Firma Faktoringowa - ILE kosztuje i JAK wybrać firmę faktoringową
FIRMA Faktoringowa. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
26 lipca 2017
Call Center Gdańsk. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Gdańsku
Call Center Gdańsk. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
28 lipca 2017

FIRMA SEO. ➜ JAK wybrać i ILE kosztuje?

Firma SEO - JAK wybrać i ILE kosztuje dobra firma SEO?

Chcesz otrzymywać częste zapytania ofertowe? Zainwestuj w marketing internetowy. Znajdź firmę SEO, która sprawi, że Twoi odbiorcy bez problemu dotrą do oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Dobrze prowadzone pozycjonowanie pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny, a także wpłynie na wyższe przychody.

Marketing sieciowy to nie wydatek, ale inwestycja, która zwraca się z nawiązką. Oczywiście pod warunkiem, że działanie zlecisz profesjonalnej firmie SEO.

 

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Żyjemy w czasach, kiedy klienci szukają produktów lub usług głównie online. Większość osób ma swobodny dostęp do internetu za pomocą smartfonów, tabletów. Znalezienie wykonawcy drogą elektroniczną zajmuje stosunkowo niewiele czasu. Nic dziwnego, że wyszukiwarka Google stała się głównym źródłem informacji. Jeśli twoja firma nie będzie widoczna w sieci, klienci skorzystają z usług konkurencyjnych firm. Wniosek nasuwa się sam – zlecenie pozycjonowania firmie SEO to konieczność.

Pozycjonowanie ma jeszcze jedną ogromną zaletę. Jeśli twoja firmowa strona będzie wyświetlała się wysoko w wynikach organicznych, możesz oczekiwać większej przychylności klientów już na samym starcie. Odbiorcy mają zaufanie do stron, które pojawiają się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To dobry powód na znalezienie kompetentnej firmy SEO.

 

Jak wybrać firmę SEO?

Żeby znaleźć odpowiednia firmę SEO, musisz wziąć pod uwagę kilka elementów. Do najważniejszych z nich należą:

  • Portfolio – sprawdź, z jakimi markami współpracowała firma SEO. Zwróć również uwagę, czy są to rozpoznawalne przedsiębiorstwa, spółki. Możesz także poprosić o zaprezentowanie tzw. case studies. Dzięki temu na konkretnym przykładzie zobaczysz, czy dana firma SEO jest skuteczna.
  • Doświadczenie – pozycjonowanie wymaga przede wszystkim zaawansowanej wiedzy. Algorytmy Google są coraz bardziej wymagające i różnorodne. Nie ma dwóch takich samych metod na to, by witryna wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Działania trzeba dostosować m.in. do specyfiki danej branży, a także celów biznesowych. Przy wyborze firmy SEO sprawdź, jak długo działa ona na rynku. Jeśli dopiero rozpoczyna swoją działalność, lepiej nie nawiązuj z nią współpracy.
  • Przedstawiona oferta – choć cena jest ważna, nie powinna być elementem determinującym wybór. Zbyt niska kwota może oznaczać, że firma SEO nie wywiąże się z oferowanych usług z należytą starannością. Zwróć uwagę, czy zaproponowana oferta jest zgodna ze standardami rynkowymi, a także czy jest dostosowana do Twojej branży.

 

Ile płaci się firmie SEO?

Interesuje Cię pozycjonowanie? Jeśli tak, znajdź odpowiednią firmę SEO. Koszty za usługę są różne w zależności od celów, które chcesz osiągnąć. Na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania ma wpływ kilka czynników. Do najważniejszych należą:

  • wiek domeny – im starsza, tym łatwiejsze jest pozycjonowanie.

 

  • ilość kluczowych fraz do wypozycjonowania – im więcej, tym droższa usługa (firma SEO musi włożyć więcej pracy, aby osiągnąć założony cel).

 

  • obszar działalności – pozycjonowanie globalne wymaga większego zaangażowania od firmy SEO.

 

  • konkurencyjność – im większa konkurencja, tym trudniej osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce, niektóre firmy SEO specjalizują się w określonych branżach.

Ze względu na wiele zmiennych elementów, trudno określić cenę, jaką może zaproponować firmę SEO. Żeby jednak zobrazować rząd wielkości, posłużmy się przykładem. Koszt pozycjonowania średniej wielkości sklepu internetowego może wynieść około 3 tys. złotych.

 

Dlaczego pozycjonowanie jest takie drogie?

Dobra firma SEO musi się cenić, żeby świadczyć wysokiej jakości usługi. Aby pozycjonowanie było skuteczne, konieczna jest specjalistyczna wiedza. Marketingu internetowego uczy się przede wszystkim w praktyce. Nie ma szkół, które krok po kroku wyjaśniają, jak powinny wyglądać działania SEO. Algorytmy Google stale się zmieniają i trzeba być na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Tylko osoba, która działa w branży co najmniej od kilku lat jest w stanie prawidłowo wykonać usługę. Zapotrzebowanie na dobre firmy SEO jest ogromne, bo choć agencji marketingowych jest mnóstwo, tylko nieliczne są warte uwagi. Zespół zajmujący się pozycjonowaniem składa się z osób o różnych kompetencjach. Z reguły potrzebny jest specjalista, który zarządza kilkuosobowym zespołem mniej doświadczonych pracowników. To wszystko wiąże się z wysokimi kosztami obsługi.

Sama wiedza to nie wszystko, firma SEO musi dysponować odpowiednimi narzędziami umożliwiającymi skuteczną analizę strony. Większość z nich jest płatna. Na koszty związane z pozycjonowaniem wpływa również konieczność utrzymania zaplecza stron, na których będą umieszczone artykuły z linkami przekierowującymi do właściwej domeny. Do tego dochodzą również inne opłaty, np. za publikację artykułu sponsorowanego.

 

Jak zaoszczędzić na firmie SEO?

Zlecenie pozycjonowania firmie SEO nie jest tanią usługą. Można jednak spróbować poszukać oszczędności. Oto skuteczne sposoby na to, by płacić mniej za marketing sieciowy:

  • Zacznij od pojedynczych usług. Nie musisz od razu pozycjonować wszystkich kluczowych słów. Zrób to stopniowo. Na początek skup się na frazach, które są związane z najbardziej dochodowymi produktami lub usługami.

 

  • Postaw na pozycjonowanie lokalne. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów zamieszkujących dany obszar, zleć firmie SEO działania lokalne. Jest ono szybsze i wiąże się z mniejszymi kosztami.

 

  • Dobrze zoptymalizuj stronę. Zanim firma SEO podejmie się budowania zaplecza linków, powinna wykonać audyt SEO i zoptymalizować Twoją witrynę. Strona internetowa przyjazna dla robotów Google to pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania.

 

  • Dobierz słowa kluczowe. Odpowiednie frazy związane z Twoją działalnością to klucz do sukcesu. Ten wstępny etap powinien być poprzedzony gruntowną analizą. Firmą SEO musi posługiwać się w tym celu odpowiednimi narzędziami, np. Majestic, Senuto, Semstrom.

 

  • W pakiecie taniej. Jeśli zdecydujesz się na zlecenie firmie SEO innych usług z zakresu marketingu internetowego, np. na prowadzenie kampanii AdWords, możesz liczyć na dodatkowe rabaty.

 

Specjalista vs. firma SEO

Wielu przedsiębiorców, którzy decydują się na pozycjonowanie szuka specjalisty, by stworzyć dział SEO we własnej firmie. Zaletą takiego rozwiązania, niewątpliwie, jest dobry kontakt. Niestety, koszty związane z marketingiem sieciowym są znacznie większe. Konieczne jest zatrudnienie kolejnych osób, którymi będzie kierował kompetentny pracownik. Do tego dochodzą dodatkowe opłaty związane m.in. z zakupem potrzebnych programów.

Firma SEO to zdecydowanie tańsze rozwiązanie. Znalezienie dobrej agencji jest łatwiejsze niż zatrudnienie doświadczonego specjalisty. Nie trzeba ponosić kosztów, które wynikają z kodeksu pracy. Do tego dochodzi brak zmartwień związanych z absencją pracownika. Poza tym, firmie SEO można dodatkowo powierzyć inne usługi, np. prowadzenie profilu w mediach społecznościowych. Zlecenie wielu usług w jednym miejscu jest bardzo wygodne.

 

Ile trwa pozycjonowanie i od czego zależy?

Pozycjonowanie to bardzo długi i żmudny proces. Firma SEO musi składać się z zespołu doświadczonych specjalistów. Nie ma jednej skutecznej metody na to, by wbić daną frazę w topy. Stąd też pozycjonowanie zajmuje nawet kilka miesięcy. Jest to zależne przede wszystkim od wieku i historii domeny. Im starsza witryna, tym szybciej można uzyskać oczekiwany efekt. Nie bez znaczenia jest także konkurencyjność. Jeśli branża, w której działasz jest mocno rozbudowana, osiągnięcie wysokich pozycji jest trudniejsze. Firma SEO musi włożyć znacznie więcej wysiłku, by prowadzić skuteczne działania.

 

Zanim podpiszesz umowę z firmą SEO…

Jeśli wybrałeś firmę SEO, dobrze przeczytaj przedstawioną Ci umowę. Zwróć uwagę na kary związane z przedterminową rezygnacją z usług. Dowiedz się, czy po zakończonej współpracy będziesz zobligowany ponosić koszty związane z utrzymaniem zaplecza linków pozycjonujących (niektóre firmy SEO traktują takie działania jako dodatkowy sposób zarobku). Ważne jest również, aby ustalić, czy wszelkie modyfikacje w założeniach kampanii, np. w zakresie zmiany słów kluczowych, wiążą się z dodatkowymi opłatami.

Reasumując, wybór kompetentnej firmy SEO jest nie lada wyzwaniem. Zanim zdecydujesz się na współpracę, zwróć uwagę na doświadczenie, poproś o referencje. Musisz także uzbroić się w cierpliwość. Pozycjonowanie jest czasochłonne i trwa nawet kilka miesięcy. Choć koszty usługi nie są małe, korzyści, jakie można w ten sposób uzyskać są ogromne. Do najważniejszych należą: większe zainteresowanie klientów i generowanie wysokich dochodów.