrócić uwagę jest sama oferta na wykonanie reklamy internetowej. Powinna być ona dopasowana do potrzeb Twojego biznesu. Jeśli będzie zbyt ogólna, lepiej nie zaczynaj współpracy z taką agencją reklamową. Ważny jest także kontakt z przedstawicielem firmy. Jeżeli już na samym początku nie będziesz potrafił się dogadać, nie licz, że później coś się zmieni. Przed podpisaniem umowy zwróć uwagę na sposób rozliczeń, a także na to, jak wygląda zrezygnowanie z usług przed wyznaczonym terminem. Niektórzy wykonawcy naliczają kary za wprowadzenie zmian. Nie bez znaczenia jest także raportowanie. To skuteczny sposób, by zweryfikować efekt prowadzonych działań.

Kalkulator kosztu obsługi Reklamy Internetowej

Wpisz budżet kampanii marketingowej online

1
2
3
4
5
6
8
10
12
15
>15
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie