Marketing szeptany - ile kosztuje i jak wykorzystać go w Twoim biznesie?
Marketing SZEPTANY. ➜ KOSZT. ✚ JAKA firma?
17 lipca 2017
Call Center Szczecin. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Szczecinie
Call Center Szczecin. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
20 lipca 2017

LINKI sponsorowane. ➜ ILE kosztują, skąd pozyskać?

Linki sponsorowane

Jeśli chcesz, by strona internetowa Twojej firmy wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, musisz zadbać o dywersyfikację linków. To jeden z czynników decydujących o pozycji strony internetowej w Google.

 

Jaką rolę odgrywają linki w budowaniu pozycji SEO?

Umieszczanie linków sponsorowanych z adresem przekierowującym do Twojej strony internetowej to powszechna praktyka, która wpływa na pozycję domeny w wyszukiwarce Google. Większość działań, które podejmują firmy SEO, zmierza w kierunku pozyskania wartościowych odnośników do strony WWW. Linkowanie stało się jednym z głównych czynników rankingowych. Firmy SEO wypracowały różne sposoby pozyskiwania odnośników, by wpływać na pozycję w wyszukiwarce.

 

Przeszło dekadę temu pozycjonowanie było znacznie łatwiejsze, a wiele agencji zaczęło nadużywać linkowania. Tworzono setki odnośników, które nie wnosiły żadnej wartości dla użytkownika. Dodawane artykuły były bardzo często nielogiczne i niepoprawne językowo, ale za to zapchane linkami. Dziś wiele rzeczy się zmieniło. Algorytmy Google są coraz doskonalsze i specjaliści SEO muszą się naprawdę postarać, by utworzony link wyglądał naturalnie. Nie zmienia to jednak faktu, że w dalszym ciągu linkowanie jest niezbędne przy pozycjonowaniu.

 

Skąd pozyskiwać wartościowe linki?

Żeby dostarczać dobrej jakości linków, konieczne jest podjęcie określonych działań. Warto zadbać o to, by umieszczane odnośniki posiadały atrybut dofollow. To jeden z ważniejszych parametrów branych pod uwagę przez roboty Google, które codziennie skanują strony internetowe. Jeśli natrafiają one na witryny zawierające dofollow, szybciej indeksują wpisy. W większości przypadków wydawcy żądają większych opłata za umieszczenie tego typu odnośników.

 

Dowiedz się, w jaki sposób pozyskiwać linki:

  1. Płatne publikacje w mediach. To sposób na stworzenie wartościowego materiału. Pozyskanie linku ze stron o dużym przepływie użytkowników, ruchu, a także wieloletniej historii, jak wp.pl, onet.pl, interia.pl, ma ogromny wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce. To tzw. mocne linki. Koszty tego typu publikacji są niemałe. W zależności od tego, czy artykuł będzie widoczny na głównej stronie, czy na podstronach, cena może wahać się od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

 

  1. Whitepress – to platforma zrzeszająca wydawców i osoby szukające miejsc do publikacji. Narzędzie jest wykorzystywane w szczególności przez mniejsze firmy. Strony, na których są dodawane artykuły są posegregowane tematycznie i sprawdzane pod względem jakości. Dzięki temu wykreowane linki mają realny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Koszty publikacji wynoszą kilkaset złotych w zależności od rodzaju strony, jej statystyk i przepływu użytkowników.

 

 

  1. Współpraca z blogerami to kolejny sposób na pozyskanie wartościowych linków. Użytkownicy chętnie czytają specjalistyczne wpisy na dany temat. Są blogi, które cieszą się ogromną popularnością. Umieszczenie artykułu sponsorowanego w takim miejscu jest bardzo pożyteczne. Ceny są ustalane indywidualnie i wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

 

  1. Content marketing to sposób na pozyskiwanie linków. Działania mogą być wielokanałowe: publikacje w mediach, na Twojej stronie firmowej. Coraz częściej dodaje się materiały wideo czy też organizuje konkursy. Popularnością cieszą się również media społecznościowe, a szczególnie angażujące wpisy o charakterze viralowym. Dobry content marketing to linki, które szybko rozprzestrzeniają się w Sieci, bo są udostępniane przez innych użytkowników. Kwoty ustala się indywidualnie.

 

  1. Fora internetowe to często wykorzystywany sposób na „przemycenie linków”. Umieszcza się je w stopce tuż pod dodawanym postem. Dzięki temu można stosunkowo szybko i niskim nakładem kosztów „przemycić” adres URL.

 

  1. Marketing szeptany to dodawanie linków przy komentarzach, opiniach. Dobrze zrealizowane wpisy wyglądają bardzo naturalnie, a odnośniki są jedynie dodatkiem. Taki Post może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych.

 

  1. Katalogi to miejsca, w których można umieszczać wizytówkę firmy i wpisywać podstawowe dane na jej temat, takie jak: nazwa, telefon, adres kontaktowy, mail, zakres usług. Niektóre katalogi są bezpłatne, niektóre wiążą się z kosztami od kilku do kilkunastu złotych. Należy jednak wybierać miejsca tematycznie związane z branżą. W przeciwnym wypadku można narazić się na karę Google.

 

  1. Zaplecze to baza witryn stworzonych w celu publikacji artykułów pozycjonujących. Strony powinny być dopracowane i nie mogą zawierać „śmieciowych” treści. Dobrą praktyką jest tworzenie zaplecza na bazie starszych domen, które są lepiej „postrzegane” przez roboty Google, a w konsekwencji wpływają na lepsze pozycje w indeksie.

 

Łatwiej nie znaczy lepiej, czyli wady i zalety linków sponsorowanych

 

W internecie aż roi się od propozycji linków sponsorowanych. Co rusz pojawiają się oferty kupna dużej ilości linków. To z jednej strony bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż wystarczy zapłacić, by zdobyć odnośniki do strony WWW. Z drugiej – wiąże się z ryzykiem ręcznej lub algorytmicznej kary narzuconej przez Google. Nierzadko oferty  są pozornie atrakcyjne, gdyż odnośniki pochodzą ze stron o niskiej jakości. Tylko przemyślana inwestycja pozwala na pozyskanie wartościowych adresów URL, które będą pomocne w budowaniu pozycji w wyszukiwarce Google.

 

Jeśli już zdecydujesz się na tego typu inwestycję, musisz wcześniej sprawdzić odnośniki przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, np. Majestic czy Ahrefs. Przy ich pomocy można zweryfikować konkretny odnośnik pod kątem: ilości backlinków, subdomen, słów kluczowych oraz anchorów.

 

Pozyskiwanie linków – samodzielnie czy z pomocą agencji SEO?

Link Buiding, czyli zdobywanie linków, to trudne zadanie. Teoretycznie można zająć się tym we własnym zakresie. W praktyce jednak takie działania nie są dobrym rozwiązaniem. Bez doświadczenia, znajomości odpowiednich narzędzi, pozyskiwanie odnośników nie będzie skuteczne. Czasem nawet może spowodować skutek odwrotny do zamierzonego. Witryna spadnie w wynikach wyszukiwania organicznego, a w najgorszym razie zostanie na nią nałożona kara i może przestać się wyświetlać w wyszukiwarce.

 

Zdecydowanie lepiej jest zlecić takie działania wyspecjalizowane agencji SEO, która będzie wiedziała, na czym się skupić. Wybierze bezpieczne metody dywersyfikacji linków oraz zadba o stosunek ceny do jakości. Często specjaliści SEO współpracują z zaufanymi firmami, dzięki czemu mogą uzyskać znacznie korzystniejszą stawkę za dobrej jakości linki sponsorowane. Link Building jest bardzo pracochłonny i warto zlecić jego outsourcing.

 

Czym jest SWL i czy warto go stosować?

SWL, czyli System Wymiany Linków, to metoda umożliwiająca zdobycie hurtowej ilości odnośników w krótkim czasie. Najczęściej są to jednak linki słabej jakości. Systemy SWL są bardzo popularne wśród nierzetelnych agencji pozycjonujących, które kuszą klientów szybkimi efektami. Niestety, na dłuższą metę takie sposoby prowadzą do spadku widoczności witryny, gdyż są to metody niedozwolone przez Google i mogą doprowadzić do otrzymania kary ręcznej lub algorytmicznej. Są traktowane jako manipulacje i sztuczne wpływanie na pozycje witryny.

 

Do niedozwolonych przez Google technik pozyskiwania linków zalicza się:

  • kupowanie hurtowej ilości linków, które nie są w ogóle związane z Twoją branżą i pochodzą ze stron o niskiej jakości,
  • wymianę linków, czyli współpracę polegającą na wzajemnym udostępnianiu miejsc do umieszczania dużej ilości adresów URL,
  • automatyczne zamieszczanie odnośników na forach internetowych, blogach; najczęściej w tym celu wykorzystuje się specjalistyczne programy, a uzyskiwane w ten sposób posty są bezwartościowe dla użytkownika.

 

Pozycjonowanie starych i nowych domen a jakość linków

Jeśli posiadasz nową witrynę, musisz być świadomy, że pozycjonowanie zajmie znacznie więcej czasu. Wiek domeny to jeden z czynników rankingowych. Przekłada się to również na jakość linków. O ile odnośniki z wartościowych miejsc, np. pozyskanych w artykule sponsorowanym, nie zaszkodzą stronie, to należy uważać z zakupem większej ilości adresów URL. Nowa domena jest znacznie bardziej narażona na filtry algorytmiczne lub ręczne. Można pokusić się o zakup linków sponsorowanych, jednak należy je wcześniej sprawdzić przy użyciu odpowiednich narzędzi. Najlepiej powierzyć to zadanie wyspecjalizowanej agencji. To powoduje, że wypozycjonowanie takiej strony trwa znacznie dłużej niż w przypadku starszych witryn.

 

Co na to Pingwin, czyli czym różni się WHS od BHS?

W kwestii zamieszczania linków, należy przestrzegać wytycznych Google dla webmasterów. Internetowy gigant bardzo piętnuje BHS (Black Hat Seo), czyli stosowanie niedozwolonych technik, których celem jest sztuczne generowanie pozycji witryn w wyszukiwarce. Zamiast tego proponuje WHS (White Hat Seo), które polega na pozyskiwaniu „naturalnych” linków. Mogą to być m.in. adresy URL uzyskane podczas tworzenia wizytówki firmy lub profilu na portalach społecznościowych. Zalecanym sposobem jest też tworzenie wartościowego contentu, który użytkownicy będą sobie udostępniać

 

Obecnie pozycjonowanie jest bardzo trudne i wymaga zaawansowanej wiedzy. Linki kierujące na stronę muszą być dobrej jakości. Pilnuje tego, wprowadzony w 2012 r., algorytm o nazwie Pingwin. Jego zadaniem jest znajdowanie stron z dużą ilością sztucznie generowanych odnośników, które bardzo często nie są związane z działalnością firmy. Stąd też należy starać się, by adresy URL przekierowujące na stronę pochodziły z dobrych miejsc. Warto to sprawdzać za pomocą odpowiednich narzędzi.

 

Linki sponsorowane vs. naturalne – co zrobić, by użytkownicy polecali sobie Twoją witrynę?

Linki „naturalne” są bardzo wartościowe i pomagają w uzyskaniu wysokich pozycji w Google. Co zrobić, by użytkownicy sami tworzyli odnośniki do Twojej witryny? Przede wszystkim, warto zadbać o dobrej jakości content. Napisanie specjalistycznego artykułu może spowodować, że zainteresowani będą go sobie wzajemnie polecać. Przykładowo,  jeśli prowadzisz firmę budowlaną, możesz zamieszczać informacje dotyczące ciekawych rozwiązań stosowanych podczas remontu. Jeśli artykuł okaże się dla kogoś przydatny, być może prześle link do znajomego, a nawet udostępni w portalach społecznościowych czy na forum internetowym. Ciekawym sposobem jest też opracowywanie raportów branżowych, na podstawie których dziennikarze będą mogli przygotowywać publikacje. Takie działania wymagają jednak ogromnego zaangażowania, nakładu pracy, a bardzo często określonego budżetu, np. w celu przeprowadzenia ankiet potrzebnych do przygotowania materiału.

 

Podsumowując, linki sponsorowane do strony są niezbędne, aby zwiększyć widoczność witryn w Sieci. Warto jednak stawiać na odnośniki dobrej jakości, które pochodzą z wartościowych miejsc, np. rozpoznawalnych serwisów ogólnopolskich. Jakość adresów URL należy sprawdzać, np. za pomocą programu Majestic. Dystrybucja linków to trudne i czasochłonne zadanie, które dobrze jest powierzyć specjalistom.

Kalkulator cen Agencji SEO

Miesięczna liczba wizyt na Twojej stronie (w tys.)

<10
15
20
30
40
50
75
100
>100