Biuro rachunkowe Kraków – ceny oraz różnice, jak wybrać najlepszą firmę księgową w Krakowie
BIURO Rachunkowe Kraków. ➜ KOSZT
17 maja 2017
Firma sprzątająca Wrocław - ceny oraz różnice, jak wybrać najlepszą firmę we Wrocławiu
Firma SPRZĄTAJĄCA Wrocław. ➜ KOSZT
18 maja 2017

Pozycjonowanie STRON Kraków. ➜ KOSZT

Pozycjonowanie stron Kraków - ile kosztuje i jak wybrać agencję SEO w Krakowie

Szukasz dobrej agencji SEO w Krakowie, która kompleksowo zajmie się pozycjonowaniem Twojej firmy w Internecie? Na co warto zwrócić uwagę? Czym dokładnie zajmują się czołowe agencje w tym mieście? Zapoznaj się z naszym miniprzewodnikiem.

 

Co to jest pozycjonowanie?

Zanim wybierzesz odpowiednią agencję, dowiedz się więcej na temat pozycjonowania, czyli działań mających na celu wzrost widoczności witryny internecie. Żeby Twoja witryna była obecna w wynikach organicznych (bezpłatnych), trzeba podjąć szereg skomplikowanych działań. Włożony wysiłek się opłaca, gdyż dzięki temu klienci mogą Cię łatwo znaleźć, a obroty w Twojej firmie będą wzrastać. Jeśli domena wyświetla się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google, nie musisz bać się o brak zleceń.

 

Pozycjonowanie SEO sprawdza się w każdej branży. Na wynik wyszukiwania wpływa wiele czynników. Do głównych należy zaliczyć: dobry content, wartościowe linki przekierowujące na Twoją stronę. Bardzo ważna jest właściwa optymalizacja witryny, a także dopasowanie jej do rozdzielczości urządzeń mobilnych.

 

Działania SEO zleć firmom w Krakowie

W Krakowie jest wiele agencji interaktywnych, które zajmują się pozycjonowaniem. Regularnie organizuje się tu liczne imprezy branżowe. Jedną z bardziej znanych jest semKRK. Temat jest bardzo popularny, a zainteresowanie usługami SEO ogromne. Wynika to z dużej konkurencyjności wśród przedsiębiorców. W mieście jest mnóstwo firm o podobnym profilu działalności. Z ich usług korzysta wielu klientów, którzy przyjeżdżają z sąsiednich miast i wiosek. Ciężko jest się wybić na pozycję lidera w branży tradycyjnymi sposobami. Stąd też część biznesmenów decyduje się na działania związane z marketingiem sieciowym. To bardzo skuteczna metoda na dotarcie do Klienta. Większość użytkowników szuka informacji o produktach lub usługach właśnie przez internet. Jeśli Twój biznes jest widoczny w Sieci, możesz liczyć na duże zainteresowanie usługami.

 

Jedną z bardziej rozpoznawalnych firm jest seo4.net. W zakres jej usług wchodzą: pozycjonowanie i optymalizacja stron, kampanie AdWords, a także projektowanie witryn i audyt. Agencja szczyci się tym, że jako pierwsza w Polsce zamieściła zdjęcia biura w mapach Google. W portfolio ma firmy z branży: budowlanej, medycznej, telekomunikacyjnej, IT. Inną znaną agencją jest DEVA Group, która na rynku działa już 10 lat. Zajmuje się pozycjonowaniem, a także kampaniami AdWords i social media. Prowadzi szkolenia z zakresu Google AdWords. Kolejną propozycją jest PromoTraffic, która oferuje kompleksowe działania. Nie tylko pozycjonuje strony, ale także prowadzi kampanie remarketingowe, działania w social media czy  też zajmuje się analityką stron. Z kolei MK Group, oprócz pozycjonowania, świadczy usługi związane z identyfikacją wizualną i działaniami z obszaru PR. Ciekawą propozycją jest także agencja SEO Heroes, która wyróżnia się tym, że większość pracowników wykonuje obowiązki zdalnie. To ma zapobiec ich dekoncentracji. Interesującą alternatywą jest Invette. Agencja, oprócz pozycjonowania, zajmuje się m.in. organizacją konkursów i testów konsumenckich. Z kolei firma Scyla specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów internetowych, a także prowadzi social media i pomaga pozbyć się kar Google. Agencja Grafpa pozycjonuje strony, ale zajmuje się również usługami DTP. Doskonałą alternatywą jest również Fusion Marketing, która działa wielokanałowo: tworzy strony WWW, aplikacje mobilne czy też zajmuje się Inbound Marketingiem. Trudno nie wspomnieć o agencji Webiso, która pozycjonuje, tworzy strony internetowe i aplikacje mobilne. Ma też własny system CMS do zarządzania treścią.

 

Czy można samodzielnie pozycjonować strony?

Pozycjonowanie wymaga wielu działań. Nie można się tym zajmować samodzielnie. W agencji SEO są osoby zajmujące się m.in. analizą linków, automatyzacją działań, np. związanych z publikacją treści na stronach internetowych, copywritingiem czy grafiką. Działania SEO są coraz bardziej zróżnicowane. Tworzą się specjalizacje. Poszukiwani są fachowcy z wielu dziedzin.

 

Z roku na rok wytyczne Google dotyczące pozycjonowania są coraz bardziej restrykcyjne. Roboty Google zwracają coraz większą uwagę na jakość witryny. Obecnie nie ma jednej recepty na skuteczne działania SEO. Trzeba działać wielokanałowo. Żeby pozycjonowanie było skuteczne, należy dysponować odpowiednimi narzędziami analitycznymi i utrzymywać zaplecze stron internetowych pod publikacje.

 

Pozycjonowanie – czego należy się wystrzegać i jak wybrać dobrą agencję SEO?

Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie, musisz starannie wybrać agencję SEO. Zwróć uwagę na ceny. Muszą być one zgodne ze standardami na rynku. Wciąż można spotkać firmy, które proponują bardzo niskie stawki. Niestety, stosują niedozwolone przez Google metody. Nierzetelnie prowadzone pozycjonowanie może nieść ze sobą poważne konsekwencje, jak np. spadek widoczności witryny lub jej wyrzucenie z indeksu wyszukiwarki – na skutek kar algorytmicznych lub ręcznych. Żeby dobrze wybrać agencję, dowiedz się, czy wcześniej pozycjonowała firmy z Twojej branży. Poproś o case studies. Zapytaj, ile wynosiły nakłady na pozycjonowanie i jak długo trwało wejście fraz w topy.

 

Dowiedz się także, które czynniki były istotne w osiągnięciu sukcesu. Zaobserwuj, czy firma wyróżnia się indywidualnym podejściem. Jeśli na samym początku otrzymujesz ogólną ofertę, w przyszłości również nie oczekuj działań wykonywanych „pod” Twoją branżę.

Podczas współpracy z agencją SEO unikaj rozliczeń typu performance model, czyli za osiągnięty efekt. Firmy marketingowe wykorzystują ten sposób, by oszukać nieświadomego klienta. Ważną kwestią jest także dobór fraz. Należy skupić się na takich, które nawiązują do dochodowych produktów lub usług, które oferujesz. Na pozycjonowanie mają wpływ także linki i content. Możesz zweryfikować te elementy podczas analizy dostarczanego przez agencję SEO raportu. Zwróć także uwagę na kontakt z przedstawicielem firmy. Już po krótkiej rozmowie dowiesz się, czy masz do czynienia z osobą merytoryczną.

 

Czy można oszczędzić na pozycjonowaniu?

Skuteczne pozycjonowanie nie jest tanią usługą. Wymaga bowiem zaangażowania całego zespołu, a także posiadania odpowiednich narzędzi. Są jednak sposoby, by zminimalizować koszty związane z marketingiem sieciowym. Ważne kwestią jest właściwy dobór fraz. Należy unikać ogólnych słów kluczowych. Warto wybierać frazy, na których Twoja firma może zarabiać. Lepiej skupić się na wypozycjonowaniu pojedynczych usług i stopniowo uzupełniać je o inne obszary.

 

Jeśli działasz tylko na rynku lokalnym, możesz zawęzić pozycjonowanie do danego terenu. W ten sposób cena za usługę będzie znacznie niższa. Ważne jest także, by już na wstępie dobrze zoptymalizować witrynę. Dzięki temu prowadzone działania będą dużo skuteczniejsze. Łatwiej będzie wbić witrynę w topy.

 

Czy pozycjonowanie to jedyny sposób na promocję w internecie?

Jeśli nie jesteś przekonany do pozycjonowania organicznego, możesz zdecydować się na inne formy dotarcia do Twojego potencjalnego klienta. Najlepiej jest łączyć różne techniki, by promować markę. Działania wielokanałowe są najskuteczniejsze. Warto zauważyć, że celem pozycjonowanie nie jest wyłącznie wzrost widoczności w Sieci, ale przede wszystkim pozyskiwanie leadów i sprzedaż usług i produktów. Należy więc wykorzystywać w tym celu różne metody.

 

Dobrym sposobem zwrócenie uwagi klienta jest obecność w social media. To skuteczna forma komunikacji. Pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku. Charakteryzuje się bezpośredniością i łatwym kontaktem z użytkownikami. Coraz częściej zdarza się, że Klienci pytają o Twoje usługi poprzez kanały społecznościowe. Dobrym pomysłem na promocję jest również marketing szeptany. Jest on skuteczny, gdyż możesz dotrzeć bezpośrednio do Twoich potencjalnych Klientów i zainteresować ich Twoimi usługami czy produktami. Ważne jest jednak, by komunikacja była prowadzona w sposób naturalny. Należy dostosować język i styl konwersacji do zwyczajów internautów w danym miejscu. Linki do Twojej witryny mają być jedynie dodatkiem.

 

Jak sprawdzić efekty pozycjonowania?

Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie, sprawdzaj, czy prowadzone przez agencję SEO działania są skuteczne. Najlepszym na to sposobem jest czytanie raportów, które dostarcza firma marketingowa. W ten sposób będziesz mógł kontrolować to, za co płacisz. Jeśli cokolwiek wyda Ci się niezrozumiałe, pytaj. Pamiętaj, że rozmawiasz z ekspertami, którzy powinni Ci wszystko wyjaśnić. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość. Pozycjonowanie trwa nawet kilka miesięcy. W przypadku nowych stron działania SEO przebiegają bardziej mozolnie. Łatwiej jest pozycjonować domenę o dłuższej historii, która według robotów Google uchodzi za bardziej wartościową. Wiek witryny to jeden z czynników rankingowych.