Reklama Google – ile kosztuje i jak wybrać agencję?
Reklama GOOGLE. ➜ ILE kosztuje i JAK zacząć?
2 sierpnia 2017
Reklama internetowa – ile kosztuje i jak wybrać agencję?
Reklama Internetowa. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać firmę?
10 sierpnia 2017

Marketing Internetowy. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Marketing internetowy - ile kosztuje i jak wykorzystać go w Twoim biznesie?

Marketing internetowy to obecnie najskuteczniejszy, a zarazem najszybszy sposób pozyskania klientów. Jeśli zależy Ci na wzroście sprzedaży, musisz zainwestować w promocję. Dowiedz się, w jaki sposób może ona pomóc w rozwoju Twojego biznesu.

 

Niezależnie, jaką firmę prowadzisz bez dobrej reklamy trudno będzie Ci wybić się na pozycję lidera w branży. Promocja firmy jest bardzo istotnym czynnikiem i warto uwzględnić ją podczas ustalania budżetu.

 

Dlaczego warto postawić na marketing internetowy?

Obecnie marketing internetowy to podstawa. Większość osób korzysta z sieci, kiedy szuka produktów lub usług. Z roku na rok wzrasta wskaźnik sprzedaży online. Co więcej, nawet jeśli klienci decydują się na zakupy w sklepie stacjonarnym, bardzo często na miejscu korzystają z internetu, by sprawdzić ceny, porównać parametry techniczne lub zapoznać się z opiniami innych użytkowników. ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline – wyszukaj w internecie, kup w sklepie) to coraz popularniejsze zjawisko. Jeśli chcesz, by klienci zainteresowali się Twoimi produktami lub usługami, Twoja firma musi być widoczna w sieci.

 

Marketing internetowy to różne sposoby dotarcia do użytkowników. Można postawić na kampanie PPC (Pay Per Clik), pozycjonowanie, reklamę bannerową. Na popularności zyskuje również content marketing. Zaletą reklamy w internecie jest łatwa modyfikacja założeń kampanii, możliwość zmian w budżecie. Szeroki zakres narzędzi dostępnych dla marketingowców sprawia, że reklama sprawdza się praktycznie w każdej branży. To sposób, by dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, budować wizerunek eksperta i nieustannie się rozwijać.

 

Jakie działania obejmuje marketing internetowy?

Agencje zajmujące się reklamą internetową oferują szeroki zakres usług. Dowiedz się, jakie usługi sprawdzą się w Twoim biznesie. Poniżej prezentujemy krótkie zestawienie różnych możliwości.

 

  • Pozycjonowanie SEO to absolutna podstawa w każdej branży. Działania prowadzą do wzrostu widoczności Twojej witryny w wynikach organicznych (bezpłatnych) Google. Po wpisaniu przez użytkownika kluczowych dla Twojego biznesu fraz, witryna firmy wyświetla się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.

 

  • Kampanie PPC (Pay Per Click), czyli za kliknięcie, obejmują różne formaty. Najpopularniejszym sposobem komunikacji jest Google AdWords. To reklama, najczęściej w formie tekstowej, która wyświetla się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Jej zaletą jest to, że płaci się za kliknięcie, a nie za samą emisję przekazu marketingowego. Do dyspozycji jest wiele rozszerzeń. Można wpisać adres firmy, numer telefonu. Coraz częściej wykorzystuje się retargeting, by dotrzeć do klientów, którzy już wstępnie zainteresowali się Twoją ofertą lub produktem. Na popularności zyskują także Google Zakupy, które ułatwiają sprzedaż przez internet.

 

  • Social media to doskonały sposób dotarcia do użytkowników. Media społecznościowe są chętnie wykorzystywane przez specjalistów od marketingu, gdyż umożliwiają bezpośredni kontakt z klientem. Użytkownicy nierzadko wysyłają zapytania ofertowe za pośrednictwem tego kanału. Udzielają się w komentarzach, łatwo wejść z nimi w interakcje, co wpływa szybszą sprzedaż.

 

  • Content marketing, czyli marketing treści, to dotarcie do użytkownika za pomocą interesujących artykułów, materiałów wideo, zdjęć. Obecnie większość firm prowadzi bloga, udostępnia specjalistyczne materiały, które mogą zaciekawić potencjalnych klientów. To również sposób na wzbudzanie zaufania poprzez budowanie wizerunku eksperta w sieci.

 

  • Tworzenie stron WWW pozwala użytkownikom zapoznać się z ofertą Twojej firmy, znaleźć dane kontaktowe. Ważne jednak, by witryny były zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google, a także łatwe w nawigacji. Stąd też ich realizację należy powierzyć doświadczonym agencjom marketingowym.

 

  • Realizacja materiałów wideo, zdjęć produktowych pozwala na zaprezentowanie Twojej oferty firmowej w ciekawy sposób. Można zachęcić użytkowników do oglądania Twoich materiałów poprzez reklamy w YouTube.

 

  • Marketing szeptany polega na dodawaniu wpisów, komentarzy w serwisach lub wątkach tematycznie związanych z Twoją firmą. Posty muszą wyglądać naturalnie. Powinny być pisane językiem, jakim posługuje się dana społeczność w internecie.

 

  • Marketing bazodanowy polega na zarządzaniu, przetwarzaniu baz danych w celu poznania potrzeb poszczególnych grup konsumentów. Jeśli dopasujemy sposób komunikacji do konkretnych odbiorców, znacznie łatwiej będzie sprzedać produkt lub usługę.

 

Czy marketing internetowy sprawdza się w każdej branży?

Marketing internetowy to bardzo skuteczny sposób promocji. Sprawdza się w każdej branży, ale trzeba go prowadzić umiejętnie. Narzędzia należy dopasować do potrzeb biznesowych. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy wstępnie zainteresowali się Twoimi produktami lub usługami, dobrym sposobem będzie retargeting. Zależy Ci na tym, by promować nowe produkty lub usługi, a może chcesz pozyskiwać leady? Postaw na reklamy Google AdWords. Chcesz budować wizerunek eksperta w branży? Dobrym rozwiązaniem będzie content marketing lub marketing szeptany. Jeśli Twoim celem jest poznanie opinii klientów i nawiązanie z nimi relacji, social media będzie świetnym kanałem. Sposób komunikacji powinien nawiązywać do specyfiki Twojej branży. Tak naprawdę nie ma dwóch takich samych strategii marketingowych. W każdej firmie sprawdza się inne rozwiązanie. Warto zdać się na opinie specjalistów , którzy doradzą optymalne w Twoim przypadku narzędzia i kompleksowo zajmą się reklamą Twojej firmy.

 

Jaka forma reklamy jest najskuteczniejsza?

Format reklamowy należy dobrać do specyfiki branży. Warto łączyć różne kanały komunikacji ,by uzyskać najlepszy efekt marketingowy. Pozycjonowanie można uzupełniać o kampanie AdWords, działania w social media, marketing szeptany. Tylko wielokanałowe strategie pozwolą skutecznie docierać do Klientów. Ważne jest jednak ,by umiejętnie korzystać z dostępnych narzędzi. Komunikacja powinna być prowadzona w sposób spójny. Jeśli chcesz budować wizerunek specjalisty w branży, musisz używać fachowych zwrotów i odpowiadać na specjalistyczne pytania internautów. Z kolei jeśli Twoim celem jest dotarcie do młodzieży, postaw na luźny styl komunikacji. Nie skupiaj się na jednym narzędziu promocji. Działaj kompleksowo.

 

Ile kosztuje marketing internetowy?

Chcesz zainwestować w marketing internetowy? Dowiedz się, z jakimi kosztami musisz się liczyć, by dobrze zaplanować budżet. Poniżej przedstawiamy średnie stawki rynkowe.

 

  • Cenę za pozycjonowanie ustala się indywidualnie w zależności od rodzaju firmy, celu biznesowego, ilości pozycjonowanych fraz. W przypadku niewielkiej wielkości sklepu internetowego trzeba liczyć się z kwotą około 3 tys. zł.

 

  • Kampanie PPC – budżet bardzo elastyczny, nie ma górnej granicy, zależy od tego, ile klient jest w stanie wydać na pozyskanie leada.

 

  • Content marketing – cena zależy od rodzaju prowadzonych działań. Pisanie tekstów marketingowych kosztuje od kilku do kilkudziesięciu złotych za 1000 znaków (w zależności od jakości tekstu i tematyki). W przypadku materiałów wideo musisz liczyć się z kosztami rzędu kilkuset złotych za projekt.

 

  • Strony WWW – ceny różnorodne z zależności od rodzaju witryny (stworzenie prostej strony WWW – około 3 tys. zł, a dedykowanej powyżej 10 tys. zł).

 

  • Social media to koszt co najmniej kilkuset złotych. Cena zależy od ilości postów miesięcznie. W przypadku konieczności zakupu zdjęć opłaty mogą dodatkowo wzrosnąć.

 

  • Marketing bazodanowy – cena zależy od stopnia sprecyzowania grupy docelowej. Inne stawki są w przypadku klientów indywidualnych (B2C – Business To Consumer), inne w przypadku firm (B2B – Business To Business). CPM (Cost Per Mille), czyli koszt dotarcia do tysiąca odbiorców może wynosić od 10 do kilkudziesięciu złotych. Często w cenie zawiera się koszt wysyłki i przygotowanie kreacji graficznej. Średni wskaźnik open rate, czyli wyświetlonych przez użytkowników wiadomości, wynosi około 10% w przypadku świeżych danych. Jeśli baza jest mocno zutylizowana, open rate utrzymuje się na poziomie około 1-2%.

 

Czy można samodzielnie zajmować się marketingiem?

Choć w teorii można samodzielnie wysyłać maile, zarządzać kampaniami PPC lub przygotowywać treści na bloga, to jednak lepiej zlecić takie działania wyspecjalizowanej agencji. Wówczas efekty będą najskuteczniejsze. Samodzielnie nie jesteś w stanie właściwie skonfigurować konta reklamowego AdWords. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia nie dobierzesz odpowiednich słów kluczowych, nie stworzysz skutecznych treści zachęcających do zakupu. Trudno będzie Ci efektywnie komunikować się z użytkownikami przez social media lub też stworzyć dobrej jakości wpisu na bloga, który będzie napisany prostym, a zarazem fachowym językiem. Stąd też konieczne jest poproszenie o pomoc agencji. Tylko doświadczony specjalista jest w stanie profesjonalnie prowadzić działania marketingowe.

 

Jak wybrać agencję marketingową?

Jeśli zdecydowałeś się na marketing internetowy, musisz wybrać dobrą agencję. Najważniejszym czynnikiem determinującym wybór jest portfolio. Musisz sprawdzić, z jakimi firmami dany wykonawca współpracował wcześniej. Jeśli będą to znane marki, prawdopodobieństwo rzetelnego wykonania usługi będzie bardzo duże. Możesz poprosić o przedstawienie case studies, by na podstawie przykładu sprawdzić skuteczność prowadzonych działań. Firma marketingowa powinna co miesiąc dostarczać raport podsumowujący. To dobry sposób, by zweryfikować jej skuteczność.

 

Ważnym czynnikiem, na który trzeba zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy jest sposób rozliczania marketingu internetowego. Możesz umówić się na model Flat Fee, czyli stałą stawkę. Wiele agencji proponuje rozliczenia za efekt (Performance Marketing). Taki sposób może prowadzić do wielu nadużyć.  Istotnym elementem jest również cena, która powinna nawiązywać do średnich stawek rynkowych. Zbyt niska oferta może oznaczać, że działania nie będą prowadzone z należytą starannością. Zwróć także uwagę na sposób rezygnacji z usług. Wielu wykonawców wprowadza kary finansowe na wypowiedzenie umowy przed terminem. Nie bez znaczenia jest także kontakt z przedstawicielem firmy, a także oferta – jeśli już na początku będzie ona zbyt ogólna, nie oczekuj, że później będziesz traktowany w specjalny sposób.

Kalkulator kosztu obsługi Marketingu internetowego

Wpisz budżet kampanii marketingowej online

1
2
3
4
5
6
8
10
12
15
>15
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie