Linki sponsorowane
LINKI sponsorowane. ➜ ILE kosztują, skąd pozyskać?
19 lipca 2017
Call Center Warszawa. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Warszawie
Call Center Warszawa. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
21 lipca 2017

Call Center Szczecin. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Call Center Szczecin. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Szczecinie

Infolinia staje się coraz bardziej popularnym sposobem na ułatwienie kontaktu naszym klientom z nami. Bardzo często korzystamy również z telefonu, żeby sprzedać nasze produkty czy umówić spotkania. W miarę rozwoju biznesu połączeń jest więcej i nieodzowna staje się konieczność zorganizowania pomocy, która będzie zajmowała się jedynie kontaktem z kontrahentami. Dlatego bardzo często zakładamy działy telemarketingowe lub zatrudniamy firmę zewnętrzną do pomocy. W jaki sposób zdecydować o zatrudnieniu call center w Szczecinie? Czy rzeczywiście ma to większy sens niż tworzenie osobnego działu we własnym przedsiębiorstwie?

 

Outsourcing telemarketingu czy utworzenie własnego działu?

Zdecydowanie coraz częściej wybieramy outsourcing działu telemarketingu, który ma większą przewagę nad własnym działem. Nie chodzi tylko i wyłącznie o kwestie finansowe, ale również o konieczność zapewnienia miejsca do pracy co przy mniejszych działalnościach nie jest opłacalne. To co oszczędzamy to również własny czas. Nie ma potrzeby wdrażania pojedynczych pracowników, czy zapewniania im nadzoru. Otrzymujemy raporty z kampanii połączeń wychodzących i przychodzących,  które dostarczają nam wszystkich niezbędnych informacji.

 

Lokalne call center to przewaga na własnym rynku

W momencie korzystania z contact center zwłaszcza przy połączeniach wychodzących, dużą przewagę zapewni nam firma telemarketingowa ze Szczecina. Przede wszystkim ze względu na oferowanie lokalnych rekordów, które pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności naszego biznesu czy zwiększenie sprzedaży przy niskich kosztach logistycznych. Oczywiście usługi call center ze Szczecina mogą być o kilka procent tańsze niż we Wrocławiu czy Warszawie.

 

Jakie firmy call center istnieją w Szczecinie?

Business Call Center Group sp. z o.o. sp.k. to firma świadcząca usługi telemarketingowe w Szczecinie. Bardzo popularne w tym mieście są contact center wielojęzyczne  czyli Simple Investment oraz Arvato, które poza tym oferują również standardowe rozwiązania czyli zarówno linię inboud jak i outbound.

 

Warto wiedzieć zanim zdecydujemy się na call center w Szczecinie.

Przed poszukiwaniami call center w Szczecinie koniecznie musimy podjąć kilka decyzji odnośnie naszych wymagań i oczekiwań odnośnie kontrahenta.

 

Powód kontaktu pomoże określić rodzaj kampanii.

Najważniejszą rzeczą, która determinuje rodzaj połączeń – czy to mają być wychodzące czy przychodzące i czego właściwie dotyczyć. Jeżeli zdecydujemy się na klasyczną infolinię, to zapłacimy najmniejszą kwotę. W przypadku kampanii telemarketingowych kwoty mogą już być większe ze względu na większy wysiłek który trzeba podjąć wykonując połączenie wychodzące.

 

Ustalenie limitu kosztów pozwoli na uniknięcie chybionej inwestycji.

Budżet to kolejna rzecz, którą trzeba ustalić. Określenie kwoty maksymalnego wydatkowania na cele telemarketingowe i inwestycja początkowo niewielkiej kwoty pomoże uniknąć chybionej inwestycji. W razie potrzeby możemy zawsze zwiększyć kwotę, którą przeznaczamy na wydatki outsourcingu usług telemarketingowych.

 

Sposób rozliczenia czyli decyzja która zaważy o tym ile będziemy wydawać.

Bezpośrednio wpływ na to ile w rzeczywistości wydamy na call center w Szczecinie, ma sposób rozliczania projektów. Możemy zadecydować o stałych opłatach, niezwiązanych z poziomem obsługi czy jej wynikami (flat fee). Druga opcja to uzależnienie wydatków od wyników sprzedaży, co jest przydatne, jednak może powodować, że zapłacimy więcej, jeżeli kampania osiągnie wyższy poziom niż założyliśmy (success fee).

 

Wybór odpowiedniej bazy kluczem do sukcesu kampanii wychodzącej

Firmy, które  sprzedają grupy kontaktów, to często właśnie przedsiębiorstwa telemarketingowe. Takie bazy opłaca się kupić, zwłaszcza, że początkujące biznesy zazwyczaj nie posiadają satysfakcjonującej liczby klientów własnych. Co trzeba wiedzieć przed zakupem danych rekordów? Przede wszystkim musimy zawsze taki produkt sprawdzić. Zakup niewielkiego wycinku danej bazy pozwoli na ocenę poziomu konwersji czyli tak naprawdę zwrotu z inwestycji. Kontakty są opłacalne, jeżeli ich cena nie jest wyższa niż maksymalny koszt, za jaki chcemy pozyskać klienta. Koszt bazy zależy od tego, ile informacji mamy o zawartych w niej rekordach. A rozrzut może być bardzo duży – od kontaktów podstawowych za kilkadziesiąt groszy do bardzo precyzyjnych informacji o sposobie pozyskania – za kilka czy nawet kilkanaście złotych. Bardzo dobrze jest zdecydować się na współpracę z firmą ze Szczecina, jeżeli chcemy mieć lokalne kontakty. Istnieje duże prawdopodobieństwo że będzie nimi dysponowała.

 

Ile zapłacimy za usługi call center w Szczecinie

 

Co składa się na końcowa opłatę za usługi telemarketingowe?

Końcowa opłata za usługi call center w Szczecinie będzie zależała od naszych potrzeb. Pierwszy i niezmienny koszt to opłata za przygotowanie pola do pracy konsultantom czyli przygotowanie skryptów, programu i planu szkolenia (około 1-2tys.). Kolejny, to opłaty za roboczogodzinę pracy osób na projekcie (30-40zł) w tym dodatkowo stawka za szkolenie danej osoby na stanowisko konsultanta przy danej kampanii (około 20zł). W przypadku połączeń wychodzących obciążani jesteśmy dodatkowo stawkami za minutę rozmowy (1-2zł). W telemarketingu obowiązuje również stawka za bazy rekordów uzależnione od poziomu spersonalizowania (od kilkudziesięciu groszy wzwyż).

 

Przykładowe wyliczenia z kalkulatora dla firm

Korzystanie z kalkulatora pozwala sprawdzić różnice między kampaniami i rodzajami kontaktów i pomóc w oszacowaniu budżetu niezbędnego przy interesujących nas założeniach odnośnie telemarketingu. Sprzedając maszynki do golenia 9000 osobom w trzech bazach po równo między własną, ogólną i spersonalizowaną zapłacimy 20 800zł. Jeżeli od tych samych osób będziemy chcieli zebrać informację czy opinie kwota ta będzie w granicach 19 200 zł. Jeżeli będziemy odbierać w ciągu miesiąca 8000 połączeń cena zmniejszy się do 6200 zł. W przypadku kontaktów z klientem biznesowym kwoty te zwiększą się o około 15%.

 

Co powinno najbardziej nas zainteresować kiedy wybieramy call center w Szczecinie

Kiedy przyglądamy się ofertom od contact center, różnice w ofercie mogą być niewielkie. Dlatego koniecznie musimy przyjrzeć się innym rzeczom, takim, które dzieją się w firmie i wybrać rzeczywiście najbardziej właściwe call center w Szczecinie.

 

Listy referencyjne, polecenia – jakie informacje o call center w Szczecinie możemy uzyskać.

Bez wątpienia, wybierając call center w Szczecinie, dużą uwagę musimy zwrócić na wszelakie polecenia i referencje. To wskazuje na poziom jaki reprezentuje przedsiębiorstwo ale nie tylko. Kiedy prześledzimy historię kampanii realizowanych przez zleceniobiorcę, może nam ukazać się jego profil. Wśród klientów poszukajmy takich, którzy mają zbliżony profil działalności czy chociaż wielkość i dopytajmy o to jak współpracowało im się z naszym potencjalnym kontrahentem.

 

Komfortowe warunki pracy to lepsza jakość połączeń.

Wbrew pozorom komfort pracy przekłada się bezpośrednio na jakość oferowanej usługi. Dobre wyposażenie biura oraz odpowiedni sprzęt do rozmów czy zaawansowane aplikacje lub stabilny dostawca usług teleinformatycznych znacznie podwyższają komfort pracowników, dzięki czemu rozmowy są lepsze. Niższe jest również ryzyko przestoju czy awarii infolinii, więc nie płacimy za nie. Przy okazji rozmów o współpracy warto podpatrzeć jak wygląda praca w danym miejscu i nawet podpytać konsultantów o interesujące nas szczegóły.

 

Konsultanci powinni być doświadczeni i zmotywowani.

Powodzenie kampanii zależy w dużym stopniu od konsultantów, którzy będą ją obsługiwać. W przypadku połączeń wychodzących nie jest tajemnicą, że najwięcej zarabiają skuteczni sprzedawcy. Im większe ich doświadczenie, tym bardziej rozwinięte umiejętności i bardziej skuteczne telefony. Dlatego tak ważne jest utrzymanie poziomu niskiej fluktuacji czyli rotacji konsultantów. Niewysoki odsetek świadczy o dobrym systemie motywacyjnym niezależnie od rodzaju połączeń i właściwym zarządzaniu personelem, co rzeczywiście przekłada się na dobre wyniki. Dobrze zarabiający konsultant największą część wynagrodzenia otrzymuje z premii.

 

Nie zawsze niski koszt powinien decydować o podjęciu współpracy.

Każdy chciałby żeby usługa call center w Szczecinie była niedroga. Czasami rzeczywiście udaje nam się znaleźć atrakcyjną cenowo ofertę. Nie to powinno być powodem do podjęcia współpracy. Usługi telemarketingowe nie są zazwyczaj tanie, dlatego zanim zainwestujemy swój czas i pieniądze, upewnijmy się że mamy do czynienia z wiarygodnym biznesem, który poza niską ceną oferuje właściwą jakość.