Skuteczne Pozycjonowanie Stron - ILE kosztuje i NA czym polega?
SKUTECZNE Pozycjonowanie Stron. ➜ KOSZT
16 lipca 2017
Agencja reklamowa - ile kosztuje i jak wybrać agencję reklamową?
AGENCJA Reklamowa. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
17 lipca 2017

Call Center Kraków. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Call Center Kraków. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Krakowie

Niezależnie od rodzaju działalności jaką prowadzimy, zależy nam na naszych klientach. Chcemy mieć ich więcej i zwiększać dochody naszej firmy. Z tego powodu wprowadzamy rozwiązania, które pomagają klientom kontaktować się z nami w lepszy i szybszy sposób. Obecnie, przy nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji biznesowych, jednym z najczęściej i najchętniej używanych narzędzi jest bez wątpienia telefon. Dzięki niemu mamy kontakt z drugą osobą w czasie rzeczywistym i możemy doradzić, pomóc czy nawet sprzedać towar lub usługę. Z tego powodu bardzo wiele przedsiębiorstw decyduje się na utworzenie działu telemarketingu lub outsourcing usług tego typu. Coraz częściej, przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy, wybieramy zatrudnienie firmy zewnętrznej. Przed rozpoczęciem poszukiwań zleceniobiorcy warto wiedzieć ile kosztuje i na co zwrócić uwagę wybierając call center w Krakowie.

 

Call center w Krakowie – szukaj lokalnie

Niezależnie od zasięgu naszego biznesu, dobrze jest wybrać firmę, która pracuje na lokalnym rynku. Jeżeli nasz biznes operuje głównie w Krakowie, to warto rozpocząć współpracę z call center w Krakowie. Jeżeli przedsiębiorstwo działa na tym samym rynku co my, to bardziej prawdopodobne jest to, że współpracuje z innymi lokalnymi firmami. W związku z tym będzie posiadała leady czyli kontakty do osób czy biznesów, które potencjalnie mogą być bardziej zainteresowane naszymi produktami czy usługami.

Przykładowe firmy call center w Krakowie

W Krakowie działa bardzo wiele firm, które świadczą tego typu usługi. CCO Kraków Sp. z o.o. w swojej ofercie ma zarówno połączenia wychodzące sprzedażowe, badanie opinii, utrzymanie klienta ale również typowe usługi związane z obsługą infolinii. Global Telemarketing również zajmuje się telemarketingiem wychodzącym, jak i przychodzącym, tak jak Call For Business i Direct Center Sp. z o.o.. Podobnie jest z CBB Call Center, które dodatkowo oferuje tworzenie i wdrażanie systemów lojalnościowych. Teleinvention Contact Center Lockus Sp. z o.o. z kolei zajmuje się tylko opinii, a na stronie DGM znajdziemy informację o tym, co firma robiła dla konkretnych klientów: kampanie retencyjne, windykacyjne, sprzedażowe dla Netia S.A. czy obsługa infolinii dla Gumtree.

Różnice w kosztach pracy między miastami

Bardzo często może się jednak okazać, że firma posiada więcej niż jedną siedzibę, ze względu na sytuację na rynku pracy w danym mieście. Na pracę w telemarketingu najczęściej decydują się studenci, więc w Krakowie, w którym jest spora liczba uczelni wyższych, w miarę łatwo można znaleźć pracowników. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że bardzo wiele przedsiębiorstw decyduje się na przeniesienie swojej siedziby z Warszawy do innych miast w Polsce, gdzie utrzymanie i wynagrodzenie są niższe niż w stolicy. W przypadku pracowników call center w Krakowie nie będą to bardzo duże różnice jednostkowe – 15-20% mniej za godzinę niż w Warszawie, jednak w zależności od wymaganego zapotrzebowania, przy podliczeniu całości, oszczędności mogą okazać się znaczące.

Outsourcing vs. własny dział telemarketingu

Decyzja o współpracy z call center w Krakowie nie jest łatwa. Założenie własnego działu telemarketingu to z jednej strony większa kontrola nad kontaktami z klientami, ale wiąże się ze sporymi wydatkami. Musimy zainwestować w sprzęt, oprogramowanie, ogłoszenia o pracę dla osób które będą dzwoniły, szkoliły i nadzorowały. Jeżeli nie jesteśmy przekonani czy na stałe będziemy korzystali z contact center lub po prostu zajmie to za dużo czasu i pieniędzy, to zdecydowanie warto zlecić usługi firmie zewnętrznej.

 

Zanim wybierzesz call center w Krakowie

 

Określ cel zanim podejmiesz decyzję

Niewątpliwie bardzo ważne jest sprecyzowanie tego, po co właściwie chcemy dzwonić do klientów czy też w jakich sprawach mogą oni dzwonić do nas. Firmy mogą posiadać odpowiednie specjalizacje, dlatego warto już na początku sprecyzować jakie będzie zadanie kampanii. Również od zadań, które będą przydzielone telemarketerom, zależy kwota, jaką będziemy musieli przeznaczyć na opłacenie faktury za usługi. Zależeć może nam między innymi na zwiększeniu rozpoznawalności marki, kontakcie z klientem na połączeniach przychodzących, zebraniu opinii czy też na sprzedaży bezpośredniej.

 

Ustal budżet wydatków na telemarketing

Podejmując współpracę z firmą zewnętrzną bardzo ważne jest określenie budżetu jakim dysponujemy. Bardzo istotne jest określenie maksymalnego kosztu pozyskania kontaktu czy klienta, żeby inwestycja była dla nas opłacalna. Warto również rozpocząć współpracę od mniejszych kwot i w razie sukcesów ewentualnie zwiększać wydatki.

 

Zbadaj model rozliczeń i sposoby zarządzania call center w Krakowie

W zasadzie przy zlecaniu zadania call center w Krakowie, praktykuje się dwa modele rozliczeń. Przede wszystkim jest to tzw. flat fee oraz success fee. Pierwsza z metod zakłada wypłacenie wynagrodzenia za dodzwonienie bazy bez względu na efekt. Drugi model to rodzaj rozliczenia efektywnościowego, gdzie poziom wypłaconych pieniędzy będzie różny w zależności od  procentu osiągniętego celu. Niezależnie od tego, który z nich wybierzemy, należy bezpośrednio sprawdzić  kompetencje osoby nadzorującej naszą kampanię. Powinna ona bardzo dobrze znać oferowany produkt i przekazywać wiedzę w przystępny sposób.

 

Sprawdź jakość baz klientów zanim wydasz pieniądze

Jeśli dysponujemy bardzo dużą bazą własnych klientów, jesteśmy w dobrym położeniu – są to osoby znające nasz produkt i markę. Najczęściej jednak musimy zdać się na bazy kupione od firm zewnętrznych.  Koniecznie należy sprawdzić pochodzenie tych rekordów i sposób ich pozyskania. Ceny baz zewnętrznych różnią się w zależności od tego czy branża jej pozyskania jest bliska naszej czy też jest bardziej ogólna. Oczywiście im bardziej specjalistyczna jest baza kontaktów, tym wyższa kwota za lead. Najważniejsze jest to, żeby cena za kontakt nie przekroczyła maksymalnego kosztu pozyskania przy sprzedaży. Dlatego zawsze warto najpierw kupić próbkę bazy i sprawdzić poziom konwersji czyli przełożenie ilości kontaktów na sprzedaż. Warto w tym momencie pamiętać o przewadze call center w Krakowie. Lokalna firma niewątpliwie posiada leady z historycznych kampanii innych biznesów w naszym mieście, które są sprawdzone pod względem jakości. Bardziej prawdopodobne jest, że dzwoniąc do osób z okolicy łatwiej będzie znaleźć takie, które są zainteresowane naszym produktem i nie będziemy ponosić większych kosztów związanych z logistyką.

 

Zdefiniuj jakie informacje mają widnieć w raportach z kampanii

Koniecznie trzeba sprawdzić czy call center dostarczy ci raporty z kontaktów leadów. Przy określaniu informacji jakie chcemy  uzyskać warto zachować umiar i ostrożność –  liczba informacji które konsultant będzie musiał zapisać przekłada się na czas obsługi kontaktu a tym samym na cenę.

 

Od czego zależą i jak kształtują się ceny usług call center w Krakowie.

 

Od czego zależy cena usług call center w Krakowie

Na cenę usług call center w Krakowie ma wpływ bardzo wiele czynników. Pierwszy koszt, który poniesiemy to jednorazowa kwota za uruchomienie kampanii. Przede wszystkim jest to przygotowanie systemu oraz przeszkolenie pracowników. W tym czasie tworzy się skrypty, aplikacje, IVR czyli zapowiedź głosową. Wdrożenie konsultantów może, ale nie musi być wliczone. Bardzo często stosuje się w tym przypadku stawkę godzinową. Ta część wynagrodzenia jest wspólna dla kampanii wychodzących oraz przychodzących. Późniejsze stawki różnią się w zależności od tego czy konsultanci inicjują połączenia czy też tylko je obsługują. W przypadku połączeń przychodzących płacimy głównie stawki godzinowe za dostępność pracowników – jeżeli przez 20 dni w miesiącu mamy do dyspozycji pracę 2 osób po 8 h, to  koszt obejmie 800 roboczogodzin. W przypadku połączeń wychodzących, najczęściej opłacamy konkretną kwotę za minutę rozmowy oraz odpowiednią stawkę za kontakt z bazy. W przypadku tych ogólnych zapłacimy mniej niż 1 zł, natomiast jeżeli baza jest utworzona z konkretnego klucza (np. Kraków, osoby zainteresowane zakupami produktów spożywczych przez Internet), cena wzrasta kilkukrotnie.

 

Przykładowe kalkulacje pomogą oszacować możliwości

Przydatne, zwłaszcza przy negocjacjach cenowych, są kalkulatory dla firm. Dzięki nim, możemy zorientować się w średniej cenie za usługę przy konkretnych parametrach. Biorąc pod uwagę kampanię sprzedażową, z 3000 kontaktami podzielonymi po równo między bazę wewnętrzną, i zewnętrzną ogólną i spersonalizowaną, średnim profilu skomplikowania produktu i średnim doświadczeniu sprzedawcy w B2C zapłacimy 7800 zł. Jeżeli zmienimy to na B2B cena zwiększy się do 9100 zł. Natomiast zmieniając kampanię tylko na obsługę klienta biznesowego, wąskiej specjalizacji i dużym doświadczeniem i poziomem skomplikowania produktu, kwota sięgnie 10 600 zł.

 

Jak wybrać najlepsze call center w Krakowie

Osoby pracujące w firmie outsourcingowej będą niejednokrotnie pierwszą linią kontaktu, dlatego warto poświęcić odpowiedni czas i znaleźć najlepsze call center w Krakowie. Na co szczególnie zwrócić uwagę ?

 

Rekomendacje i polecenia poprzednich zleceniodawców

Bez wątpienia rekomendacje i polecenia to potencjalnie sprawdzone rozwiązania i lepsza jakość usługi. Jeżeli profil wcześniej obsługiwanych klientów jest podobny do działalności naszego przedsiębiorstwa, konsultanci szybciej mogą nauczyć się naszego produktu. Również firma z dłuższym stażem na rynku i wieloma klientami jest lepszym kandydatem do podjęcia współpracy – jest zazwyczaj bardziej stabilna i rzetelna. Bardzo istotne jest indywidualne podejście do zleceniodawcy i oferowanie wysokiej jakości usług niezależnie od wielkości firmy.

 

Lokalizacja i zaplecze technologiczne contact center

Odpowiednia firma call center musi posiadać specjalny sprzęt i oprogramowanie, posiadać również politykę jakości i weryfikować pracę wykonywaną przez pracowników. Może oferować tylko obsługę tylko telefonów ale obecnie warto również zapłacić za obsługę chatów i e-mailów.

 

Profesjonalny personel podstawą dobrego call center w Krakowie

Umiejętności sprzedawców ma ogromny wpływ na nasz wizerunek i sprzedaż czy zwiększenie rozpoznawalności firmy, dlatego ważne, żeby nie były to osoby przypadkowe. Dobrze prowadzone contact center nie ma dużej fluktuacji, więc kadra jest bardziej doświadczona i wyszkolona. Skoro jesteśmy przy dokształcaniu, to warto poznać trenerów odpowiedzialnych za rozwój telemarketerów. Nie bez znaczenia pozostają opinie byłych i obecnych pracowników – dzięki temu możemy zorientować się jak wygląda sytuacja wewnątrz firmy.

 

Cena usług call center to nie najważniejsze kryterium

Cena usług call center w Krakowie nie powinna być kluczowym kryterium, ale warto mieć ją na uwadze i dopytać skąd biorą się różnice. Koniecznie musimy zapytać o interesujący nas sposób płatności – czy będziemy płacić za godzinę, za ilość połączeń, czy opłata będzie oparta o procent wykonania założeń.