Biuro rachunkowe Kalkulatordlafirm.pl
BIURO Rachunkowe. ➜ KOSZT. ✚ JAKA FIRMA?
26 kwietnia 2017
Agencja eventowa - ceny organizacji eventów dla firm, jak wybrać dobrą agencję
Agencja EVENTOWA. ➜ KOSZT
28 kwietnia 2017

Pozycjonowanie STRON internetowych. ➜ KOSZT

Pozycjonowanie stron internetowych - Jak wybrać firmę i ile kosztuje agencja SEO

Zdecydowałeś się na pozycjonowanie strony internetowej? Teraz musisz wybrać odpowiednią agencję, która zajmie się tematem SEO kompleksowo i uczciwie. Na co zwracać uwagę, by współpraca układała się dobrze, a frazy wbiły się w topy?

Agencja agencji nierówna. Część firm rzetelnie podchodzi do tematu pozycjonowania, ale niektóre nie są w tym zakresie uczciwe. Jak nie dać się oszukać i wybrać agencję, która SEO zna nie od dziś. Czym kierować się przy podpisywaniu umowy? Czego unikać. Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w naszym miniprzewodniku na temat pozycjonowania stron internetowych.

 

Pozycjonowanie stron internetowych powierz najlepszym

Pozycjonowanie stron internetowych w dzisiejszych czasach wymaga ogromnego zaangażowania i współpracy specjalistów o różnych kompetencjach. Jeszcze parę lat wstecz pozycjonowanie stron było znacznie łatwiejsze. Wraz z wprowadzaniem algorytmów Panda i Pingwin tanie pozycjonowanie przestało istnieć. Dobrej jakości linki, pozyskane z wartościowych stron oraz solidne i unikalne treści stały się ważnymi czynnikami rankingowymi. Tak jest do dzisiaj. Żeby sprostać wytycznym Google, trzeba współpracować z dobrą agencją SEO, zatrudniającą wielu fachowców. Jak taką znaleźć?

Przede wszystkim należy zacząć od researchu w internecie. Pod lupę należy wziąć stronę WWW. To swego rodzaju wizytówka, która dużo mówi o firmie SEO. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy domena jest czytelna, czy łatwo znaleźć tam podstawowe informacje, czy nie ma na niej rażących błędów językowych. W ten sposób będzie można poznać, czy agencja SEO profesjonalnie podchodzi do swoich zadań.

Dobrze jest także sprawdzić zakres realizowanych działań. Marketing internetowy to nie tylko pozycjonowanie stron internetowych, ale także inne usługi. Często firma SEO prowadzi profile w social media. To skuteczny sposób dotarcia do klienta. Żeby sprzedawać swoje usługi, trzeba działać wielokanałowo. Samo pozycjonowanie to za mało. Ważną rzeczą jest zapoznanie się z zakładką „O nas”. Tam można dowiedzieć się, ile osób pracuje w zespole, a także jak długo firma SEO działa na rynku. Dobrym pomysłem jest współpraca z agencjami wyspecjalizowanymi w danej branży, np. w nieruchomościach czy fotografii.

Kolejną, ważną kwestią przy wyborze agencji SEO jest sprawdzenie jej sposobu działania. Należy poprosić o referencje, a jeśli to możliwe zobaczyć przykładowe realizacje, np. z prowadzonych działań content marketingowych. W ten sposób będzie można zweryfikować, czy pracownicy dobrze realizują działania SEO. Nie bez znaczenia jest także dobry kontakt z przedstawicielem firmy. Choć może nie jest to najważniejsza rzecz przy pozycjonowaniu stron internetowych, to jednak może wpłynąć na dobrą współpracę.

 

Zanim podpiszesz umowę na pozycjonowanie stron internetowych…

Wybrałeś agencję SEO? Zanim zwiążesz się umową, wszystko dokładnie przeanalizuj. Na co powinieneś zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu stron? Jedną z ważniejszych spraw jest odpowiedni dobór fraz. Musisz zastanowić się, czy są związane z twoją branżą. Kolejną istotną kwestią jest sposób, w jaki firma SEO wytypowała słowa kluczowe. Możesz dopytać, czy wykorzystano w tym celu specjalistyczne narzędzia, jeśli tak, to jakie.

Pozycjonowanie stron internetowych nie może się obyć bez dokładnego audytu SEO. Zapytaj, czy jest on darmowy. Niektóre agencje przeprowadzają bezpłatne analizy wstępne, by przyciągnąć klientów. Musisz także dowiedzieć się, w jaki sposób będziesz weryfikować skuteczność pozycjonowania. Agencje SEO, które działają uczciwie, co miesiąc przygotowują raporty prezentujące statystyki witryny oraz pozycje frazy w wyszukiwarce. Na tej podstawie możesz sprawdzać, czy pozycjonowanie WWW jest dobrze prowadzone.

Powinieneś także przyjrzeć się umowie i zastanowić, czy jest ona precyzyjnie skonstruowana, czy są w niej wszelkie niezbędne informacje, np. dotyczące sposobu rozwiązania umowy czy kar związanych z wcześniejszym wypowiedzeniem. W umowie powinna być także informacja na temat rozliczeń. Należy unikać modelu typu performance, który polega na opłacie za pozycjonowanie pojedynczych fraz. To sposób agencji SEO na oszukanie nieświadomego odbiorcy. Najlepszą formą rozliczeń jest umowa abonamentowa. To stała i jasno określona kwota. Można umówić się, by do abonamentu doliczyć premie za osiągnięte wyniki.

W końcu ostatnią, ważną rzeczą, jeśli chodzi o umowy na pozycjonowanie stron internetowych jest doprecyzowanie, co dzieje się z pozyskanymi linkami po zakończeniu współpracy. Niektóre firmy SEO, choć rzadko się to zdarza, usuwają artykuły z zaplecza. To może bezpośrednio wpłynąć na pozycje w wyszukiwarce. Są też agencje, które każą płacić za utrzymanie linków. Czasem brak jest jakichkolwiek zapisów na ten temat. Warto więc dopytać się o tę kwestię przed podpisaniem umowy, bo może ona wpłynąć na pozycjonowanie w Google.

 

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych tyle kosztuje?

Jedno jest pewne. Tanie pozycjonowanie to mit. Nie ma jednolitego cennika za pozycjonowanie stron internetowych, gdyż jest ono zależne od wielu czynników. Dowiedz się, co wpływa na cenę usługi.

Koszty pracowników

Przede wszystkim koszty pracowników. Żeby skuteczne pozycjonowanie stron nie było tylko pustym słowem, trzeba dysponować zespołem pracowników o odpowiednich kompetencjach. Najczęściej jest to wysoko wykwalifikowany specjalista, który zarządza mniej wykwalifikowanymi pracownikami. To przekłada się na ogromne koszty.

Pozyskanie wartościowych linków

Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie stron internetowych są opłaty związane z pozyskaniem wartościowych linków. Mogą to być ceny katalogów czy for internetowych, które przekierowują na witrynę docelową. Pozycjonowanie nie obejdzie się bez wartościowego contentu. Trzeba pokryć koszty pracy copywritera, który stworzy angażujące treści na strony zapleczowe, artykuły sponsorowane czy blogi. Nierzadko też trzeba zapłacić za publikację w internecie, np. za pośrednictwem platformy WhitePress. Żeby pozyskiwać linki przekierowujące do twojej strony, trzeba stworzyć strony zapleczowe, na których będą umieszczane artykuły. W końcu następną, istotną kwestią są opłaty związane z użytkowaniem różnego typu programów do analizy danych, śledzenia pozycji kluczowych fraz. Pozycjonowanie w Google można mierzyć i sprawdzać, czy prowadzone działania mają sens.

Pozycjonowanie międzynarodowe

Nie bez znaczenia dla kosztów jest to, czy strona ma zasięg ogólnokrajowy czy też międzynarodowy. W tym pierwszym przypadku pozycjonowanie WWW jest dużo prostsze. W drugim wymaga dodatkowych środków, np. na wykupienie domeny czy też opłatę dla biura tłumaczeniowego lub copywritera piszącego w obcym języku. To dodatkowe środki na SEO.

Wiek domeny

Im starsza domena, tym łatwiej łatwiejsze jest pozycjonowanie strony internetowej. Wiek domeny to także jeden z czynników rankingowych. W przypadku nowych stron WWW pozycjonowanie wymaga ostrożności. Trzeba uważać, by nie zostać ukaranym przez wyszukiwarkę Google, np. za pomocą filtra. Często tworzy się strony typu landing pages i na nie kieruje się linki z zaplecza, by uchronić główną witrynę. To jednak generuje większe koszty na działania SEO. 

Cel przedsiębiorcy

Na czym zależy twojej firmie? Czy chce utrzymać już uzyskane pozycje, czy rozszerzyć je o nowe frazy? W jakim czasie oczekujesz wyników. Żeby szybciej wbić się w topy, trzeba zintensyfikować działania, a to wymaga nakładów finansowych. Pozycjonowanie stron internetowych nie jest wcale proste.

Ilość produktów i kategorii

To ważna kwestia, bo pozycjonowanie stron internetowych realizuje się się pod konkretne frazy. Jeśli zależy Ci, by sprzedawać tylko jedną usługę bądź produkt, działania SEO będą prostsze. W przypadku większej ilości, potrzeba dobrać więcej fraz, a to kosztuje. 

Dopracowanie UX strony

UX (User Experince, ang. doświadczenie użytkownika) to działania mające na celu zwiększenie współczynnika konwersji i zmniejszenie współczynnika odrzuceń strony. To bardzo ważne. Samo pozycjonowanie stron internetowych kieruje ruch na witrynę, ale jeśli użytkownik nie znajduje na niej niczego ciekawego i szybko z niej wychodzi, to inwestycja w SEO się nie zwraca. Żeby dopracować stronę, konieczna jest jej przebudowa, zmiana treści, odświeżenie grafiki, dodanie formularzy kontaktowych czy buttonów zachęcających do kontaktu. Czasem wykonuje się pop-up albo instaluje czat, by klienci zostawili swoje namiary. To dobry sposób na pozyskanie wartościowych leadów. Działania SEO muszą przebiegać wielokanałowo. 

Optymalizacja pod RWD

RWD (Responsive Web Design) to technika polegająca na dopasowaniu układu witryny do widoku na smartfonach czy tabletach. Coraz więcej osób korzysta z internetu za pośrednictwem tego typu urządzeń. Trzeba więc zadbać, by twoja strona była czytelna nie tylko na monitorze komputera. Poza tym optymalizacja pod RWD to także jeden z czynników rankingowych wpływających na pozycjonowanie stron internetowych. Agencja SEO musi o nim pamiętać.

Analiza grupy docelowej to podstawa w pozycjonowaniu stron

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga dokładnej analizy. Ma to znacznie szczególnie przy większych projektach. Zbadanie potrzeb grupy docelowej, pomaga w doborze kluczowych fraz, a także tworzeniu contentu, który zainteresuje potencjalnych klientów. Przy dużych projektach częstą praktyką są różnego typu badania i ankiety, a działania SEO są różnorodne.

Podsumowując, pozycjonowanie stron internetowych to w dzisiejszych czasach konieczność. Choć nie jest to tania usługa, to jednak przynosi wymierne korzyści, ale pod warunkiem, że realizuje ją tylko dobra agencja SEO.