Sale konferencyjne Poznań – koszt wynajmu sal konferencyjnych w Poznaniu
Sale konferencyjne Poznań – koszt wynajmu sal konferencyjnych w Poznaniu
11 lipca 2017
Skuteczne Pozycjonowanie Stron - ILE kosztuje i NA czym polega?
SKUTECZNE Pozycjonowanie Stron. ➜ KOSZT
16 lipca 2017

Reklama FIRMY. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Reklama firmy – najskuteczniejsze kanały reklamy oraz agencje reklamowe

Chcesz być o krok przed konkurencją? Jeśli tak, zainwestuj w reklamę firmy. Daj się znaleźć klientom i buduj swoją markę. Jakie formy promocji są najskuteczniejsze? Ile kosztuje dobry marketing i na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego wykonawcy?

 

Żeby odpowiedzieć sobie na powyższe pytania, musisz zdiagnozować swoje cele biznesowe. Działania należy dobrać do branży, w której działasz, a także do profilu Twoich klientów. Istotne jest również to, czy reklamę firmy kierujesz do osób z danego regionu, czy też chcesz pozyskać odbiorców z całej Polski.

 

Jaka reklama firmy jest najskuteczniejsza?

Kanał komunikacji należy dostosować do preferencji Twoich użytkowników. Warto stawiać na zróżnicowane działania. Skupienie się tylko na jednej formie reklamy firmy nie przyniesie spektakularnych efektów. Najlepiej łączyć wiele środków przekazu i stawiać na różnorodne formaty zarówno online, jak i offline. Działania w internecie należy uzupełniać o marketing outdoorowy, jak np. ulotki, foldery, naklejki na samochodach.

 

Coraz powszechniejszym zjawiskiem wśród konsumentów jest szukanie informacji o firmie lub produkcie w sieci, a następnie jego zakup w sklepie stacjonarnym. Nierzadko zdarza się, że klienci odwiedzają siedzibę firmy i równocześnie sprawdzają na smartfonie lub tablecie opinie na jej temat, czytają recenzję produktów. Takie zachowania są określane mianem ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline – znajdź w internecie, kup w sklepie). Zmuszają one przedsiębiorców do reklama firmy była widoczna również online. Stąd też trzeba zadbać o prawidłowo wykonaną stronę internetową, a także uzupełnić dane w Google Maps. Dzięki temu klienci bez problemów trafią do siedziby Twojej firmy.

 

Reklama firmy – jakie narzędzie jest najskuteczniejsze?

Reklama firmy może mieć różne formy, które trzeba dopasować do celów, jakie chcesz osiągnąć. Jeśli zdecydujesz się na marketing internetowy, postaw na odpowiednie rozwiązania.

 

  • Chcesz, by Twoja firma wyświetlała się wysoko wyszukiwarce Google, dobrym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie. Sprawdza się ono w każdej branży, również o charakterze niszowym. To jeden ze skuteczniejszych sposobów na pozyskanie potencjalnych klientów. Ten kanał komunikacji warto jednak uzupełniać o inne działania. Zanim frazy kluczowe zaczną się wyświetlać na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, może minąć kilka miesięcy, a sprzedawać trzeba cały czas. Stąd też warto zadbać o różnorodną reklamę firmy.

 

  • Zależy Ci na tym, by skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe, promować nową usługę lub produkt. A może chcesz, budować swoją markę? Dobrym rozwiązaniem będą kampanie PPC, czyli za kliknięcie. Jednym z popularniejszych formatów jest AdWords. To dobry sposób na reklamę firmy. Jego zaletą jest elastyczność. Nie ma ograniczeń w kwestii budżetu. W dowolnej chwili można zmienić założenia kampanii.

 

  • Chcesz bezpośrednio komunikować się z Twoimi odbiorcami? Doskonałym sposobem na reklamę firmy są działania w social media. Narzędzie pozwala na swobodną kontakt. Użytkownicy coraz częściej zadają w ten sposób pytania dotyczące Twojej oferty, a nawet decydują się na finalizację transakcji.

 

  • Jeśli Twoim celem jest dotarcie do określonej grupy odbiorców, możesz wykorzystać różne formy reklamy firmy w internecie. Dobrze sprawdzi się reklama kontekstowa, która będzie wyświetlała się na serwisach związanych z Twoją branżą. Możesz również postawić na marketing szeptany, by docierać z informacją o oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach do miejsc w sieci, gdzie przebywają Twoi odbiorcy.

 

  • Zależy ci, by pozyskać Klientów zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami? Remarketing to metoda, by dotrzeć do osób, które już odwiedziły Twoją stronę w internecie.

 

  • Chcesz, aby Twoje działania były spersonalizowane? Wykorzystaj newslettery. To skuteczne narzędzie komunikacji. Współczesne systemy do wysyłki mailingów pozwalają grupować odbiorców, sprawdzać ile osób otwarło wiadomość, ile kliknęło w link. Na tej podstawie można dostosowywać przekazy związane z reklamą firmy do preferencji użytkowników.

 

  • Usługi online warto uzupełnić o działania outdoorowe. Do najpopularniejszych zalicza się m.in.: reklamy bannerowe, za pomocą ulotek lub folderów. Coraz popularniejsze staje się oklejanie samochodów. Można jeszcze postawić na reklamę firmy w telewizji lub gazecie. To skuteczne narzędzia umożliwiające dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

 

Outbound vs. Inbound? Która forma reklamy firmy jest skuteczniejsza?

Jaka forma reklamy firmy jest korzystniejsza? Najlepiej, by działania wzajemnie się uzupełniały. Bannery, plakaty i inne formy przekazu działają na podświadomość. Pozwalają dotrzeć do osób, nawet, jeśli aktualnie nie szukają one danego produktu. Niestety, efektywność marketingu offline jest trudna do mierzenia, a reklama firmy może być bardzo kosztowna. Nie ma sposobu, by zbadać, ile osób zobaczyło Twój banner lub ogłoszenie w prasie. Zupełnie inaczej jest w przypadku promocji online, gdzie dokładnie widać, ile kosztuje pozyskanie leada. W każdej chwili można wygenerować raport i na tej podstawie planować lub modyfikować prowadzone działania.

 

Reklama firmy w internecie umożliwia dobranie narzędzia do celu, jaki chcesz osiągnąć. Tym samym zdobycie leada jest znacznie tańsze. Sam decydujesz, czy chcesz dotrzeć do określonych klientów, a może zależy Ci na jak największym zasięgu. Możesz kierować przekazy do osób zamieszkujących określony region lub takich, które poszukują Twoich produktów lub usług. Marketing offline jest pod tym względem dużo mniej zróżnicowany, co nie oznacza, że należy z niego rezygnować. Reklama firmy powinna przebiegać wielokanałowo.

 

Jak zaoszczędzić na reklamie firmy?

Dobrze zrealizowana reklama firmy nie jest tanią usługą, ale można szukać mądrych oszczędności. Nie chodzi tu o wybranie oferty z niską ceną, która nijak ma się do stawek rynkowych. Jeśli wykonawca zaniża kwotę, może to oznaczać, że jest nierzetelny, a jego działania tak naprawdę zaszkodzą Twojej firmie. Są jednak inne sposoby na to, by płacić mniej za reklamę firmy. Prezentujemy niektóre z nich:

 

  • Zleć jednej agencji marketingowej kompleksową reklamę firmy. Wtedy koszty za poszczególne usługi będą niższe.

 

  • Skup się na promocji pojedynczych produktów, najlepiej takich, które są najbardziej dochodowe. Stopniowo możesz rozszerzyć zakres działań.

 

  • Testuj i sprawdzaj, jaka reklama firmy jest najskuteczniejsza w Twojej branży i pozwala Ci na pozyskiwanie największej ilości leadow.

 

  • Dobrym sposobem na minimalizację kosztów związanych z reklamą firmy jest zawężenie działań do określonego regionu.

 

Reklama firmy – jak wybrać dobrą agencję?

Jeśli chcesz zainwestować w reklamę firmy, wybierz odpowiednią agencję. Czym kierować się przy podejmowaniu decyzji o współpracy? Podstawowym czynnikiem jest portfel klientów. Musisz sprawdzić, jakie marki obsługiwał dany wykonawca. Warto poprosić o case study. W ten sposób będzie można zweryfikować, czy prowadzone działania związane z reklamą firmy przynoszą oczekiwany efekt.

 

Dobrze jest również sprawdzić, czy zaproponowana przez agencję cena jest zbieżna ze stawkami rynkowymi. Jeśli wykonawca oferuje zbyt niską kwotę za reklamę firmy, lepiej unikać dalszej współpracy. Może to oznaczać, że wykorzystuje niewłaściwe metody. W przypadku marketingu internetowego źle prowadzone działania mogą przyczynić się do otrzymania kary od Google, co będzie wiązało się ze spadkiem widoczności witryny w internecie.

 

Reklamę firmy dobrze jest powierzyć agencjom, które działają kompleksowo. To wygodne, bo wszystkie sprawy związane z marketingiem załatwisz w jednym miejscu. Ponadto, możesz liczyć na niższe stawki za poszczególne usługi. Na koniec zwróć uwagę na kontakt z przedstawicielem agencji zajmującej się reklamą firmy. Ważna jest też oferta. Jeśli będzie ona zbyt ogólna i źle dopasowana do Twojej branży, lepiej powierz zadanie komuś innemu.

 

Na co uważać przy podpisywaniu umowy na reklamę firmy?

Jeśli zdecydowałeś już, komu zlecić reklamę firmy, dokładnie przeczytaj umowę. Zwróć uwagę na kwestię związane z rezygnacją z usług. Dowiedz się, jak długi jest okres wypowiedzenia i czy wykonawca nalicza kary finansowe za wcześniejszą rezygnację z reklamy firmy. Kolejną istotną sprawą jest wprowadzanie zmian w założeniach kampanii. Trzeba doprecyzować, czy wiążą się one z dodatkowymi kosztami.

 

Dowiedz się również, czy agencja zobowiązuje się do raportowania efektów związanych z reklamą firmy. To najlepszy sposób na sprawdzenie jej skuteczności. Ważną sprawą jest również sposób rozliczania. Do najpopularniejszych zalicza się model Flat Fee (stała, miesięczna opłatę) lub Succes Fee (premia za osiągnięte cele). Można również zdecydować się na stały abonament i ewentualne premie za wynik.

 

Podsumowując, reklama firmy jest bardzo istotna. Warto wykorzystywać różne kanały promocji, działać online oraz offline. Przy wyborze agencji marketingowej nie należy kierować się wyłącznie ceną. Stawka powinna nawiązywać do standardów rynkowych. Warto współpracować z wykonawcą, który świadczy kompleksowe usługi. Wówczas można liczyć na dodatkowe rabaty na reklamę firmy.

Kalkulator kosztu obsługi Reklamy Twojej Firmy

Wpisz budżet kampanii marketingowej online

1
2
3
4
5
6
8
10
12
15
>15
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie