Sale konferencyjne Mazury – koszt wynajmu sal konferencyjnych na Mazurach
Sale konferencyjne Mazury – koszt wynajmu sal konferencyjnych na Mazurach
24 lipca 2017
Kredyt obrotowy - JAK otrzymąć i ILE kosztuje?
Kredyt obrotowy – JAK otrzymąć i ILE kosztuje?
26 lipca 2017

Call Center Wrocław. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Call Center Wrocław. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center we Wrocławiu

Większość banków i instytucji z którymi spotykamy się na co dzień posiada infolinie. Oczywiście bywają osoby, które preferują kontakt bezpośredni.  Jednak niewątpliwie numer dedykowany klientom, gdzie konsultanci odpowiadają na ich prośby, wymaga od nich znacznie mniej inicjatywy i wysiłku niż wizyta i oczekiwane w kolejce w oddziałach stacjonarnych. Obecnie, kiedy olbrzymia ilość biznesów prowadzi sprzedaż usługi i produktów tylko za pośrednictwem Internetu, rozmowy telefonicznie są najbardziej zbliżone do bezpośredniego kontaktu między kontrahentami. Dlatego rozwija się konieczność zlecenia zadań związanych z obsługą połączeń albo własnym pracownikom albo firmom świadczącym usługi prowadzenia call center we Wrocławiu.

 

Korzyści wynikające ze zlecenia zadania firmie zewnętrznej

Outsourcing usług jest w ostatnich latach chętniej wykorzystywany niż tworzenie nowych etatów i działów w przedsiębiorstwie. Przede wszystkim ze względu na koszta zatrudnienia pracowników oraz wyposażania ich w narzędzia niezbędne do pracy. Nic więc dziwnego, że również obsługę telefoniczną klientów bardzo często przekazujemy zleceniobiorcom zamiast zajmować tym sobie czas. Jednak dobór odpowiedniego partnera biznesowego w zakresie usług telemarketingowych może wiązać się z pewnym ryzykiem, które jest niewspółmierne do korzyści możliwych do osiągnięcia

 

Czy we Wrocławiu taniej niż w Warszawie? Dlaczego warto szukać lokalnie

Stawki proponowane przez call center z Wrocławia nieznacznie różnią się od tych, które możemy uzyskać w Warszawie. Jest to kilka procent mniej, co wynika z kosztów operacyjnych i pracy, które  w stolicy są zdecydowanie wyższe niż w innych polskich miastach. Niezależnie od kwoty jaką chcemy przeznaczyć na zlecenie, warto najpierw przyjrzeć się lokalnym firmom i o ile to możliwe, wybrać jedną z nich. Chodzi tu przede wszystkim o zweryfikowane, lokalne kontakty, doskonale pozwalające na zwiększenie rozpoznawalności we Wrocławiu. Zdecydowanie najlepiej na początku jest zająć się ojczystym rynkiem zanim rozpoczniemy podbój całej Polski.

 

Call Center we Wrocławiu – Jakie firmy mamy do dyspozycji?

We Wrocławiu ma swoją siedzibę wiele biznesów, które oferują usługi dotyczące różnych form telemarketingu. Call Center Inter Galactica ma siedzibę w 7 miastach w Polsce, a we Wrocławiu posiada aż dwie lokalizacje, więc możemy wybrać się do tej bliżej nam. IPT Call Center dostarcza swoje usługi w pakietach, a dodatkowo oferuje obsługę chatów internetowych oraz AdWords. Call Center Cotel ma w swojej ofercie poza standardowymi połączaniami wychodzącymi i infolinią tzw. backup center.  Jest to dodatkowe zaplecze dla wewnętrznego call center – w razie awarii czy nadwyżki połączeń otrzymujemy zewnętrzne wsparcie. Sale4us informuje na stronie internetowej ile konkretnie zatrudnia osób, a Call Center Dynamic Sales wskazuje swoich poprzednich zleceniodawców.

 

Przed wyborem call center czyli jakie decyzje należy podjąć i co warto wiedzieć.

 

Rodzaj i cel kontaktów z klientem.

Przede wszystkim należy podjąć decyzję odnośnie tego, w jaki sposób chcemy kontaktować się ze swoimi kontrahentami i jaki ma być cel naszych kontaktów. Najbardziej standardowe formy to połączenia wychodzące oraz przychodzące. Te pierwsze mogą być wykonywane w celu sprzedaży, umówienia spotkania, zebrania opinii. Warto zastanowić się chwilę na ten temat, żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy na coś, co nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

 

Budżet i maksymalny koszt pozyskania klienta.

Druga rzecz, którą musimy ustalić zanim rozpoczniemy poszukiwania call center we Wrocławiu to kwestie finansowe. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o maksymalną kwotę, którą możemy przeznaczyć co miesiąc na działania związane z obsługą telefoniczną. Niezbędne jest określenie ile może kosztować nas pojedynczy klient. Oczywiście duży wpływ ma na to produkt, który dostarczamy, ale marketing musi nam się opłacać.

 

Sposób rozliczania kampanii w telemarketingu

Kampanie telemarketingowe czy to wychodzące czy przychodzące mają dwa podstawowe formy rozliczeń. Pierwszy z nich to stała stawka niezależna od efektów czyli flat fee. Drugi opiera się na wynikach czyli success fee. Nie chodzi tylko i wyłącznie o procent sprzedanych usług, spotkań, które udało się umówić czy opinii zebrać. Również na infolinii liczy się konkretny iloczyn połączeń odebranych do wszystkich przez pierwsze kilkadziesiąt sekund od wykręcenia przez klienta numeru telefonu. To, na co się umówimy zależy już od naszych preferencji.

 

Ile kosztuje dobry kontakt

Standardem w branży telemarketingu jest posługiwanie się gotowymi grupami kontaktów sprofilowanych w mniej lub bardziej dokładny sposób czyli bazami. Standardowe, informują nas jedynie o imieniu, nazwisku i numerze telefonu osoby, do której będzie wykonywane połączenie. Im bardziej szczegółowe, tym więcej wiemy o danym kontakcie, ale również jego cena jest 10 czy 20 razy wyższa. Nie należy kupować dużej bazy od razu – warto na początku kupić próbkę, zbadać poziom konwersji, który pomoże nam ustalić potencjał całości. Musimy przy tym pamiętać o wrocławskich call center, które posiadają lokalne kontakty. Może to być dobry początek do podjęcia szerszych działań.

 

Ceny usług call center we Wrocławiu

 

Jakie czynniki wpływają na usługi contact center we Wrocławiu

Kontaktując się z firmą zewnętrzną niewątpliwie zostaniemy poproszeni o opisanie kampanii, którą chcemy przeprowadzić. W przypadku infolinii opłacamy praktycznie kwotę za dostępność pracowników, którzy odbierają telefony. Zupełnie Inne stawki płacimy za połączania wychodzące – poza kosztami godziny pracy konsultanta musimy uwzględnić cenę za minutę połączenia oraz opłatę za rekord z bazy. Zawsze poniesiemy wydatek kilku tysięcy za wdrożenie kampanii. Chodzi o przygotowanie call center do dzwonienia do naszych klientów – zapoznanie pracowników z produktem, sprecyzowanie oczekiwań, utworzenie skryptów i aplikacji.

 

Warto korzystać z kalkulatorów dla firm

Kalkulatory dla firm, to niezwykle pomocne narzędzie, które może nam pomóc przy określaniu budżetu czy negocjacjach cenowych. Jeżeli nasza firma sprzedaje ładne długopisy, posiadamy własną bazę 5000 kontaktów indywidualnych i interesuje nas ich sprzedaż, to średnio będzie nas to kosztować 4700. Jeżeli chcemy zapytać o nasz produkt 2000 firm zajmujących się branżą papierniczą w naszym mieście i kupimy ich bazę, będziemy musieli zapłacić 10600zł. W momencie, kiedy nasze call center będzie obsługiwało 3000 połączeń miesięcznie od klientów firmowych to wyniesie nas  2800 zł.

 

Która firma call center we Wrocławiu będzie najlepsza

Wybór najlepszego contact center będzie pozytywnie wpływał na nasz wizerunek i pomoże nam ulepszać obsługę klienta. Czemu należy się przyjrzeć?

 

Poprzedni zleceniodawcy oraz ich rekomendacje

Wszystkie oferty cenowe, które otrzymamy bez wątpienia będą również zawierały informacje o wykonanych zadaniach, rekomendacje od zleceniodawców i opisy odniesionych sukcesów. Oczywiście są to bardzo istotne informacje, jednak warto posłuchać również opinii znajomych na temat danej firmy niezależnie czy ze strony byłego lub obecnego pracownika lub kontrahenta.

 

Warunki pracy a wpływ na świadczone usługi

Dobrze wyposażona sala operacyjna z odpowiednio rozłożonymi boksami dla konsultantów i dobrym sprzętem to nie tylko komfortowe warunki dla pracowników. To również dużo wyższa jakość rozmów przeprowadzanych w naszym imieniu. W złych warunkach i ze słabym mikrofonem  i słuchawkami konsultanci mogą mieć problemy z komunikacją z klientami. Dlatego dobrze jest odwiedzić miejsce wykonywania naszego zlecenia, zanim podpiszemy umowę.

 

Właściwi pracownicy telemarketingu kluczem do sukcesu

Bez wątpienia pracownicy telemarketingu są bardzo istotnym elementem, który decyduje o powodzeniu przedsięwzięcia. Odpowiednie osoby na tym stanowisku pracy bez wątpienia mogą przyczynić się do osiągnięcia sukcesu. Bardzo ważne, żebyśmy sprawdzili w jaki sposób rekrutuje się konsultantów w danym miejscu i jak długo średnio pracują w tym miejscu. Im dłuższy jest to czas, tym lepiej świadczy to o firmie.

Cena jest istotna lecz nie najważniejsza

Najcześciej decydujemy się na podjęciu współpracy z call center we Wrocławiu ze względów oszczędnościowych. Jednakże nie powinno to oznaczać, że zdecydujemy się na najtańszą ofertę. Owszem, warto wybierać początkowo tańsze opcje z możliwością poszerzenia rozwiązania, jednak to jakość usługi powinnam być głównym kryterium decyzji.