Agencja SEM - Jak wybrać dobrą agencję SEM i ile kosztuje obsługa kampanii marketingowych?
Agencja SEM. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
3 lipca 2017
Biuro rachunkowe Katowice – ceny oraz różnice, jak wybrać najlepszą firmę księgową w Katowicach
BIURO Rachunkowe Katowice. ➜ KOSZT
10 lipca 2017

Kampanie ADWORDS. ➜ ILE kosztuje Jaka Agencja?

Kampanie AdWords - ile kosztuje obsługa i jak wybrać najlepszą agencję SEM?

Jeśli chcesz szybko wypromować dany produkt lub usługę, a także stać się rozpoznawalną firmą, postaw na system płatnych reklam kampanii Google AdWords. Dowiedz się, ile kosztuje usługa, czy można nią zarządzać samodzielnie oraz jak wybrać dobrą agencję marketingową.

 

System płatnych reklam to doskonały sposób na skuteczny marketing w internecie. Reklamy wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych. Zaletą tego typu działań jest bieżąca kontrola kosztów. Wyznacza się budżet reklamowy, a po jego przekroczeniu, reklama przestaje się wyświetlać. Ponadto, płaci się jedynie za kliknięcie użytkownika i jego przekierowanie do serwisu reklamodawcy. Tym samym AdWords to najlepiej konwertujące płatne źródło ruchu. Przekaz marketingowy trafia bowiem do zainteresowanych produktem lub usługą Klientów.

 

Google AdWords – szerokie spektrum możliwości

System Google AdWords jest bardzo zaawansowany. Umożliwia zamieszczanie przekazów w postaci:

  1. Reklamy tekstowej, która składa się z nagłówka, adresu URL oraz tekstu reklamowego. Może być ona wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, np. w postaci adresu Twojej firmy czy numeru telefonu.

 

  • nagłówek to najbardziej widoczna część komunikatu; składa się maksymalnie z 30 znaków oddzielonych za pomocą myślników; warto umieścić w nim frazy kluczowe.

 

  • adres URL informuje internautów, że zostaną przekierowani na Twoją domenę; co istotne, ścieżka nie musi być dokładnie taka sama, jak oryginalny adres WWW.

 

  • tekst reklamowy to zachęcający opis produktów lub usług, który musi składać się maksymalnie z 80 znaków; warto wzbogać go o wezwanie do działania, np.: „Zapytaj o ofertę”, „Zapraszamy do zakupów”.

 

  1. Reklamy graficznej w formie bannerów. Żeby Google dopuściło ich emisję, należy dostarczyć wysokiej jakości obrazy. Nie powinny być one rozmyte, wyświetlać do góry nogami ani rozpraszać uwagi użytkowników. Ponadto, według zaleceń Google, grafiki mają w czytelny sposób nawiązywać do oferowanych przez Twoją firmę usług lub produktów.

 

  1. Reklamy wideo czyli emisji materiałów na YouTube i innych partnerskich serwisach. To doskonały sposób, by przyciągnąć uwagę Klientów. Do wyboru reklamodawców są następujące formaty :
  • TrueView InStream – wyświetla się przed filmem, można zrezygnować z jego oglądania po 5 sekundach.

 

  • TrueView Discowvery – formatu używa się, by promować materiał w trakcie oglądania filmów przez użytkowników (reklamy wyświetlają się np. koło filmików na YouTube).

 

  • Reklamy w przerywniku – są emitowane przed, w trakcie lub po zakończeniu filmiku. Nie ma możliwości ich pominięcia.

 

  1. Retargetingu – ta forma reklamy polega na dotarciu z przekazem do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją witrynę bądź skorzystali z aplikacji. W trakcie przeglądania przez nich zasobów internetu, wyświetlają się reklamy usług lub produktów Twojej firmy, którymi zainteresowali się wcześniej.

 

W jakich branżach najlepiej sprawdza się Google AdWords?

Google AdWord to bardzo dobry sposób na marketing, który tak naprawdę jest przydatny dla wszystkich firm, również tych niszowych. To jedna z tańszych form reklamy. Płaci się jedynie za kliknięcie, a jeśli skończy się budżet, komunikaty przestają się wyświetlać. Kampanie Google AdWords stosuje się w przypadku chęci szybkiego dotarcia do użytkowników zainteresowanych określonymi produktami lub usługami. Działania mogą mieć charakter doraźny lub stanowić uzupełnienie innych form promocji.

 

Kampanie reklamowe są polecane w szczególności dla firm, których witryny nie są jeszcze dobrze wypozycjonowane. Zanim strona firmowa zacznie się wyświetlać na wysokich pozycjach wyników organicznych – czyli bezpłatnych wyszukiwarki Google, może minąć kilka miesięcy. Przez ten czas warto postawić na płatny system reklamowy, by skutecznie docierać do potencjalnych Klientów. Zaletą kampanii AdWords jest możliwość wyświetlania reklam za granicą. W ten sposób można poszerzyć zakres działania biznesu i dotrzeć na nowe rynki.

 

Kampanie SEM – samodzielnie czy z agencją?

Obsługa kampanii AdWords nie wymaga posiadania specjalistycznych narzędzi, a samo konto reklamowe jest łatwe w nawigacji. Teoretycznie można więc zarządzać nim na we własnym zakresie. W praktyce jednak, nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż reklamy muszą być odpowiednio zoptymalizowane pod względem kosztów. Jeśli za konfigurację konta zabierze się osoba bez doświadczenia, kampanie będą mało skuteczne.

 

Brak analityki, nieumiejętne dopasowanie słów kluczowych czy też brak rozszerzeń (np. o numer telefonu) – to tylko niektóre błędy, które można popełnić podczas tworzenia konta reklamowego. Do tego dochodzą jeszcze nieciekawe nagłówki i przekazy marketingowe, które nie zachęcają użytkownika do kontaktu z Twoją firmą. W efekcie kampanie nie generują ruchu, a koszty pozyskania leadów są zbyt drogie, co może zniechęcić do dalszego korzystania z takiej formy promocji. Stąd też dużo lepszą alternatywą jest powierzenie tego zadania wyspecjalizowanej agencji, która będzie wiedziała, jakie parametry ustawić, by reklama była skuteczna.

 

Jeśli, mimo wszystko, chcesz samodzielnie zająć prowadzeniem kampanii, zachęcamy do skorzystania z naszego przewodnika.

  1. Załóż konto reklamodawcy w Google.
  2. Określ typ kampanii i skonfiguruj konto do Twoich celów biznesowych. Na początek zaleca się wybór „Sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową”, by reklama wyświetlała się w różnych miejscach.
  3. Wybierz urządzenia, na których będzie emitowana reklama, np. komputery stacjonarne, tablety, smartfony.
  4. Określ obszar wyświetlania się reklamy. Jeśli działasz na rynku lokalnym, możesz zawęzić emisję przekazów reklamowych do wybranego regionu.
  5. Ustal budżet reklamowy oraz stawki za kliknięcie – można je wprowadzić ręcznie lub też skorzystać z podpowiedzi Google.
  6. Ustaw rozszerzenia reklam, by użytkownikowi wyświetlały się dodatkowe informacje, jak np. adres Twojej firmy lub numer telefonu.
  7. Zaplanuj harmonogram wyświetlania reklam – można ustawić zakres dat i godzin, w których ma być emitowana reklama.

 

Kampanie SEM – dlaczego warto z nich korzystać?

Kampanie AdWords to doskonały sposób promocji. Ich zaletą jest przede wszystkim możliwość kontrolowania budżetu i stawek za kliknięcie w link. Ponadto, reklamy AdWords można modyfikować w trakcie ich trwania, zmieniać słowa kluczowe, na takie, które generują najwięcej zysków. Zaletą kampanii PPC jest również natychmiastowy efekt. Płatne reklamy wyświetlają się w każdym momencie, niezależnie od wyników pozycjonowania organicznego. To sposób, by zaistnieć w internecie i dotrzeć do potencjalnych Klientów.

 

Reklamy Google AdWords zwiększają rozpoznawalność Twojej marki w Sieci. Przekazy marketingowe wyświetlają Klientom, którzy są zainteresowani Twoimi usługami lub produktami. Ponadto kampanie PPC pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy. To również dobry i stosunkowo niedrogi sposób na zdobywanie leadów. Sprawdza się w przypadku promocji nowych usług lub produktów. Kampanie są wykorzystywane również w celu zwiększenia ruchu na stronie czy pozyskaniu szerokiej grupy odbiorców. AdWords to także idealna metoda na dotarcie do Klientów, którzy częściowo kojarzą produkty lub usługi Twojej firmy.

 

Jak mierzyć efektywność kampanii AdWords?

Zaletą kampanii AdWords jest możliwość mierzenia ich skuteczności. Można sprawdzić, ile kosztuje Cię pozyskania leadu. Żeby śledzić konwersję, należy ustawić konkretne cele, które chcesz mierzyć np. zakup, rejestracja w witrynie, kliknięcie w numer telefonu, instalacja aplikacji. Pomocne są również tzw. cele inteligentne. Są to dane oparte na analizie wybranych sesji. Konwersje są zależne od wartości koszyka. Jeśli chcesz sprawdzić, ile wynosi średni zwrot inwestycji, w ustawieniach liczenia konwersji zaznacza się opcję „każda”.

 

Należy też pamiętać, że koszty pozyskania Klienta są różne. Zależą od danej branży, a także frazy, na którą ma wyświetlać się Twoja firma. Pod uwagę należy brać również konkurencyjność fraz. Im więcej reklamodawców chce wyświetlać się na dane słowo kluczowe, tym będzie ono droższe. Dobór fraz to jedno z ważniejszych zadań w planowaniu kampanii – nie mogą być zbyt ogólne i powinny promować najbardziej dochodową usługę lub produkt.

 

Jak wybrać dobrą agencję?

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie kampanii AdWords, musisz wybrać dobrą agencję SEM. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na portfolio. Można również poprosić o case studies, by na konkretnym przykładzie zobaczyć skuteczność działań. Dobrym sposobem na zweryfikowanie efektywności danego wykonawcy jest sprawdzenie, jak wyświetlają się frazy przy kampaniach prowadzonych dla innych firm. Istotna sprawą, na którą trzeba zwrócić uwagę, jest dostęp do konta reklamowego. Powinieneś mieć do niego stały wgląd. Jeśli przedstawiciel agencji nie będzie chciał udostępnić Ci danych potrzebnych do zalogowania w Google AdWords, lepiej nie zaczynaj z nim współpracy. Wybór dobrej firmy marketingowej jest niezwykle istotny ze względu na optymalizację budżetu reklamowego. Dobra konfiguracja zmniejsza koszty pozyskania wartościowych leadów.

 

Agencja otrzymuje prowizję za prowadzenie kampanii. Najpopularniejszym modelem rozliczeń jest Flat Fee, czyli stała opłata. Jest ona zależna od wielkości budżetu i może wynosić od 10% (przy większych kampaniach) do 20% (przy mniejszych kampaniach). Rozwiązanie jest bardzo korzystne, gdyż wiąże się ze stałą opłatą. Dzięki temu można łatwo zaplanować budżet na marketing. Niektórzy decydują się na rozliczenie na zasadzie Performance Marketing, czyli za określony efekt, np. zakup produktu czy wypełnienie formularza kontaktowego.

 

Kampanie Adwords – podsumowanie

Podsumowując, kampanie AdWords to świetny sposób na promocję. Sprawdza się w każdej branży. Stosuje się go zarówno w dużych firmach, jak i niewielkich przedsiębiorstwach. Możliwość skorzystania z różnorodnych formatów reklamowych, a także rozszerzeń pozwala konfigurować kampanie w zależności od celów biznesowych. To doskonały sposób pozyskania nowych leadów, nagłośnienia informacji o premierze usług czy produktów. Żeby jednak działania były przemyślane i dobrze zoptymalizowane pod względem kosztów, należy powierzyć je profesjonalnej agencji.

Kalkulator kosztu obsługi Kampanii Adwords

Wpisz budżet kampanii marketingowej online

1
2
3
4
5
6
8
10
12
15
>15
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie