Call Center Szczecin. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Szczecinie
Call Center Szczecin. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
20 lipca 2017
Sale konferencyjne Mazury – koszt wynajmu sal konferencyjnych na Mazurach
Sale konferencyjne Mazury – koszt wynajmu sal konferencyjnych na Mazurach
24 lipca 2017

Call Center Warszawa. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Call Center Warszawa. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Warszawie

Kontakt z klientem pozwala na zwiększenie sprzedaży czy zdefiniowanie obiekcji. Pozwala odpowiadać na potrzeby osób, które korzystają z naszych usług i kupują nasze produkty. Dlatego bardzo ważne jest zapewnienie nabywcom swobodnego kontaktu z nami. Na szali są nie tylko nasze zarobki, ale pozycja  oraz wizerunek na rynku. Możemy sami odbierać połączenia i dzwonić do ludzi, jednak zazwyczaj zwyczajnie brakuje nam na to czasu. Dlatego zaczynamy interesować się powierzeniem zadania firmie zewnętrznej. Do wyboru call center w Warszawie koniecznie trzeba się przygotować. Co musimy wiedzieć przed podjęciem decyzji ?

 

Firma zewnętrzna czy własny dział telemarketingu

Wybierając firmę call center należy zwrócić uwagę na wiele czynników. Jednym z najważniejszych z perspektywy klienta jest koszt oferowanych usług w porównaniu do utworzenia własnego działu telemarketingu. Takie działanie wymaga zakupienia dodatkowego oprogramowania, znalezienia osób do pracy oraz wiedzy, która pomoże ich wyszkolić. Dlatego tak wiele biznesów, dbając o swoich klientów, decyduje się na korzystanie z outsourcingu. Jest to tańsza i bardziej efektywna alternatywa dla wielu przedsiębiorców.

 

Dlaczego warto wybrać contact centrum w Warszawie

Czy miejsce realizacji usług – czyli miasto, w którym znajduje się call center ma znaczenie dla wysokości ceny usług call center? Większość firm oferujących tego typu usługi mieści się w Warszawie. Mogą one pochwalić się często wieloletnim doświadczeniem i  szerokim zakresem oferowanych usług. Oczywiście istnieje ryzyko, że usługi będą droższe niż w innym mieście. Jednak firmy ze stolicy będą dysponowały lokalnymi bazami z innych kampanii. Jest to fakt, którego nie należy pomijać, zwłaszcza, że pozyskanie klientów w okolicy może zmniejszyć koszty logistyczne i przysłużyć się do rozwoju naszego biznesu.

 

Koszta w Warszawie i innych miastach

Ze względu na zróżnicowanie płacowe, usługi firm call center z Warszawy, teoretycznie będą droższe aniżeli te z mniejszych ośrodków. Powodem takiego zróżnicowania cenowego są wyższe koszty utrzymania call center. Chodzi o zarówno koszty pracy jak i  o te związane z eksploatacją i utrzymaniem centrum operacyjnego. Porównując zarobki  pracowników call center w Warszawie i innych miastach widzimy, że marketerzy w stolicy zarabiają średnio 30% więcej niż w małych miastach. Dodając do tego wyższy koszt utrzymania pomieszczeń, wyższe pensje menedżerów zatrudnionych w warszawskich ośrodkach okaże się, że oferta firm call center z Warszawy będzie automatycznie droższa aniżeli tych np. z Radomia czy Bydgoszczy. Jednak nie jest to regułą, ponieważ są przedsiębiorstwa, które mają warszawski adres siedziby głównej, ale ich centrum operacyjne znajduje się poza Warszawą – np. w Radomiu czy Białymstoku. Pozwala im to na zmniejszenie kosztów utrzymania – zarówno pracowników jak i infrastruktury, co z kolei przekłada się na możliwość zaoferowania klientowi niższej ceny. Ponadto w mniejszych ośrodkach łatwiej jest o zmotywowanych pracowników. W Warszawie rynek pracy ma do zaoferowania wiele bardziej atrakcyjnych ofert pracy, w mniejszych miastach call center często jest dla młodych ludzi jedną z niewielu możliwości podjęcia pracy zarobkowej. Wiąże się to z oszczędnościami przy rekrutacji i szkoleniach marketerów.

 

Warszawskie call center i ich siedziby

Większość call center ma dziś wiele oddziałów, rozsianych po całej Polsce. Przykładowo firma  Delta Contact znajduje się w Warszawie, gdzie ma dwie lokalizacje, natomiast  trzecia znajduje się w Białymstoku. Voice Contact Center z kolei ma swoje centra operacyjne w Warszawie, Lublinie i Łodzi. Contact Center zaś ma siedzibę główną w Warszawie a centra operacyjne w dziewięciu lokalizacjach w całym kraju. Podobnie wygląda sytuacja z Call Center House oraz UniCall. Prowadząc taką politykę firmy call center są w stanie zrównoważyć koszty zatrudnienia marketerów i kadry zarządzającej a także wynajmu lokali i utrzymania call center, co przekłada się w konsekwencji na obniżenie ceny ostatecznej dla klienta.

 

Co musimy wiedzieć przed wyborem call center w Warszawie

 

Dlaczego chcemy się kontaktować z klientami

Przed rozpoczęciem poszukiwań zleceniobiorcy, warto postawić sobie podstawowe pytanie : po co. Kiedy uda nam się zdefiniować potrzeby naszej firmy, dużo łatwiej możemy sprecyzować zapytania do przedsiębiorstw. Łatwiej zdefiniować wtedy cele i założenia kampanii. Tylko od nas zależy na co się zdecydujemy – czy to będą połączenia wychodzące sprzedażowe czy przychodzące informacyjne.

Jaka kwota powinna być przeznaczona na telemarketing

Ustalenie maksymalnego kosztu pozyskania klienta czy po prostu miesięcznego progu wydatków na telemarketing, pozwoli nam na określenie progu opłacalności. Na początku nie warto całej ustalonej kwoty przeznaczać na opłacanie usług. W przypadku pozytywnych efektów kampanii, zawsze możemy współpracę poszerzyć.

 

Jakie sposoby rozliczania są stosowane w contact center

W zależności od rodzaju kampanii, call center w Warszawie stosuje głównie dwa rodzaje rozliczania. Przede wszystkim jest to stała stawka za odebrane czy wykonane do konkretnej bazy telefony (flat fee). Po drugie, może to być wynagrodzenie za cele sprzedażowe czy sposób obsługi infolinii (success fee). To,  którą metodę wybierzemy, zależy tylko od nas.

 

W jaki sposób kupić dobrą bazę kontaktów

Firmy rzadko kiedy mają wystarczającą ilość kontaktów, by nie chcieć mieć ich więcej. Każdy z nich to potencjalnie kolejny klient a tym samym sprzedany produkt. Zazwyczaj call center zachęca nas do zakupu dodatkowych baz, co też często robimy. Jednak nie wszystkie bazy są równe nie tylko ze względu na wielkość. W tym wypadku bardzo istotna jest jakość. W ogólnej grupie kontaktów, które będą kosztowały kilkadziesiąt złotych za rekord, znajdziemy osoby z całego kraju. Oczywiście, jeżeli prowadzimy sprzedaż wysyłkową, to może nas to zainteresować. Ale cóż nam po takiej bazie, jeżeli prowadzimy biznes lokalny? Mimo iż kontakty o bardzo sprecyzowanych parametrach będą nawet 100% droższe, to musimy brać je pod uwagę. Tak długo, jak konwersja (sprzedaż, zlecenia, spotkania) będzie odpowiednio wysoka a maksymalny koszt pozyskania nie zostanie osiągnięty, to rozwiązanie jest opłacalne. Zawsze najpierw wypróbujmy bazę. Warto również podkreślić, że call center w Warszawie z dużym portfolio, posiada bazy z poprzednich realizacji, również te z naszego rynku. Sprawdzone i lokalne bazy mogą pomóc nam pozyskać wielu dobrych i stałych klientów.

 

Od czego zależą i jak kształtują się ceny usług call center w Warszawie.

 

Co wpływa na koszt usług call center w Warszawie

O cenie usługi call center decyduje między innymi skala projektu, rodzaj usług, specyficzne wymagania klienta. Przede wszystkim znaczenie ma tu rodzaj kampanii – czy będzie to obsługa połączeń przychodzących czy wychodzących, jakiego rodzaju informacji mają udzielać konsultanci – czy jest to kampania informacyjna (tańsza) czy sprzedażowa (droższa). Czy marketerzy mają sprzedawać i zamykać transakcje, czy tylko je otwierać i umawiać spotkania. Czy ich celem jest przyjmowanie reklamacji, czy jedynie generowanie leadów. Znaczenie ma również czas trwania kampanii i liczba rekordów, jakiej oczekuje klient. Przy kampaniach wychodzących rozliczenie następuje zwykle w oparciu o ilość minut poświęconych na rozmowę oraz stawkę godzinową. Warto tu sprawdzić, co oprócz tego wchodzi w skład oferty – czy firma oferuje zakup bazy rekordów, czy musimy płacić za każdy rekord, ile zapłacimy za połączenia i za raportowanie. Najczęściej płacimy dodatkowo za pojedynczy kontakt od kilkudziesięciu gorszy do kilku złotych. W kampaniach przychodzących stawka jest najczęściej godzinowa za dostępność pracownika dla naszych klientów. Dodatkowo w większości firm, niezależnie od rodzaju kampanii, zapłacimy jednorazowo za jej wdrożenie czyli stworzenie aplikacji, szkolenie pracowników.

 

Przykładowe obliczenia w kalkulatorze

Kalkulatory firmowe są przydatne zwłaszcza jeżeli rozważamy korzystanie z usług contact center. Sprawdzając kampanię wychodzącą sprzedażową do 5000 kontaktów z bazy ogólnej indywidualnej zapłacimy 7200zł. Przy tej samej kampanii ale skierowanej do klienta biznesowego będzie to 8500zł. Przy tym samym produkcie i zebraniu opinii wśród tych klientów koszta to kolejno : 6200 i 7500zł. Zmieniając bazy na 1000 kontaktów z własnej i 4000 ze spersonalizowanej kwoty oczywiście wzrosną : 18400zł oraz 22300 zł.

 

Jak zacząć współpracę z najlepszym call center w Warszawie

 

Poprzednie zlecenia, sukcesy i porażki

Możemy być pewni, że razem z ofertą cenową, otrzymamy od firmy informacje o wykonanych zleceniach, osiągniętych sukcesach i nawet listy referencyjne. Oczywiście jest to dowód na możliwości, jakie posiada przedsiębiorstwo contact center. Możemy dodatkowo dopytać o to, co się firmie nie udało i w jaki sposób porażka wpłynęła na zmiany w sposobie obsługi klienta. Pomaga to w ocenie elastyczności podejścia zleceniobiorcy do powierzanych zadań i sposobu radzenia sobie z niepowodzeniami.

Technologie i warunki pracy

Warunki lokalowe i wykorzystywane technologie również posiadają wpływ na jakość oferowanych usług. Warto wybrać się z wizytą to miejsca, gdzie będą wykonywane i odbierane połączenia. Odpowiednie miejsca pracy oraz sprzęt to lepsza jakość usługi i pewność ciągłości ich świadczenia.

Kto będzie reprezentował Twoją firmę

Oczywiście wszystkie nasze starania mogą być bezowocne, jeżeli konsultanci nie będą wystarczająco profesjonalni. Praca w firmie contact center zazwyczaj traktowana jest jako przejściowa, a tym samym charakteryzuje się dużym poziomem fluktuacji. Jeżeli potencjalny zleceniodawca utrzymuje ją na niskim poziomie, to może oznaczać bardziej doświadczonych i zmotywowanych konsultantów.

 

Call Center w Warszawie – Cena to nie najważniejsze kryterium

Biorąc pod uwagę wysoką konkurencję na rynku call center w Warszawie i powstawanie dużej ilości firm zajmujących się outsourcingiem tego typu usług atrakcyjna cena jest jednym z kluczowych czynników decydujących o pozyskaniu klienta. Jednak nie może być jedynym czy najważniejszym kryterium.