Pozycjonowanie firmy - Koszt i sposoby na wypozycjonowanie Twojej firmy
Pozycjonowanie FIRMY. ➜ KOSZT
10 sierpnia 2017
Specjalista SEO vs. agencja reklamowa. Komu lepiej zlecić pozycjonowanie SEO?
Specjalista SEO. ➜ ILE kosztuje i JAK wybać?
16 sierpnia 2017

Pozycjonowanie SKLEPU Internetowego. ➜ SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego - Narzędzia i skuteczne pozycjonowanie

Sprzedajesz online, ale przychody w Twojej firmie są dalekie od ideału? Jeśli tak, zwiększ nakłady na promocję. Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu internetowego. Dowiedz się, dlaczego wyniki organiczne, czyli bezpłatne, w wyszukiwarce Google są tak ważne dla Twojego biznesu.

 

Jeśli prowadzisz firmę przez internet, musi być ona widoczna dla Twoich użytkowników. Pozycjonowanie sklepu internetowego to skuteczny sposób, by dać się znaleźć w sieci. Oczywiście pod warunkiem, że działania zlecisz wyspecjalizowanej agencji reklamowej.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego – sposób na pozyskanie bezpłatnego ruchu organicznego

Jeśli jesteś właścicielem biznesu e-commerce, musisz zainwestować w marketing sieciowy. Jednym z efektywniejszych sposobów na pozyskiwanie ruchu jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Dlaczego? Im wyżej Twoja strona wyświetla się w SERP (Search Engine Results Page), czyli w głównych wynikach wyszukiwarki Google, tym większe wzbudza zaufanie Klientów. Prawdopodobieństwo konwersji w takim przypadku jest znacznie większe. Stąd też ruch organiczny jest tak ważny dla Twojego biznesu, a zlecenie działań SEO odpowiedniej agencji jest absolutną koniecznością.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo istotne również z tego powodu, że klienci z reguły sprawdzają wyniki na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Jeśli nie znajdą tam Twoich produktów, przejdą do konkurencji. Obecnie dostęp do internetu jest powszechny. Użytkownicy zwykle mają „pod ręką” tablet, smartfon – dzięki czemu mogą przeglądać internet w dowolnym momencie. To zmusza właścicieli biznesów online do inwestycji w marketing sieciowy. Daje też ogromne możliwości. Coraz częstszym zjawiskiem jest ROPO (Research Online, Purchase Offline). Polega ono na tym, że nawet, jeśli Twoi klienci wybiorą się na zakupy do sklepu stacjonarnego, sprawdzają informacje na temat produktów przez internet. Świat wirtualny i rzeczywisty wzajemnie się przenikają. Jeśli Twój sklep będzie widoczny online, masz ogromne szanse na pozyskanie użytkowników.

 

Planujesz założenie sklepu internetowego? Sprawdź konkurencyjność na frazy Twoich produktów w sklepie

Jeśli chcesz sprzedawać online, wybierz branżę, która jest mało konkurencyjna. To znacznie zwiększy prawdopodobieństwo konwersji, a także ułatwi pozycjonowanie sklepu internetowego. Odpowiedni dobór słów kluczowych jest niezwykle istotny dla działań SEO. Im mniejsza konkurencja na daną frazę, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja strona będzie widoczna w TOP3. Musisz jednak wybrać słowa, które będą konwertowały i pozwolą Ci pozyskać wejścia z ruchu organicznego.

Jeśli zlecisz pozycjonowanie sklepu internetowego agencji, otrzymasz przykładowe propozycje fraz. Możesz jednak sam sprawdzać ich konkurencyjność we własnym zakresie. Do dyspozycji zyskujesz różnego typu narzędzia. Prezentujemy najpopularniejsze z nich:

 

  • Keyword Planner dostępny w ramach Google AdWords. To najpopularniejszy sposób na dobór odpowiednich słów kluczowych. Jest bardzo prosty w obsłudze, a jednocześnie darmowy. Od lat nie traci na popularności. Żeby z niego korzystać, wystarczy mieć założone konto Google. Narzędzie wyświetla miesięczną liczbę wyszukiwań na daną frazę. Dodatkowo, można sprawdzić konkurencyjność, a także propozycje innych słów kluczowych. To znacznie pomaga w pozycjonowaniu sklepu internetowego.

 

  • Market Samurai – to popularne narzędzie do sprawdzania słów kluczowych. Jest łatwe w nawigacji. Posiada „Narzędzie propozycji Słów Kluczowych”, które umożliwia dopasowanie odpowiednich fraz na podstawie danych z wyszukiwania organicznego. Program umożliwia również obliczenie wartości komercyjnych wybranych fraz.

 

  • SENUTO – to bardzo prosty program i funkcjonalny program. Wystarczy się zalogować, a następnie wkleić adres URL, by rozpocząć analizę. Narzędzie jest bardzo rozbudowane. Można w nim sprawdzić wspólne słowa kluczowe dla naszej oraz konkurencyjnej witryny, a także zweryfikować średnią miesięczną liczbę wyszukiwań.

 

  • Semstorm – to polskie narzędzie, które umożliwia kompleksowa analizę Twojej witryny oraz konkurencji. Pozwala na sprawdzenie słów kluczowych, na które pozycjonują się inne firmy z Twojej branży. Wyświetla również pozycję danej frazy w wyszukiwarce Google, a także średnią miesięczną ilość wyszukiwań i informację na temat konkurencyjności.

 

Optymalizacja to podstawa przy pozycjonowaniu sklep internetowego

Żeby zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego i pracować nad Link Buildingiem, czyli budowaniem zaplecza linków, konieczna jest odpowiednia optymalizacja witryny. Podstawą jest oczywiście uzupełnienie kluczowych parametrów, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google, jak: description i meta title. To jednak nie wszystko, na co należy zwrócić uwagę. Dowiedz się, o co jeszcze warto zadbać przy pozycjonowaniu sklepu internetowego:

 

  • Dokładne informacje o produkcie – informacje na temat towaru powinny być bardzo szczegółowe i zawierać oznaczenia lub numery katalogowe. Ważne są dane na temat ilości dostępnych towarów na magazynie, ceny. Warto zastosować znaczniki schema, które pomagają robotom Google w ocenie zawartości strony.

 

  • Unikalne opisy – to jedne z elementów wpływających na optymalizację strony. Informacje na temat sprzedawanego artykułu powinny być nie tylko ciekawe i zachęcające do zakupu, ale również pisane pod kątem SEO. Muszą zawierać słowa kluczowe umieszczone równomiernie i w sposób naturalny.

 

  • Dobre grafiki – zdjęcia przyciągają uwagę i zachęcają do zakupów. To jednak nie jedyne ich właściwości. Są pomocne również przy pozycjonowaniu. Ważne jednak, by odpowiednio opisać pliki wrzucane na stronę. Powinny one zawierać frazę kluczową oraz atrybut alt.

 

  • Review produktuopinie klientów na temat sprzedawanego przez Ciebie towaru. Powinny być widoczne na Twojej witrynie. Pomagają w sprzedaży. Sprawiają, że witryna wzbudza zaufanie.

 

  • Ocena sklepu – klienci przywiązują ogromną wagę do znaków jakości, które są dla nich istotnym czynnikiem przy wyborze miejsca na zakupy. Warto zlecić wykonanie audytu, np. firmie Trusted Shops, by stać się wiarygodnym partnerem biznesowym w oczach klientów.

 

Cena produktów a pozycjonowanie sklepu internetowego

W pozycjonowaniu sklepu internetowego istotna jest cena produktu. Musisz zadbać, by sprzedawane przez Ciebie towary nie miały wysokiej marży. Działa tu prosty mechanizm. Jeśli współczynnik konwersji związanej ze sprzedażą będzie wyższy niż u konkurencji, twoje artykuły będą lepiej wypozycjonowane. Dodatkowo, atrakcyjna oferta wpływa również na czas spędzony na stronie, ilość sesji, co również przekłada się na pozycje w wyszukiwarce. Poza tym, jeśli Twoje towary są w przystępnej kwocie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że klienci będą sobie wzajemnie polecać Twój sklep, posyłając adresy URL. To jest pomocne przy budowaniu zaplecza linków, a także zwiększa ruch na stronie WWW.

 

Skup się na poszczególnych produktach…

Żeby pozycjonowanie sklepu internetowego było skuteczne, lepiej na początek skupić się na pojedynczych produktach, a z czasem uzupełniać je o kolejne. Dobrze jest wybrać towary, które są dochodowe i łatwe do sprzedaży. Stopniowo można rozszerzać zakres działań na inne artykuły.  W przypadku dużego asortymentu, warto skupić się na pozycjonowaniu całych kategorii, które z czasem wpłyną na wysokie pozycje poszczególnych artykułów. Tak prowadzone działania są nie tylko skuteczne, ale również mniej kosztowne, gdyż do wypozycjonowania jest znacznie mniej fraz.

 

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego – kiedy oczekiwać pierwszych efektów?

Choć pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezmiernie ważne, to musisz zdać sobie sprawę, że to długi i żmudny proces. Na efekty czeka się miesiącami. Zanim kluczowe frazy zaczną się wyświetlać na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, agencja SEO musi włożyć wiele pracy.

 

Na pozycje w Google wpływa wiele czynników. Do najważniejszych z nich należą:

 

  • Branża – im bardziej konkurencyjna, tym trudniej wbić się w topy (dotyczy to m.in. firm ubezpieczeniowych czy zakładów fotograficznych). Czasem ciężko jest wypozycjonować niektóre branże niszowe, gdyż przedsiębiorców świadczących podobne usługi dla niewielkiej ilości odbiorców jest relatywnie sporo.

 

  • Wiek i historia domeny – im więcej linków pozycjonujących i starsza witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że pozycjonowanie sklepu internetowego zajmie dużo mniej czasu.

 

Jak monitorować samodzielnie skuteczność pozycjonowania sklepu internetowego?

Żeby sprawdzić, czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest skuteczne, należy na bieżąco obserwować trendy związane z wzrostem i widocznością pozycji fraz związanych z Twoim sklepem. W tym celu warto skorzystać ze specjalistycznych programów.

 

Do monitorowania pozycji fraz można użyć m.in.:

 

  • Web-Tools – jedno z popularniejszych narzędzi do monitoringu pozycji wybranych fraz. Dodatkowo, można w nim zobaczyć, jakie firmy zajmują lepsze pozycje w wyszukiwarce.

 

  • Stats4Seo – program jest intuicyjny w obsłudze, umożliwia generowanie raportów dotyczących pozycji fraz w wyszukiwarce. Jest przystosowany do różnych wersji językowych Google.

 

  • Seo-Stat – to bardzo zaawansowane narzędzie. Pozwala na monitorowanie pozycji w różnych wyszukiwarkach, np. Google, Bing, Yahoo, Yandex, Sezam.

 

  • Webpozycja – to rozbudowane narzędzie, które monitoruje pozycje, umożliwia grupowanie domen i fraz. Ciekawą opcją jest możliwość prześledzenia archiwów danych fraz.

 

  • Cmonitor.pl – program na bieżąco monitoruje wzrosty i spadki 12 tys. fraz. Posiada także wiele innych funkcji, np. do oceny ilości linków pozycjonujących.

 

Do sprawdzania widoczności SEO Twojej strony służą m.in.:

 

  • Searchmetrics – pozwala na analizę subdomen, fraz kluczowych, a także konkurencyjnych firm.

 

  • Senuto – to kompleksowe narzędzie wspierające działania SEO umożliwiające sprawdzenie, na jakie frazy Twoja witryna wyświetla się w sieci.

 

 

Narzędzi ułatwiających działania SEO jest wiele. Ważne jednak, by z regularnie z nich korzystać i weryfikować skuteczność pozycjonowania sklepu internetowego.