Pozycjonowanie stron Warszawa - ile kosztuje i jak wybrać agencję SEO w Warszawie
Pozycjonowanie STRON Warszawa. ➜ KOSZT
19 maja 2017
Agencja eventowa Warszawa - Jak wybrać najlepszą agencję w Warszawie
Agencja EVENTOWA Warszawa. ➜ KOSZT
21 maja 2017

Pozycjonowanie STRON Wrocław. ➜ KOSZT

Pozycjonowanie stron Wrocław - ile kosztuje i jak wybrać agencję SEO we Wrocławiu

Zdecydowałeś się na pozycjonowanie swojej witryny internetowej we Wrocławiu? Jeśli tak, dowiedz się, z jakim kosztem musisz się liczyć i komu powierzyć takie zadanie. Zapoznaj się z naszym artykułem, by sprawdzić, na co należy zwracać uwagę, a także w czym specjalizują się topowe agencje SEO z Wrocławia.

 

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest wzrost widoczności witryny w internecie. Dzięki niemu można skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów. Jeśli Twoja witryna znajduje się na pierwszej stronie wyników organicznych – czyli bezpłatnych – wyszukiwarki Google, szanse na pozyskanie wartościowych leadów wzrastają. To bardzo dobry sposób na zainteresowanie klientów Twoimi usługami lub produktami. Dobry marketing internetowy sprawia, że możesz szybko wybić się na pozycję lidera w branży i z całą pewnością nie będziesz narzekać na brak zainteresowania Twoją firmą.

 

Obecnie pozycjonowanie jest niemal obowiązkowe i to niezależnie od branży. Warto się na nie zdecydować i zlecić je dobrej firmie specjalizującej się w marketingu internetowym. Na pozycjonowanie wpływa wiele czynników. Do głównych można zaliczyć m.in.: dobrą optymalizację witryny (zgodną z wytycznymi Google dla webmasterów), a także dopasowanie rozdzielczości strony internetowej do urządzeń mobilnych. Wpływ na wyniki ma także content oraz wartościowe linki przekierowujące na Twoją domenę.

 

Pozycjonowanie we Wrocławiu – z kim warto podjąć współpracę?

Wrocław to czwarte, pod względem wielkości, miasto w Polsce. Słynie z wielu ciekawych inicjatyw kulturalnych. Prężnie się rozwija. Dochód na jednego mieszkańca jest znacznie wyższy niż średnia krajowa. Według raportu „Najlepsze miasto do życia” (Mercer 2015) Wrocław, jako jedyny w Polsce, został uznany za miasto, które wyrasta na centrum biznesowe. Dla firm oznacza to, że mają o kogo walczyć. Żeby dać się znaleźć konsumentom, warto postawić na marketing sieciowy. To obecnie najskuteczniejszy sposób na pozyskanie wartościowych leadów. Ten trend dostrzegają także specjaliści z branży SEO. Z roku na rok we Wrocławiu powstaje coraz więcej firm zajmujących się marketingiem sieciowym.

 

Wśród rozpoznawalnych agencji interaktywnych można wymienić m.in. Artefakt, który oferuje kompleksowe usługi związane z promocją w internecie: pozycjonowanie, AdWords, prowadzenie social media czy wykonywanie audytów. Inną ciekawą propozycją jest firma Afterweb, która poza standardowymi usługami związanymi z marketingiem sieciowym, zajmuje się także prowadzeniem szkoleń i konsultacji. Z kolei agencja Mediaclilc, poza pozycjonowaniem, prowadzi social media, świadczy usługi content marketingowe, a także zajmuje się outsourcingiem sprzedaży w internecie. Na uwagę zasługuje także agencja Fresh Seo, która pozycjonuje strony, prowadzi audyty. Wyspecjalizowała się w promocji sklepów internetowych. Z kolei Rocket Media szczyci się prowadzeniem działań z zakresu performance marketing, wykorzystując różne kanały promocji do osiągnięcia zamierzonego celu biznesowego. Rozpoznawalną agencją jest także Eactive, która prowadzi kompleksowe działania marketingowe. Nie tylko zajmuje się pozycjonowaniem, ale także reklamą na YouTube czy content marketingiem. Ciekawą propozycją jest także LTB-SEO. Agencja szczyci się pozycjonowaniem w wielu krajach, a także prowadzeniem wizerunkowych działań SEO. Z kolei Fox Strategy słynie z nietypowych rozwiązań. Proponuje pozycjonowanie w Google i Bing. Zajmuje się też pozycjonowaniem aplikacji mobilnych (ASO). Nie można też zapomnieć o firmie Vpozycja, która oprócz pozycjonowania, skupia się na zarządzaniu wizerunkiem marki w Sieci. Interesującą alternatywą jest też agencja Primero, która wyróżnia się szerokim zakresem usług, m.in. pozycjonuje, tworzy strony, przeprowadza audyt SEO, prowadzi szkolenia.

 

Czy pozycjonowanie trzeba zlecać agencji?

Z uwagi na fakt, że pozycjonowanie jest drogie i kosztuje nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie, wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy można prowadzić działania SEO samodzielnie. Niestety, nieudolne próby kończą się fiaskiem. Algorytm Google jest coraz doskonalszy. Żeby strona wbiła się w topy, konieczna jest współpraca specjalistów z wielu dziedzin, np. z obszaru grafiki, automatyzacji działań, copywritingu analityki. Czasy, w których pozycjonowanie prowadziło się w taki sam sposób, niezależnie od branży, dawno się skończyły. Obecnie trzeba działać wielokanałowo i być elastycznym. Zobacz również kalkulator kosztu pozycjonowania przez agencję.

 

Roboty Google prowadzą wnikliwą analizę domen. Pod uwagę biorą m.in. content, jakość linków przekierowujących do Twojej witryny czy optymalizację strony zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów. Jednym z istotnych czynników rankingowych jest także optymalizacja witryny do rozdzielczości w urządzeniach mobilnych.

 

Czego należy unikać przy pozycjonowaniu?

Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie, pamiętaj, by unikać współpracy z agencją stosującą niewłaściwe techniki. To prosty sposób na otrzymanie kary od Google, ręcznej lub algorytmicznej, która grozi spadkiem widoczności witryny w Sieci, a tym samym dużo mniejszym zainteresowaniem Klientów Twoimi usługami. W perspektywie długofalowej takie działania mogą przełożyć się na znacznie niższe dochody.

 

Należy także unikać wyboru ogólnych i nie związanych z Twoją firmą fraz. To bardzo ważna kwestia. Nieumiejętnie dobrane frazy powodują, że pozycjonowanie przestaje być skuteczne. Trzeba wystrzegać się rozliczeń za efekty (performance model). Takie rozwiązanie prowadzi do wielu  nadużyć i może być sposobem na oszukanie nieświadomego klienta.

 

Jak wybrać dobrą agencję SEO

Wybór agencji SEO nie jest łatwy. Trzeba zwrócić uwagę na wiele różnych czynników. Jednym z głównych są stawki, które powinny nawiązywać do bieżących cen rynkowych.  Wprawdzie zdarzają się firmy, które proponują bardzo niskie kwoty, jednak pozycjonowanie w ich wykonaniu nie jest dobrze prowadzone. Posługują się bowiem niedozwolonymi technikami, które powodują, że Twoja witryna może otrzymać karę ręczną lub algorytmiczną. To z kolei doprowadzi do spadku widoczności witryny w Sieci, a tym samym przyczyni się do mniejszych dochodów w Twojej firmie.

 

Warto zwrócić uwagę na portfolio agencji. Dobrze jest poprosić o case studies, by na konkretnym przykładzie poznać skuteczność działań agencji SEO. W ten sposób dowiesz się, ile trwało wypozycjonowanie danych fraz oraz jakie czynniki szczególnie przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu. Zwróć uwagę na kontakt z firmą. Jeśli jej przedstawiciel udziela Ci merytorycznych odpowiedzi i widać, że zna się na swojej pracy, można rozważyć powierzenie mu działań związanych z pozycjonowaniem. Istotną kwestią jest także oferta, która powinna być dopasowana do specyfiki Twojej firmy. Jeżeli już na wstępie otrzymujesz ogólną propozycję, nie oczekuj, że na późniejszym etapie współpracy coś się zmieni. Działania SEO powinny być dostosowane do konkretnej branży.

 

Pozycjonowanie – jak na tym oszczędzić?

Warto zastanowić się nad strategią związaną z pozycjonowaniem, by zmniejszyć comiesięczne koszty związane z abonamentem. Istotną kwestią jest właściwy dobór fraz. Należy wybierać takie, które pozwolą Twojej firmie zarobić. Warto promować produkty lub usługi, które przynoszą wysoki dochód. Takie działania z pewnością przyczynią się do wzrostu zainteresowanie klientów.

 

Dobrze jest także zastanowić się nad zakresem pozycjonowania i skupić się na początek na wypozycjonowaniu pojedynczych usług lub produktów. Jeśli obsługujesz firmę w danym mieście, rozważ pozycjonowanie lokalne, które jest znacznie tańsze, a do tego łatwiejsze w realizacji.

 

Nie tylko pozycjonowanie. Postaw na wielokanałowość

Żeby dotrzeć do klienta, warto uzupełniać pozycjonowanie o inne działania. W ten sposób będzie można skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe i znacznie szybciej rozwinąć firmę. Połączenie wielu działań pozwala w krótkim czasie na znacznie zwiększenie zysków. Najlepiej, jeśli poszczególne działy w agencji interaktywnej współpracują ze sobą.

 

Pozycjonowanie można poszerzyć o prowadzenie kanałów w social media. To dobry sposób na komunikację z klientem. Umożliwia bezpośredni kontakt. Coraz więcej osób składa zapytanie ofertowe właśnie tę drogą i warto wziąć to pod uwagę przy planowaniu kampanii. Dobrym sposobem na pozyskiwanie leadów jest też prowadzenie marketingu szeptanego i obecność na forach internetowych.  Posty powinny być naturalne.

 

Jak sprawdzić, czy agencja jest skuteczna?

Żeby zweryfikować skuteczność działań, warto zapoznawać się z comiesięcznymi raportami. Dobra agencja SEO powinna je dostarczać, a także tłumaczyć, co miało wpływ na wyniki. Musisz jednak pamiętać, że o ile w przypadku domeny z długą historią, pozycjonowanie jest łatwiejsze, to z nowymi stronami bywa już trudniej. Na efekty trzeba czekać nawet kilka miesięcy.