Call Center Łódź. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Łodzi
CALL CENTER Łódź. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
1 sierpnia 2017
Marketing internetowy - ile kosztuje i jak wykorzystać go w Twoim biznesie?
Marketing Internetowy. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
2 sierpnia 2017

Reklama GOOGLE. ➜ ILE kosztuje i JAK zacząć?

Reklama Google – ile kosztuje i jak wybrać agencję?

Chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów? Jeśli tak, postaw na reklamę w wyszukiwarce Google. To doskonały sposób na pozyskiwanie leadów. Jakie formy promocji będą najskuteczniejsze i jak wybrać dobrą agencję marketingową? Zanim znajdziesz wykonawcę, zapoznaj się z naszym krótkim przewodnikiem.

 

Dlaczego reklama w Google to najbardziej efektywne narzędzie do marketingu internetowego?

W dzisiejszych czasach dostęp do internetu ma praktycznie każdy. Powszechność tabletów i smartfonów powoduje, że w dowolnym momencie można wyszukać w sieci informacje na temat produktu lub usługi. Jeśli Twoja firma nie będzie widoczna w wyszukiwarce, dużo trudniej będzie Ci pozyskać zainteresowanych Klientów. Stąd też reklama w Google to absolutna konieczność. Taka forma marketingu ma bardzo wiele zalet. Do najważniejszych należy możliwość dostosowania sposobu promocji do potrzeb biznesu. Jeśli chcesz wypromować nowy produkt lub usługę, postaw na kampanie AdWords. Zależy Ci na tym, by pozyskać Klientów, którzy już wstępnie zainteresowali się Twoją ofertą? Dobrym rozwiązaniem będzie retargeting. Chcesz dotrzeć do określonej grupy odbiorców? Wybierz reklamę kontekstową.

 

Reklama w Google to również swobodne zarządzanie budżetem. W każdej chwili możesz zmodyfikować założenia kampanii, zwiększyć lub zmniejszyć środki na promocję. Dodatkowym atutem jest także możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej, np. poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych lub ograniczenie emisji reklamy do danego miasta lub regionu. Kampanie PPC (Pey Per Click) – za kliknięcie – można łatwo mierzyć i sprawdzać ich skuteczność. Wystarczy połączyć konto reklamowe z Google Analytics i ustalić konkretne cele sprzedażowe. W każdej chwili można wygenerować raport z prowadzonych działań.

 

Jak reklama Google pomoże w promocji Twojego biznesu?

Nie wiesz, jaka forma reklamy sprawdzi się najlepiej w Twoim przypadku. Zastanów się, jaki cel biznesowy chcesz osiągnąć i dobierz odpowiednie działania.

 

Chcesz zdobywać leady sprzedażowe, promować nowe produkty lub usługi?

Postaw na kampanie AdWords. Dzięki nim Twoja strona będzie się wyświetlała na pierwszej stronie w wyszukiwarce internetowej, a ty dotrzesz do Twoich potencjalnych Klientów.

 

Zależy Ci na pozyskaniu wąskiej grupy odbiorców?

Reklama kontekstowa będzie doskonałym rozwiązaniem. Odnośnik do Twojej strony będzie wyświetlał w serwisach tematycznie związanych z Twoją branżą. To znacznie zwiększa szanse na konwersję.

 

Chcesz, by informacja o Twoich produktach lub usługach trafiła do jak największej ilości osób?

Idealnie sprawdzi się reklama zasięgowa display, która będzie się wyświetlała w czołowych serwisach internetowych.

 

Zależy Ci na tym, by zdobyć Klientów, którzy wstępnie zainteresowali się Twoją ofertą?

Zainwestuj w retargeting. Jeśli użytkownik przynajmniej raz odwiedzi Twoją witrynę, reklama Twojej firmy będzie mu się cały czas wyświetlała.

 

Prowadzisz sklep internetowy?

Postaw na usługę Google Zakupy, by w górnej części wyszukiwarki internetowej zaczęły wyświetlać się oferty Twoich produktów. Jeśli będą one zaprezentowane w ciekawy sposób, prawdopodobieństwo finalizacji transakcji będzie bardzo duże.

 

Chcesz dotrzeć do klientów w nienachalny sposób?

Świetnie sprawdzi się GSP. To mail reklamowy widoczny w zakładce „Oferta” poczty Gmail. W trakcie przeglądania skrzynki, użytkownik może otworzyć wiadomość z odnośnikiem do Twojej witryny.

 

Ile kosztuje reklama Google?

Google udostępnia wiele różnych formatów reklamowych. Ich atutem jest łatwe zarządzanie budżetem kampanii, który w każdej chwili można zmniejszyć lub zwiększyć. Tak naprawdę nie ma górnej albo dolnej granicy, którą trzeba przeznaczyć na promocję. Kiedy na koncie reklamowym skończą się środki, przekaz marketingowy przestanie się wyświetlać.

 

Reklamy Google rozlicza się najczęściej w modelu CPC (Cost Per Click) lub CPA (Cost Per Action). W pierwszym przypadku płaci się za każde kliknięcie w link kierujący do strony. W drugim – ponosi się koszty za efekty w postaci określonych zachowań. Przykładowo, można ustawić za cel zakup produktu lub też uzupełnienie formularza kontaktowego. Takie formy są bardzo skuteczne, gdyż w łatwy sposób można zmierzyć skuteczność pozyskania leada.

 

Sposoby rozliczenia z agencją SEM

Agencje reklamowe proponują różne formy rozliczeń. Najczęściej spotykane modele to:

 

  • Flat Fee. To stała prowizja, w wysokości około 15%, od budżetu prowadzonej kampanii. Rozwiązanie jest idealne dla osób, które chcą rozplanować swoje comiesięczne wydatki. Dzięki takiej umowie będziesz dokładnie wiedzieć, ile zapłacisz za obsługę kampanii.
  • Succes Fee. To prowizja od uzyskanej kwoty, najczęściej w wysokości 5%. Ten system może być stosowany jedynie w przypadku, gdy wynik jest przeliczany na wartość monetarną. Model sprawdza się m.in. w przypadku transakcji online.
  • CPL (Cost Per Lead). To koszt pozyskania leada. Taka forma pozwala Ci na kontrolę kosztów związanych ze zdobyciem Klientów. Ma jednak dużą wadę. Trzeba dysponować dobrym działem handlowym. W przeciwnym razie zdobyte dane będą bezużyteczne z punktu widzenia biznesowego.

 

Jednorazowe opłaty za konfigurowanie ustawień kampanii. Agencjom SEM można zlecić jednorazową konfigurację konta reklamowego i odpowiednie dobranie słów kluczowych, a następnie prowadzić działania PPC we własnym zakresie. Nie jest to jednak do końca dobre rozwiązanie, ponieważ kampanie trzeba stale monitorować i modyfikować.

 

Czy można samodzielnie zajmować się reklamą Google?

W teorii prowadzenie kampanii PPC nie jest trudne. Wystarczy zalogować się na koncie reklamowym, ustawić słowa kluczowe, a także pozostałe parametry. W praktyce niedoświadczona osoba może spowodować wiele szkód. Źle dobrane słowa kluczowe, brak uporządkowania fraz w grupy reklam lub niezachęcające treści przekazów marketingowych – to jedne z częściej popełnianych błędów. Powodują one, że budżet przeznaczony na marketing jest mało efektywny. Reklama trafia do osób, które nie są w ogóle zainteresowane produktem, bo np. nie wyświetla się na konkretne frazy. Stąd też lepiej zdecydować się na zlecenie usługi doświadczonej agencji, która będzie wiedziała, na co zwracać uwagę. Zaplanuje ona kampanię w taki sposób, by była skuteczna, a jednocześnie zoptymalizowana pod względem budżetu.

 

Czy reklama Google sprawdza się w każdej branży?

Reklamy Google są bardzo pożyteczne i świetnie sprawdzają się w każdej firmie, nawet tej o charakterze niszowym. Kluczową kwestią jest jednak odpowiednie dobranie formatów reklamowych. Warto zdać się w tej kwestii na doświadczone agencje SEM, które dopasują rozwiązanie do Twojego celu biznesowego. Google udostępnia wiele możliwości dla reklamodawców z różnych branż.

 

Kampanie musisz planować w zależności od tego, do kogo je kierujesz. Jeśli działasz w kanale B2B (Business to Business), musisz wiedzieć, że sprzedaż jest trudniejsza. Łatwiej jest dotrzeć do klientów indywidualnych B2C (Business to Consumer). Czasem marketing internetowy należy uzupełniać o inne działania, np. call center.  W ten sposób można uzyskać dobre rezultaty sprzedażowe.

 

Jak wybrać dobrą agencję marketingową?

Jeśli zdecydowałeś się na reklamę w Google, pora znaleźć odpowiednią agencję reklamową. Najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji jest portfolio. Musisz sprawdzić, czy wykonawca jest doświadczony i z jakimi markami współpracował. Warto też poprosić o tzw. case studies, by zobaczyć, jakimi metodami posługuje się specjalista SEM i czy prowadzone przez niego działania są skuteczne. Nie bez znaczenia jest cena, która powinna być adekwatna do stawek rynkowych. Zbyt niska kwota może oznaczać, że agencja nie jest warta zaufania, krótko działa na rynku i nie zna się na wykonywanej usłudze.

 

Zwróć także uwagę na ofertę. Powinna być ona dopasowana do prowadzonego przez Ciebie biznesu. Jeśli będzie zbyt ogólna, jej efekty będą mało skuteczne. Każda branża rządzi się swoimi prawami. Trzeba dobrać narzędzia i formaty dostosowane do Twojego budżetu reklamowego. Ważny jest także kontakt z przedstawicielem agencji.

 

Na co uważać przy podpisywaniu umowy na obsługę reklamy w Google?

Wybrałeś już agencję? Pora podpisać umowę. Zanim zaparafujesz dokument, przeczytaj jak wygląda kwestia rezygnacji z usług. Niektórzy wykonawcy przewidują wysokie kary umowne. Sprawdź również, czy otrzymasz dostęp do konta reklamowego. Zdarza się, że wykonawca nie będzie chciał go udzielić. Wówczas lepiej znajdź inną firmę marketingową. Istotną sprawą jest również sposób rozliczenia. Dowiedz się również, czy możesz modyfikować kampanie, wprowadzać nowe frazy kluczowe w ramach abonamentu. Kluczowym czynnikiem jest raportowanie. To dobry sposób, by sprawdzić skuteczność działań reklamy w Google.

Kalkulator kosztu obsługi Reklamy w Google

Wpisz budżet kampanii marketingowej online

1
2
3
4
5
6
8
10
12
15
>15
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie