Pozycjonowanie firmy - Koszt i sposoby na wypozycjonowanie Twojej firmy
Pozycjonowanie firmy – Koszt i sposoby na wypozycjonowanie Twojej firmy
10 sierpnia 2017
Specjalista SEO vs. agencja reklamowa. Komu lepiej zleci─ç pozycjonowanie SEO?
Specjalista SEO vs. agencja reklamowa. Komu lepiej zleci─ç pozycjonowanie SEO?
16 sierpnia 2017

Pozycjonowanie sklepu internetowego – Narz─Ödzia i skuteczne pozycjonowanie

Pozycjonowanie sklepu internetowego - Narz─Ödzia i skuteczne pozycjonowanie

Sprzedajesz online, ale przychody w Twojej firmie s─ů dalekie od idea┼éu? Je┼Ťli tak, zwi─Öksz nak┼éady na promocj─Ö. Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu internetowego. Dowiedz si─Ö, dlaczego wyniki organiczne, czyli bezp┼éatne, w wyszukiwarce Google s─ů tak wa┼╝ne dla Twojego biznesu.

 

Je┼Ťli prowadzisz firm─Ö przez internet, musi by─ç ona widoczna dla Twoich u┼╝ytkownik├│w. Pozycjonowanie sklepu internetowego to skuteczny spos├│b, by da─ç si─Ö znale┼║─ç w sieci. Oczywi┼Ťcie pod warunkiem, ┼╝e dzia┼éania zlecisz wyspecjalizowanej agencji reklamowej.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego ÔÇô spos├│b na pozyskanie bezp┼éatnego ruchu organicznego

Je┼Ťli jeste┼Ť w┼éa┼Ťcicielem biznesu e-commerce, musisz zainwestowa─ç w marketing sieciowy. Jednym z efektywniejszych sposob├│w na pozyskiwanie ruchu jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Dlaczego? Im wy┼╝ej Twoja strona wy┼Ťwietla si─Ö w SERP (Search Engine Results Page), czyli w g┼é├│wnych wynikach wyszukiwarki Google, tym wi─Öksze wzbudza zaufanie Klient├│w. Prawdopodobie┼ästwo konwersji w takim przypadku jest znacznie wi─Öksze. St─ůd te┼╝ ruch organiczny jest tak wa┼╝ny dla Twojego biznesu, a zlecenie dzia┼éa┼ä SEO odpowiedniej agencji jest absolutn─ů konieczno┼Ťci─ů.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo istotne r├│wnie┼╝ z tego powodu, ┼╝e klienci z regu┼éy sprawdzaj─ů wyniki na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Je┼Ťli nie znajd─ů tam Twoich produkt├│w, przejd─ů do konkurencji. Obecnie dost─Öp do internetu jest powszechny. U┼╝ytkownicy zwykle maj─ů ÔÇ×pod r─Ök─ůÔÇŁ tablet, smartfon ÔÇô dzi─Öki czemu mog─ů przegl─ůda─ç internet w dowolnym momencie. To zmusza w┼éa┼Ťcicieli biznes├│w online do inwestycji w marketing sieciowy. Daje te┼╝ ogromne mo┼╝liwo┼Ťci. Coraz cz─Östszym zjawiskiem jest ROPO (Research Online, Purchase Offline). Polega ono na tym, ┼╝e nawet, je┼Ťli Twoi klienci wybior─ů si─Ö na zakupy do sklepu stacjonarnego, sprawdzaj─ů informacje na temat produkt├│w przez internet. ┼Üwiat wirtualny i rzeczywisty wzajemnie si─Ö przenikaj─ů. Je┼Ťli Tw├│j sklep b─Ödzie widoczny online, masz ogromne szanse na pozyskanie u┼╝ytkownik├│w.

 

Planujesz za┼éo┼╝enie sklepu internetowego? Sprawd┼║ konkurencyjno┼Ť─ç na frazy Twoich produkt├│w w sklepie

Je┼Ťli chcesz sprzedawa─ç online, wybierz bran┼╝─Ö, kt├│ra jest ma┼éo konkurencyjna. To znacznie zwi─Ökszy prawdopodobie┼ästwo konwersji, a tak┼╝e u┼éatwi pozycjonowanie sklepu internetowego. Odpowiedni dob├│r s┼é├│w kluczowych jest niezwykle istotny dla dzia┼éa┼ä SEO. Im mniejsza konkurencja na dan─ů fraz─Ö, tym wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e Twoja strona b─Ödzie widoczna w TOP3. Musisz jednak wybra─ç s┼éowa, kt├│re b─Öd─ů konwertowa┼éy i pozwol─ů Ci pozyska─ç wej┼Ťcia z ruchu organicznego.

Je┼Ťli zlecisz pozycjonowanie sklepu internetowego agencji, otrzymasz przyk┼éadowe propozycje fraz. Mo┼╝esz jednak sam sprawdza─ç ich konkurencyjno┼Ť─ç we w┼éasnym zakresie. Do dyspozycji zyskujesz r├│┼╝nego typu narz─Ödzia. Prezentujemy najpopularniejsze z nich:

 

  • Keyword Planner dost─Öpny w ramach Google AdWords. To najpopularniejszy spos├│b na dob├│r odpowiednich s┼é├│w kluczowych. Jest bardzo prosty w obs┼éudze, a jednocze┼Ťnie darmowy. Od lat nie traci na popularno┼Ťci. ┼╗eby z niego korzysta─ç, wystarczy mie─ç za┼éo┼╝one konto Google. Narz─Ödzie wy┼Ťwietla miesi─Öczn─ů liczb─Ö wyszukiwa┼ä na dan─ů fraz─Ö. Dodatkowo, mo┼╝na sprawdzi─ç konkurencyjno┼Ť─ç, a tak┼╝e propozycje innych s┼é├│w kluczowych. To znacznie pomaga w pozycjonowaniu sklepu internetowego.

 

  • Market Samurai ÔÇô to popularne narz─Ödzie do sprawdzania s┼é├│w kluczowych. Jest ┼éatwe w nawigacji. Posiada ÔÇ×Narz─Ödzie propozycji S┼é├│w KluczowychÔÇŁ, kt├│re umo┼╝liwia dopasowanie odpowiednich fraz na podstawie danych z wyszukiwania organicznego. Program umo┼╝liwia r├│wnie┼╝ obliczenie warto┼Ťci komercyjnych wybranych fraz.

 

  • SENUTO ÔÇô to bardzo prosty program i funkcjonalny program. Wystarczy si─Ö zalogowa─ç, a nast─Öpnie wklei─ç adres URL, by rozpocz─ů─ç analiz─Ö. Narz─Ödzie jest bardzo rozbudowane. Mo┼╝na w nim sprawdzi─ç wsp├│lne s┼éowa kluczowe dla naszej oraz konkurencyjnej witryny, a tak┼╝e zweryfikowa─ç ┼Ťredni─ů miesi─Öczn─ů liczb─Ö wyszukiwa┼ä.

 

  • Semstorm ÔÇô to polskie narz─Ödzie, kt├│re umo┼╝liwia kompleksowa analiz─Ö Twojej witryny oraz konkurencji. Pozwala na sprawdzenie s┼é├│w kluczowych, na kt├│re pozycjonuj─ů si─Ö inne firmy z Twojej bran┼╝y. Wy┼Ťwietla r├│wnie┼╝ pozycj─Ö danej frazy w wyszukiwarce Google, a tak┼╝e ┼Ťredni─ů miesi─Öczn─ů ilo┼Ť─ç wyszukiwa┼ä i informacj─Ö na temat konkurencyjno┼Ťci.

 

Optymalizacja to podstawa przy pozycjonowaniu sklep internetowego

┼╗eby zacz─ů─ç pozycjonowanie sklepu internetowego i pracowa─ç nad Link Buildingiem, czyli budowaniem zaplecza link├│w, konieczna jest odpowiednia optymalizacja witryny. Podstaw─ů jest oczywi┼Ťcie uzupe┼énienie kluczowych parametr├│w, kt├│re wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö w wyszukiwarce Google, jak: description i meta title. To jednak nie wszystko, na co nale┼╝y zwr├│ci─ç uwag─Ö. Dowiedz si─Ö, o co jeszcze warto zadba─ç przy pozycjonowaniu sklepu internetowego:

 

  • Dok┼éadne informacje o produkcie ÔÇô informacje na temat towaru powinny by─ç bardzo szczeg├│┼éowe i zawiera─ç oznaczenia lub numery katalogowe. Wa┼╝ne s─ů dane na temat ilo┼Ťci dost─Öpnych towar├│w na magazynie, ceny. Warto zastosowa─ç znaczniki schema, kt├│re pomagaj─ů robotom Google w ocenie zawarto┼Ťci strony.

 

  • Unikalne opisy ÔÇô to jedne z element├│w wp┼éywaj─ůcych na optymalizacj─Ö strony. Informacje na temat sprzedawanego artyku┼éu powinny by─ç nie tylko ciekawe i zach─Öcaj─ůce do zakupu, ale r├│wnie┼╝ pisane pod k─ůtem SEO. Musz─ů zawiera─ç s┼éowa kluczowe umieszczone r├│wnomiernie i w spos├│b naturalny.

 

  • Dobre grafiki ÔÇô zdj─Öcia przyci─ůgaj─ů uwag─Ö i zach─Öcaj─ů do zakup├│w. To jednak nie jedyne ich w┼éa┼Ťciwo┼Ťci. S─ů pomocne r├│wnie┼╝ przy pozycjonowaniu. Wa┼╝ne jednak, by odpowiednio opisa─ç pliki wrzucane na stron─Ö. Powinny one zawiera─ç fraz─Ö kluczow─ů oraz atrybut alt.

 

  • Review produktu ÔÇô opinie klient├│w na temat sprzedawanego przez Ciebie towaru. Powinny by─ç widoczne na Twojej witrynie. Pomagaj─ů w sprzeda┼╝y. Sprawiaj─ů, ┼╝e witryna wzbudza zaufanie.

 

  • Ocena sklepu ÔÇô klienci przywi─ůzuj─ů ogromn─ů wag─Ö do znak├│w jako┼Ťci, kt├│re s─ů dla nich istotnym czynnikiem przy wyborze miejsca na zakupy. Warto zleci─ç wykonanie audytu, np. firmie Trusted Shops, by sta─ç si─Ö wiarygodnym partnerem biznesowym w oczach klient├│w.

 

Cena produkt├│w a pozycjonowanie sklepu internetowego

W pozycjonowaniu sklepu internetowego istotna jest cena produktu. Musisz zadba─ç, by sprzedawane przez Ciebie towary nie mia┼éy wysokiej mar┼╝y. Dzia┼éa tu prosty mechanizm. Je┼Ťli wsp├│┼éczynnik konwersji zwi─ůzanej ze sprzeda┼╝─ů b─Ödzie wy┼╝szy ni┼╝ u konkurencji, twoje artyku┼éy b─Öd─ů lepiej wypozycjonowane. Dodatkowo, atrakcyjna oferta wp┼éywa r├│wnie┼╝ na czas sp─Ödzony na stronie, ilo┼Ť─ç sesji, co r├│wnie┼╝ przek┼éada si─Ö na pozycje w wyszukiwarce. Poza tym, je┼Ťli Twoje towary s─ů w przyst─Öpnej kwocie, istnieje du┼╝e prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e klienci b─Öd─ů sobie wzajemnie poleca─ç Tw├│j sklep, posy┼éaj─ůc adresy URL. To jest pomocne przy budowaniu zaplecza link├│w, a tak┼╝e zwi─Öksza ruch na stronie WWW.

 

Skup si─Ö na poszczeg├│lnych produktachÔÇŽ

┼╗eby pozycjonowanie sklepu internetowego by┼éo skuteczne, lepiej na pocz─ůtek skupi─ç si─Ö na pojedynczych produktach, a z czasem uzupe┼énia─ç je o kolejne. Dobrze jest wybra─ç towary, kt├│re s─ů dochodowe i ┼éatwe do sprzeda┼╝y. Stopniowo mo┼╝na rozszerza─ç zakres dzia┼éa┼ä na inne artyku┼éy.┬á W przypadku du┼╝ego asortymentu, warto skupi─ç si─Ö na pozycjonowaniu ca┼éych kategorii, kt├│re z czasem wp┼éyn─ů na wysokie pozycje poszczeg├│lnych artyku┼é├│w. Tak prowadzone dzia┼éania s─ů nie tylko skuteczne, ale r├│wnie┼╝ mniej kosztowne, gdy┼╝ do wypozycjonowania jest znacznie mniej fraz.

 

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego ÔÇô kiedy oczekiwa─ç pierwszych efekt├│w?

Cho─ç pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezmiernie wa┼╝ne, to musisz zda─ç sobie spraw─Ö, ┼╝e to d┼éugi i ┼╝mudny proces. Na efekty czeka si─Ö miesi─ůcami. Zanim kluczowe frazy zaczn─ů si─Ö wy┼Ťwietla─ç na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, agencja SEO musi w┼éo┼╝y─ç wiele pracy.

 

Na pozycje w Google wp┼éywa wiele czynnik├│w. Do najwa┼╝niejszych z nich nale┼╝─ů:

 

  • Bran┼╝a ÔÇô im bardziej konkurencyjna, tym trudniej wbi─ç si─Ö w topy (dotyczy to m.in. firm ubezpieczeniowych czy zak┼éad├│w fotograficznych). Czasem ci─Ö┼╝ko jest wypozycjonowa─ç niekt├│re bran┼╝e niszowe, gdy┼╝ przedsi─Öbiorc├│w ┼Ťwiadcz─ůcych podobne us┼éugi dla niewielkiej ilo┼Ťci odbiorc├│w jest relatywnie sporo.

 

  • Wiek i historia domeny ÔÇô im wi─Öcej link├│w pozycjonuj─ůcych i starsza witryna, tym wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e pozycjonowanie sklepu internetowego zajmie du┼╝o mniej czasu.

 

Jak monitorowa─ç samodzielnie skuteczno┼Ť─ç pozycjonowania sklepu internetowego?

┼╗eby sprawdzi─ç, czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest skuteczne, nale┼╝y na bie┼╝─ůco obserwowa─ç trendy zwi─ůzane z wzrostem i widoczno┼Ťci─ů pozycji fraz zwi─ůzanych z Twoim sklepem. W tym celu warto skorzysta─ç ze specjalistycznych program├│w.

 

Do monitorowania pozycji fraz mo┼╝na u┼╝y─ç m.in.:

 

  • Web-Tools ÔÇô jedno z popularniejszych narz─Ödzi do monitoringu pozycji wybranych fraz. Dodatkowo, mo┼╝na w nim zobaczy─ç, jakie firmy zajmuj─ů lepsze pozycje w wyszukiwarce.

 

  • Stats4Seo ÔÇô program jest intuicyjny w obs┼éudze, umo┼╝liwia generowanie raport├│w dotycz─ůcych pozycji fraz w wyszukiwarce. Jest przystosowany do r├│┼╝nych wersji j─Özykowych Google.

 

  • Seo-Stat ÔÇô to bardzo zaawansowane narz─Ödzie. Pozwala na monitorowanie pozycji w r├│┼╝nych wyszukiwarkach, np. Google, Bing, Yahoo, Yandex, Sezam.

 

  • Webpozycja ÔÇô to rozbudowane narz─Ödzie, kt├│re monitoruje pozycje, umo┼╝liwia grupowanie domen i fraz. Ciekaw─ů opcj─ů jest mo┼╝liwo┼Ť─ç prze┼Ťledzenia archiw├│w danych fraz.

 

  • Cmonitor.pl ÔÇô program na bie┼╝─ůco monitoruje wzrosty i spadki 12 tys. fraz. Posiada tak┼╝e wiele innych funkcji, np. do oceny ilo┼Ťci link├│w pozycjonuj─ůcych.

 

Do sprawdzania widoczno┼Ťci SEO Twojej strony s┼éu┼╝─ů m.in.:

 

  • Searchmetrics ÔÇô pozwala na analiz─Ö subdomen, fraz kluczowych, a tak┼╝e konkurencyjnych firm.

 

  • Senuto ÔÇô to kompleksowe narz─Ödzie wspieraj─ůce dzia┼éania SEO umo┼╝liwiaj─ůce sprawdzenie, na jakie frazy Twoja witryna wy┼Ťwietla si─Ö w sieci.

 

 

Narz─Ödzi u┼éatwiaj─ůcych dzia┼éania SEO jest wiele. Wa┼╝ne jednak, by z regularnie z nich korzysta─ç i weryfikowa─ç skuteczno┼Ť─ç pozycjonowania sklepu internetowego.