Call Center Gdańsk. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Gdańsku
Call Center Gdańsk. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
28 lipca 2017
Reklama Google – ile kosztuje i jak wybrać agencję?
Reklama GOOGLE. ➜ ILE kosztuje i JAK zacząć?
2 sierpnia 2017

CALL CENTER Łódź. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Call Center Łódź. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Łodzi

Kiedy klienci albo są zainteresowani naszym produktem na tyle żeby chcieć dowiedzieć się o nim więcej, zaczynają do nas dzwonić. Kiedy dopiero startujemy z daną działalnością i chcemy zachęcić klientów do zapoznania się z ofertą a w konsekwencji do dokonania zakupu, chwytamy za telefon. Bardzo często samodzielne zmagamy się z tymi obowiązkami, jednak często po prostu brakuje nam na to czasu. Dlatego decydujemy się na samodzielne zatrudnienie pomocy lub skorzystanie z usług call center w Łodzi.

 

Outsourcing jest bardziej opłacalny

W ostatnich latach korzystanie z usług firm zewnętrznych stało się właściwie normą. Dlaczego ? Przede wszystkim ze względu na dużo niższe koszta i mniej czasu, który trzeba poświęcić na nadzór nad pracownikami. Podobnie dzieje się w przypadku usług telemarketingowych. Nawet olbrzymie korporacje korzystają z zewnętrznych firm przy sprzedaży swoich usług. Jest to nie tylko  wygodne, ale pomaga również zaoszczędzić sporo pieniędzy – wystarczy, że zapłacimy fakturę za zrealizowaną usługę outsourcingową.

 

Zalety lokalnych firm

Firma call center z Łodzi niewątpliwie będzie dla nas tańsza niż taka ze stolicy czy innych dużych miast. Różnice mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent. Chodzi przede wszystkim o koszty najmu lokalu czy wynagrodzeń. Bez wątpienia watro również mieć blisko do kontrahenta, jednakże lokalna firma oznacza możliwość uzyskania bazy klientów z okolicy, sprawdzonych pod względem jakościowym. Jest to olbrzymia przewaga nad przedsiębiorstwami telemarketingowymi w innych miastach.

 

Przedsiębiorstwa call center w Łodzi

CBB Call Center posiada swoją siedzibę w Krakowie i Łodzi. Głównym klientem firmy jest jeden z dużych polskich banków. Voice Contact Center Sp. z o.o. również ma tu swój oddział, a poza klasyczną obsługą i telemarketingiem sprzedażowym, prowadzi również działania windykacyjne. Contact Pharm Sp. z o.o reklamuje się jako wojsko na nasze usługi, a specjalizuje w infoliniach medycznych.

 

Jak przygotować się do poszukiwania zleceniobiorcy usługi call center w Łodzi

Zanim skontaktujemy się z jakąkolwiek firmą outsourcingową sami musimy rozważyć kilka kwestii, które ułatwią nam rozmowę.

 

W jaki sposób i w jakim celu chcemy dzwonić do klientów

Pierwsza i najważniejsza decyzja, jaką musimy podjąć to po co właściwie chcemy się kontaktować z naszymi klientami. Zaraz po udzieleniu sobie na nie odpowiedzi, będzie nam łatwiej zdecydować się na konkretny rodzaj kampanii i sposób kontaktu a w rezultacie wybrać najbardziej odpowiednie call center w Łodzi. Kiedy chcemy po prostu być do dyspozycji w razie pytań czy problemów, wystarczy tylko infolinia. W przypadku konieczności pozyskania opinii odnośnie jakości usług czy produktu najlepszym rozwiązaniem będą połączenia wychodzące w formie ankiety. Jeżeli chcemy sprzedawać przez telefon, to rozwiązanie również nasuwa się samo.

 

Określony budżet to podstawa

Niezależnie od możliwości finansowych, przygodę z telemarketingiem najlepiej jest zaczynać od niezbyt wysokich kwot, które ewentualnie z czasem będziemy mogli zmieniać. Rozpoczęcie od niedużego budżetu pozwoli uniknąć związania się na kilka miesięcy umową, na którą po prostu nie będzie nas w końcu stać. Warto wziąć pod uwagę te fakty zanim zadecydujemy o kosztach jakie możemy ponosić.

 

Flat fee czy success fee ?

Czy chcemy płacić stałą stawkę call center w Łodzi czy być przygotowani na jej dynamiczne zmiany w zależności od osiągniętych sukcesów? Jest to kolejna decyzja, którą musimy podjąć. Bardzo często może nam zostać zaproponowana wersja pośrednia. O tyle o ile w połączeniach wychodzących czyli telemarketingu całkiem logiczne jest co oznacza słowo sukces (sprzedane produkty, nawiązane kontakty, załatwione spotkania, odbyte rozmowy), w przypadku infolinii nie jest już to takie jasne. Zazwyczaj jest to procentowa ilość połączeń odebranych w pierwszych sekundach. Możemy oczywiście wraz ze zleceniobiorcą zdecydować co ma być wykładnikiem połączenia zakończonego sukcesem.

 

Która baza lepsza : duża, przypadkowa i tania czy niewielka, spersonalizowana i droga

Istnieje kilka sposobów na poszerzenie grona swoich klientów. Najczęściej wykorzystywanym jest zdecydowanie kupowanie gotowych grup kontaktów zwanych bazami. Każda z nich posiada oczywiście imię i nazwisko oraz numer telefonu oraz ewentualnie dodatkowe informacje, dzięki którym możemy zaopatrzyć się w rekordy odpowiednie dla naszego biznesu. Jeżeli klient pozostawił do siebie kontakt na stronie internetowej dotyczącej kredytów mieszkaniowych i pochodzi z województwa łódzkiego, to prowadząc sklep meblowy, wiemy, że potencjał rozmowy może być duży. Niestety, taki kontakt kosztuje zazwyczaj dziesięć razy więcej niż standardowy. Dlatego warto zastanowić się nad rodzajem bazy, którą chcemy kupić. Zawsze również musimy przetestować dane rekordy, żeby sprawdzić czy mają potencjał sprzedażowy czy też konwersja z nich nie jest na tyle duża, żebyśmy mogli płacić dany koszt pozyskania.

 

Koszt usług call center w Łodzi

 

Jakie są składniki opłat za usługi contact center?

Najważniejszym i największym wydatkiem jednorazowym, jaki przyjdzie nam opłacić, będzie kwota tysiąca lub dwóch tysięcy złotych za przygotowanie programu komputerowego, skryptów i szkoleniowców do kampanii. Później będziemy musieli ponieść koszt szkolenia pracowników, który zazwyczaj określany jest stawką godzinową (20-30 zł/h szkolenia).  Przy połączeniach wychodzących czyli outbound czekają nas dodatkowe opłaty za minutę połączenia. Niezależnie od tego czy połączenia będą przychodzące (inbound) czy nie musimy płacić również stawkę za godzinę pracy konsultanta.

Kalkulator dla firm

Kiedy ustalamy budżet planowanej inwestycji lub rozmawiamy z call center w Łodzi o warunkach finansowych, warto korzystać z kalkulatora dla firm, który pomoże nam określić czego możemy się spodziewać. Biorąc pod uwagę produkt o dużym poziomie skomplikowania i średniej grupie docelowej klientów indywidualnych, za infolinię, na którą zadzwoni miesięcznie 3000 osób, zapłacimy 3300zł. Przy kampanii sprzedażowej do tej grupy będzie to 3700zł. Jeżeli dobierzemy  1000 rekordów z bazy sprofilowanej to cena wzrośnie do 9000 zł, a 2000 ze zwykłej to będzie już 12500zł. Przy kliencie firmowym kwota końcowa wzrasta do 14400zł.

 

Na co zwracać uwagę wybierając call center w Łodzi

Kiedy uzyskaliśmy oferty potencjalnych kontrahentów, warto przyjrzeć im się dokładnie, żeby dokonać dobrego wyboru.

 

Dobra opinia na rynku i u poprzednich zleceniodawców

Firma ciesząca się dobrą opinią wśród znajomych i poprzednich zleceniodawców, posiadająca rekomendacje czy listy polecające, będzie mniej ryzykownym wyborem niż zupełnie nieznane przedsiębiorstwo. Oczywiście możemy zwrócić uwagę rodzajem klientów, jakimi call center wcześniej się zajmowało. Im bliższa branża tym lepiej. Podobnie jest w kategoriach wielkości firmy.

 

Ładne biuro i zadbany sprzęt

O ile tylko mamy taką możliwość, powinniśmy odwiedzić siedzibę potencjalnego kontrahenta. Możemy się wtedy zorientować w jakości przestrzeni biurowej i sprzętu, na jakim pracują konsultanci. Możemy myśleć, że nie ma to wielkiego znaczenia, jednak złe warunki pracy mogą pogorszyć sposób, w jaki świadczona będzie nasza usługa. Hałas, źle działające połączenia czy komputery nie zwiększają komfortu pracy.

 

Odpowiednia i dobrze wyszkolona kadra

Bez wątpienia bardzo duży wpływ na jakość świadczonej przez firmę telemarketingową usługi będzie miała kadra. Chodzi nie tylko o menadżerów, ale również czy przede wszystkim o konsultantów, który muszą wzorowo wykonywać swoje obowiązki. Warto sprawdzić jakie wymagania są stawiane kandydatom do pracy i czy aktualnie są przeprowadzane rekrutacje. Stała informacja o poszukiwanych pracownikach może świadczyć o wysokim poziomie fluktuacji. Niewielka rotacja to lepiej wyszkoleni pracownicy i tym samym lepiej wykonane obowiązki.

 

Dobra cena to nie zawsze wyznacznik odpowiedniej jakości

Należy pamiętać, że cena usługi nigdy nie powinna być jedyną rzeczą warunkującą podjęcie decyzji  o współpracy. Niestety niski koszt nie zawsze idzie w parze z wysoką jakością. Czasami warto zapłacić więcej niż narazić na szwank swoją renomę, dlatego zawsze zwracajmy uwagę co reprezentuje sobą call center w Łodzi.