Sale konferencyjne Kraków – koszt wynajmu sal konferencyjnych w Krakowie
Sale konferencyjne Kraków – koszt wynajmu sal konferencyjnych w Krakowie
29 czerwca 2017
Tworzenie sklepów internetowych – wszystko, co musisz wiedzieć o kosztach
Tworzenie SKLEPÓW Internetowych. ➜ KOSZT
3 lipca 2017

Call Center Poznań. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Call Center Poznań. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Poznaniu

Mimo rozwoju internetowych kanałów takich jak chaty, formularze czy e-maile, telefon nadal pozostaje urządzeniem najczęściej i najchętniej używanym do kontaktu z klientami. Dużo łatwiej i szybciej można załatwić wiele spraw rozmawiając z kimś niż prowadząc korespondencję. Odpowiedzi na pytania uzyskujemy na bieżąco i możemy dowiedzieć się dodatkowych faktów odnośnie interesującej nas sprawy. Firma, z którą bez problemu można porozumieć się telefonicznie, jest bardziej wiarygodna, a tym samym chętniej korzystamy z jej oferty. Obecnie, praktycznie każde przedsiębiorstwo posiada numer telefonu dedykowany klientom. Może to być kontakt z sekretariatem, ale również typowa infolinia. Oczywiście taką pracę możemy wykonywać samodzielnie jednak bardzo często korzystamy z usług firm zewnętrznych. Zanim jednak zdecydujemy się nawiązać współpracę z call center w Poznaniu, warto wiedzieć ile kosztuje i na co zwrócić uwagę w trakcie poznawania ofert.

 

Dlaczego wybieramy zewnętrzne firmy call center

Obecnie, przedsiębiorstwa bardzo mocno konkurują o każdego klienta. Dbają również o to, by był jak najbardziej zadowolony ze świadczonych usług. Mimo, że decyzja o rozpoczęciu współpracy z contact center nie jest łatwa, to powierzenie kontaktu z klientami specjalistycznej firmie call center z Poznania, może przynieść nam oszczędność czasu i pieniędzy. Nie musimy inwestować w rekrutację, technologię, szkolenia i oprogramowanie – płacimy właściwie za efekty.

 

Znajdź dobre call center w Poznaniu

Lokalne firmy bardzo często współpracują z okolicznymi przedsiębiorstwami. Z tego względu posiadają sprawdzone bazy, wiedzą w jaki sposób zachęcić miejscowych klientów do korzystania z danej usługi czy wyjaśnić sposób dojazdu w dane miejsce. Dlatego zanim zaczniemy szukać zleceniobiorcy w całej Polsce, warto przyjrzeć się call center w Poznaniu. To świetna możliwość rozwoju zwłaszcza dla niewielkich firm, które interesują tylko lokalne leady, czyli kontakty do klientów.

 

Przykładowe firmy telemarketingowe w Poznaniu

W Poznaniu działa kilka firm świadczących usługi telemarketingowe. Pactor Sp. z o. o. świadczy nie tylko usługi związane ze sprzedażą czy obsługą klienta, ale posiada również dział monitorowania należności i windykacji. Dodatkowo oferuje prowadzenie wirtualnego sekretariatu. Call4You zajmuje się również połączaniami wychodzącymi i przychodzącymi, jednak przede wszystkim oferuje spersonalizowane bazy. Viavox Sp. z o.o. poza telemarketingiem i infolinią daje klientom możliwość korzystania z help desku i usług monitoringu obiektów. Conspace Sp. z o.o. to głównie obsługa infolinii i chatów oraz badania marketingowe, a w 4k projekt sp. z o.o. możemy dodatkowo prowadzić własny terminarz.

 

Różnice w kosztach pracy między miastami

Jeżeli porównamy końcową kwotę na fakturze w Poznaniu i Warszawie, może ona być niższa o kilka procent. Główną przyczyną jest niższy koszt utrzymania biura i mniejsze wynagrodzenia dla  pracowników.

 

Co musimy wiedzieć przed wyborem call center w Poznaniu

 

Jasno określmy powody kontaktu z klientem

Zanim podejmiemy jakąkolwiek decyzję, musimy sprecyzować po co właściwie chcemy kontaktować się z klientami. Jeżeli uda nam się zdefiniować cel, łatwiej będzie ustalić cele kampanii i sposób komunikacji. Jeżeli odbieramy bardzo dużo połączeń dziennie, warto zainwestować w infolinię, gdzie konsultant będzie mógł pomóc naszym klientom. W przypadku zbyt niskiej sprzedaży to telemarketing może być odpowiedzią na nasze zapotrzebowanie.

 

Decydujemy jaką kwotę możemy wydać na telemarketing

Bardzo ważne jest ustalenie budżetu, który możemy przeznaczyć miesięcznie na telemarketing. Sprecyzowanie maksymalnej kwoty, za jaką możemy pozyskać klienta, pomoże ustalić próg, do którego zarabiamy na tej inwestycji. Nie pchajmy się od razu na głęboką wodę – początkowo warto wydać mniej na współpracę, by sprawdzić czy daje oczekiwane efekty.

 

Sprawdzamy sposób rozliczania i zarządzania call center w Poznaniu

W telemarketingu stosuje się  rozliczenie tzw. flat fee lub success fee czyli wynagrodzenie za obdzwonienie bazy, odebrane połączenia lub za wynik tzn. za osiągnięty cel sprzedażowy czy procent odebranych połączeń. Koniecznie musimy zastanowić się, która metoda jest dla nas bardziej korzystna. Warto również poznać osobę, która będzie odpowiedzialna za zarządzanie naszą kampanią. Powinna mieć wiedzę o produkcie i umiejętność jej przekazania w rzeczowy sposób.

 

Oceniamy bazy przed większą inwestycją

Bardzo rzadko niewielkie przedsiębiorstwa posiadają na tyle dużą bazę własnych klientów, by nie pojawiła się konieczność kupienia dodatkowych kontaktów. W tym momencie pojawia się pytanie czy zainwestować w duży zestaw  numerów, które mogą nie być dostosowane do naszej branży czy raczej postawić na jakość. Trzeba się nad tym zastanowić, ponieważ różnice cena  spersonalizowanej bazy może być nawet o kilkaset procent wyższa niż tej ogólnej. Dobrą praktyką jest zakup próbki kontaktów danego typu i sprawdzenie ich poziom konwersji czyli iloczynem ilości sukcesów (sprzedany produkt, umówione spotkanie, itp.) na wszystkie wykonane połączenia. Baza jest dobra, kiedy uda nam się pozyskać wiele zainteresowanych osób, ale cena za kontakt nie jest wyższa niż  maksymalny koszt za jaki chcemy zdobyć klienta. Rozwiązanie musi być po prostu opłacalne. Doświadczone firmy call center w Poznaniu mają dostęp do sprawdzonych baz z przeszłych kampanii, które mogą nam przynieść sukces na naszym lokalnym rynku, dlatego powinniśmy dokładnie poznać ich ofertę, zanim zaczniemy szukać outsourcingu poza miastem.

 

Określamy dane, które muszą znaleźć się w raportach

Podczas wdrażania naszej kampanii zostaniemy poproszeni o informacje, które mają widnieć w raportach. Im ich więcej, tym dłuższa praca konsultanta, a tym samym wyższe koszta i mniejsza ilość obsłużonych klientów. Pomyślmy więc, jakie informację są dla nas i rozwoju firmy najbardziej istotne.

 

Od czego zależą i jak kształtują się ceny usług call center w Poznaniu.

 

Co wpływa na koszt usług call center w Poznaniu

Podliczanie kosztów usługi call center w Poznaniu, niezależnie od rodzaju kampanii, rozpoczniemy od ceny za sprawy organizacyjne niezbędne do rozpoczęcia kampanii. Kwota może być już wliczona w cały koszt, natomiast najczęściej to jednorazowo płatne 1000- 3000zł za przygotowanie skryptów, aplikacji czy szkolenie pracowników. Również wtedy uruchomiana jest zapowiedź głosowa (IVR).  W przypadku szkolenia pracowników bardzo często dodatkowo będziemy zobowiązani zapłacić kilkadziesiąt złotych za godzinę. W przypadku połączeń przychodzących będziemy płacili konkretną stawkę za 60 minut pracy konsultanta. Jeżeli chodzi o telemarketing, płacimy konkretną stawkę za minutę rozmowy oraz dodatkowo za kontakty z bazy. Kwota ta różni się w zależności od personalizacji kontaktów. Jeżeli leady są bardzo ogólne (imię, nazwisko, nr telefonu), zapłacimy kilkadziesiąt groszy za sztukę. W przypadku bardzo precyzyjnego profilu (np. klient z Poznania zainteresowany kursami języka angielskiego), kwota ta może zwiększyć się kilkanaście razy.

 

Przykładowe obliczenia w kalkulatorze

Warto korzystać z kalkulatorów dla firm, żeby sprawdzić czy usługi contact center są w naszym zasięgu. Kampania sprzedażowa, z 5000 kontaktami podzielonymi po równo między bazę wewnętrzną, i zewnętrzną spersonalizowaną, wysokim profilu skomplikowania produktu i dużym doświadczeniu sprzedawcy w B2B zapłacimy 22400 zł. Jeżeli zmienimy to na B2C cena spadnie  do 19600 zł. Jeżeli chcemy tylko zebrać opinię wśród grupy 5000 klientów indywidualnych naszej firmy z mało skomplikowanym produktem o szerokim zasięgu, zapłacimy 3700 zł. O 300 zł więcej wydamy, jeżeli trzeba będzie obsłużyć infolinię w tej samej firmie przy identycznej liczbie klientów.

 

Jak zacząć współpracę z najlepszym call center w Poznaniu

Pierwsze wrażenie, jakie wywoła nasza firma, jest bardzo istotne. W związku z tym, przy wyborze call center w Poznaniu, należy upewnić się, że powierzamy zlecenie w dobre ręce.

 

Sprawdź wcześniej wykonywane zlecenia i ich wyniki

Przede wszystkim, zawsze musimy zapoznać się z rekomendacjami poprzednich zleceniodawców potencjalnego partnera biznesowego. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na przedsiębiorstwa o profilu i wielkości zbliżonych do naszego. Pozwala to zorientować się w jakości oferowanych rozwiązań i wyodrębnić potencjalnego zleceniobiorcę. Koniecznie poprośmy o wyniki obecnych kampanii, które określają bieżące dokonania.

 

Zorientuj się jakie warunki panują w contact center

Call Center w Poznaniu powinno dysponować odpowiednim miejscami pracy. Zbyt duża liczba pracowników na małej powierzchni może wpłynąć na gorsze warunki do rozmów, a tym samym może sprawić, że połączenia nie będą obsługiwane we właściwy sposób. Prośba o umożliwienie wizyty w siedzibie firmy pozwoli nam to ocenić. Również wtedy możemy sprawdzić sprzęt i oprogramowanie na jakim pracują konsultanci. Jego dobra jakość to mniejsze ryzyko przerw w dostarczaniu usług.

 

Oceń poziom kwalifikacji pracowników

Jedną z najbardziej istotnych kwestii przy wyborze zewnętrznej firmy telemarketingowej jest jej personel. W dobrze zarządzanym przedsiębiorstwie nie powinny pracować przypadkowe osoby. Mała rotacja konsultantów to gwarancja współpracy z doświadczonym i profesjonalnym personelem. Trenerzy, szkoleniowcy i kadra zarządzająca również powinna mieć odpowiednie kwalifikacje. Właściwe osoby na odpowiednim miejscu to większa szansa na dobrą i pełną sukcesów współpracę.

 

Nie sugeruj się tylko i wyłącznie ceną za usługę call center w Poznaniu

Nigdy nie należy kierować się wyłącznie kwotą faktury przy wyborze call center w Poznaniu. Najważniejsze, żeby usługi oferowane przez firmę spełniały nasze wymagania pod względem jakości. Ci ludzie mają dbać nie tylko o sprzedaż, ale przede wszystkim o wizerunek naszego biznesu.