Agencja SEO - jak wybrać, ile kosztuje usługa pozycjonowania przez agencję SEO
AGENCJA SEO. ➜ KOSZT. ✚ JAK wybrać?
19 maja 2017
Pozycjonowanie stron Wrocław - ile kosztuje i jak wybrać agencję SEO we Wrocławiu
Pozycjonowanie STRON Wrocław. ➜ KOSZT
19 maja 2017

Pozycjonowanie STRON Warszawa. ➜ KOSZT

Pozycjonowanie stron Warszawa - ile kosztuje i jak wybrać agencję SEO w Warszawie

Z pewnością zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie w Warszawie i jaka agencja zajmie się tym najlepiej. Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się, na co warto zwracać uwagę oraz w czym specjalizują się firmy zajmujące się SEO.

 

Po co pozycjonuje się strony?

Jeśli chcesz, by Twoja witryna była widoczna w Sieci, musisz postawić na pozycjonowanie. Tylko w ten sposób możesz przyciągnąć uwagę klientów i zainteresować ich swoimi usługami lub produktami. Celem pozycjonowania jest pojawienie się domeny w wynikach organicznych, czyli bezpłatnych, wyszukiwarki Google. Twoi potencjalni Klienci bez trudu znajdą Cię w Sieci, a to wpłynie na wysokie dochody. Nie będziesz narzekać na brak zainteresowania Twoimi usługami. Dzięki temu zyskasz szanse na rozwój i wybicie się na pozycję lidera w branży. Stąd tak ważne jest, by twoja witryna wyświetlała się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania.

 

Na pozycjonowanie ma wpływ wiele czynników, m.in. dobrej jakości content, a także linki przekierowujące na Twoją domenę, pochodzące z wartościowych miejsc. Ważna jest również dobra optymalizacja witryny zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów. Nie bez znaczenia jest także dopasowanie domeny do urządzeń mobilnych. To jeden z czynników rankingujących. Te działania warto powierzyć dobrej agencji, gdyż pozycjonowanie jest obecnie podstawą funkcjonowania firm z każdej branży, również tych o małej konkurencyjności.

 

ABC pozycjonowania stron w Warszawie

Warszawa to prawdziwy ring w walce o klienta. Nic dziwnego, bo to największe miasto w Polsce. Jest tam dużo przyjezdnych osób. Miasto jest ważnym ośrodkiem naukowym, gospodarczym, a także politycznym. Działa w nim wiele firm z różnych branż. Konkurencja jest ogromna, a dobrym sposobem na pozyskanie klientów jest marketing internetowy. Stąd też zainteresowanie usługami SEO jest bardzo duże. Warszawa słynie także z organizowanego rokrocznie festiwalu SemCamp, który odbywa się na uczelni Łazarskiego. To spotkanie przygotowane przez specjalistów dla specjalistów.

 

W stolicy Polski działa mnóstwo agencji interaktywnych. Jedną z wiodących jest SeoBusiness. Firma zajmuje się: pozycjonowaniem stron, tworzeniem różnego typu witryn, w tym sklepów internetowych, hostingiem i innymi działaniami z zakresu marketingu internetowego. Specjalizuje się w usługach skierowanych do firm z sektora MŚP. Ciekawą propozycją jest agencja Skuteczni.pl, która oferuje swoim klientom darmowy audyt SEO. Na rynku działa już kilkanaście lat. Dba nie tylko o wysokie pozycje, ale również o dobry wizerunek klienta w internecie. Znana jest agencja Top Position, która szczyci się tym, że wykorzystuje wszystkie możliwe kanały, by zdobyć klienta. Zakres jej usług jest bardzo zróżnicowany m.in. pozycjonowanie, remarketing, reklamy display, a także na YouTube. Agencja Kerris zajmuje się skutecznym pozycjonowaniem, również międzynarodowym. Organizowała kampanie marketingowe w 12 państwach. Rozpoznawalną w Warszawie firmą marketingową jest Cool Brand. Oprócz standardowych usług, jak pozycjonowanie, tworzenie stron WWW, wykonuje filmy i grafikę reklamową. Rozpoznawalna jest także Internetica, która pozycjonuje strony, ale zajmuje się też działaniami z zakresu PR, remarketingu oraz prowadzi social media. Popularna jest również Wrona IT, która wyróżnia się szerokim zakresem usług: tworzy strony internetowe, zajmuje się remarketingiem oraz pomaga pozbyć się kar i filtrów narzuconych przez Google. Nie można też zapomnieć o Business Sense. Agencja pozycjonuje strony, ale oprócz tego prowadzi wielokanałowe działania(np. content marketing, remarketing, AdWords). Z kolei Magnes.pl zwraca uwagę nie tylko na wysokie pozycje w Google, ale kładzie duży nacisk na budowanie pozytywnego wizerunku Klienta w internecie.

 

Czy można pozycjonować strony na „własną rękę”?

Sporo przedsiębiorców przeraża się na samą myśl o cenie za pozycjonowanie, które wynoszą kilka tysięcy złotych miesięcznie. Żeby oszczędzić,  próbują samodzielnie prowadzić działania SEO. To nie jest jednak dobrym pomysłem. Pozycjonowanie wiąże się bowiem z wieloma dziedzinami. W czasach, kiedy algorytm Google jest coraz doskonalszy, a domeny muszą wyróżniać się dobrą jakością , pozycjonowaniem powinni zajmować się specjaliści o wielu kompetencjach, np. z zakresu automatyzacji działań, grafiki, copywritingu, analityki. Nie ma jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie. Trzeba działać wielokanałowo i być elastycznym.

 

Żeby strona była pozytywnie oceniona przez roboty Google, trzeba dostarczać dobrej jakości content, który weryfikuje algorytm Panda. Należy też zadbać o dobre linki kierujące ruch na domenę – tego pilnuje algorytm Pingwin. Oprócz tego trzeba zatroszczyć się o to, by witryny były odpowiednio zoptymalizowane, a także, by były przystosowane do urządzeń mobilnych (to jeden z czynników rankingowych).

 

Chcesz zlecić pozycjonowanie? Czego musisz unikać?

Pozycjonowanie to dziedzina, która nieustannie się rozwija. Trzeba jednak pamiętać, by zadbać o wiele elementów. Na co należy uważać, czego unikać? Przede wszystkim nie warto rozpoczynać współpracy z agencją, która posługuje się technikami niedozwolonymi przez Google. Może to skutkować otrzymaniem kary ręcznej lub algorytmicznej i spadkiem widoczności witryny w internecie. To przekłada się na mniejsze obroty, bo klienci nie będą potrafili Cię znaleźć.

 

Dobrze jest także zwrócić uwagę na wybór fraz. Należy unikać mało konkretnych propozycji, które w żaden sposób nie przekładają się na wyszukiwania klientów – są zbyt ogólne lub niezwiązane z Twoją branżą. To powoduje, że pozycjonowanie będzie mało skuteczne.

 

Agencja SEO – na co zwracać uwagę przy wyborze?

Decydując się na wybór agencji SEO, należy zwrócić przede wszystkim uwagę na stawki, które muszą być tożsame z rynkowymi. Nierzadko zdarza się, że firmy proponują bardzo niskie kwoty, jednak ich działania nie tylko nie są skuteczne, ale prowadzą do otrzymania filtra i spadku widoczności witryny. Nie bez znaczenia przy wyborze agencji jest także portfolio. Należy dowiedzieć się, z jakimi firmami dana agencja pracowała wcześniej. Warto poprosić o przedstawienie tzw. case studies, by na konkretnym przykładzie dowiedzieć się, jak długo trwało wbicie fraz w topy, co wpłynęło na osiągnięcie sukcesu.

 

Należy też zwrócić uwagę na kontakt z przedstawicielem agencji. Jeśli widać, że dana osoba ma wiedzę merytoryczną, można rozważyć dalszą współpracę. Kluczowym czynnikiem determinującym wybór jest przedstawienie oferty, która powinna być przygotowana „pod” Twoją firmę. Jeśli będzie ona bardzo ogólna, trudno oczekiwać, że w przyszłości agencja interaktywna będzie szczególnie przywiązywała się do pozycjonowania. Będziesz traktowany jak każdy inny klient – podczas gdy działania SEO powinny być dostosowane do danej branży.

 

Czy na pozycjonowaniu da się oszczędzić?

Choć samo pozycjonowanie nie jest tanie, to jednak są sposoby, by zapłacić mniej za dobrej jakości usługę. Kluczowy jest właściwy dobór fraz. Trzeba dobrać słowa kluczowe, które pozwolą Twojej firmie zarobić. Innymi słowy, będą nawiązywały do produktów lub usług, wiążących się z wysokim dochodem. W dłuższej perspektywie takie działania spowodują wzrost zainteresowania klientów i przyczynią się do lepszych obrotów.

 

Nie warto zaczynać od pozycjonowania wszystkich usług czy produktów. Lepiej skupić się na jednej z nich. Trzeba także zastanowić się, czy pozycjonowanie na całą Polskę w Twoim przypadku ma sens. Może lepiej prowadzić działania ograniczone terytorialnie. To wpłynie na znacznie mniejsze koszty, a do tego szybciej będzie można wypozycjonować firmę.

 

W jaki sposób można dodatkowo promować firmę?

Pozycjonowanie warto jest uzupełniać o inne działania, których celem będzie zachęcenie klienta do kontaktu. Konieczne jest działanie wielokanałowe, które uchodzi za najskuteczniejsze. W ten sposób można pozyskać znacznie więcej leadów sprzedażowych i tym samym rozwinąć swoją firmę. To już bezpośrednio przekłada się na większe dochody.

 

Skutecznym sposobem dotarcia do klienta są działania w social media. To obecnie bardzo dobry sposób komunikacji z klientem. Jest on coraz chętniej wykorzystywany przez firmy zajmujące się marketingiem sieciowym. Wielu klientów składa zapytanie bezpośrednio przez kanały społecznościowe. Warto więc wykorzystać ten trend. Oprócz tego należy zainwestować w marketing szeptany, który powinien wyglądać bardzo naturalnie. Wpisy powinny nawiązywać do zwyczajów panujących na danym forum, a link odsyłający do Twojej witryny nie może rzucać się w oczy.

 

Sprawdź, czy pozycjonowanie jest skuteczne

Warto sprawdzić, czy pozycjonowanie jest skuteczne. Choć należy wiedzieć, że na efekty trzeba czekać nawet kilka miesięcy. W przypadku nowych domen jest znacznie trudniej osiągnąć dobre wyniki. Witryny z dłuższą historią są łatwiejsze do pozycjonowania. Sposobem na sprawdzenie tego, jak pracuje agencja jest czytanie raportów, które powinny być dostarczane co miesiąc. Dzięki temu można kontrolować, czy współpraca z daną agencją ma sens.