Firma SEO - JAK wybrać i ILE kosztuje dobra firma SEO?
FIRMA SEO. ➜ JAK wybrać i ILE kosztuje?
27 lipca 2017
Call Center Łódź. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Łodzi
CALL CENTER Łódź. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
1 sierpnia 2017

Call Center Gdańsk. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Call Center Gdańsk. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Gdańsku

W obecnych czasach klienci są przyzwyczajeni do możliwości niemal stałego kontaktu z usługodawcami. Im lepsza komunikacja i szybsza odpowiedź na pytanie tym większa szansa przekształcenie zwykłego zainteresowania na realną sprzedaż. Nic więc dziwnego, że praktycznie każde przedsiębiorstwo posiada obecnie co najmniej e-mail i numer telefonu podany na stronie internetowej. Wprowadzane są również nowe formy kontaktu czyli chaty czy video-chaty. Oczywiście ktoś musi odpowiadać na zapytania niezależnie od ich formy, dlatego bardzo często decydujemy się na utworzenie własnego działu telemarketingowego bądź korzystamy z usług zewnętrznej firmy call center w Gdańsku.

 

Dlaczego warto zlecić obsługę telefoniczną firmie zewnętrznej

Samodzielne utworzenie odpowiedniego działu do kontaktów w klientami bez wątpienia nie jest proste. Niezbędna jest wiedza techniczna, odpowiedni dobór łączy telefonicznych, programów, rekrutacja, wyszkolenie i nadzór nad personelem. Wszystko to możemy załatwić zatrudniając odpowiednią firmę, której tylko będziemy opłacać miesięczną fakturę.

 

Warto znaleźć lokalną firmę

Najlepiej jest na początku rozejrzeć się na własnym rynku. Lokalną firmę nie tylko będzie łatwo odwiedzić, ale również będzie ona posiadała bazy kontaktów z okolicy pozyskane przy okazji poprzednich zleceń. Dla początkujących biznesów to znakomita okazja by wyraźnie zaznaczyć swoją obecność na własnym rynku. Oczywiście firma w tej samej lokalizacji co nasza, jest dostosowana do gdańskich realiów. Zarobki są o kilka procent niższe niż w Warszawie, a konsultanci znają specyfikę pomorskich klientów i będą potrafili dostosować się do ich sposobu wypowiedzi.

 

Firmy call center w Gdańsku

W największym mieście na Pomorzu jest z czego wybierać. Call Center Inter Galactica ma co prawda swoją główną siedzibę we Wrocławiu, jednak posiada również oddział w Gdańsku. Obsługuje typowe połączenia wychodzące i przychodzące. Również Transcom, globalna firma, ma swoją polską siedzibę w Trójmieście. Obsługuje głównie duże firmy, ale warto się przyjrzeć jej rozwiązaniom. Competance Call Center z kolei, poza standardową obsługą telemarketingową,  świadczy usługi w wielu językach obcych. Natomiast Aplitt S.A. poza usługami call center proponuje dodatkowo m.in. rozwiązania IT.

 

Zanim zaczniesz szukać zleceniobiorcy. Co warto ustalić na samym początku.

Zanim rozpoczniemy poszukiwania idealnego kontrahenta musimy zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami. Od nich zależy jaki rodzaj kampanii wybierzemy i ile będzie nas to kosztowało.

 

Po co i w jaki sposób utrzymywać kontakt z klientami

Pierwsze pytanie jakie musimy sobie postawić przed zleceniem zadania to po co i o czym właściwie mamy rozmawiać z klientami. Czy kontakt ma wynikać jedynie z ich inicjatywy czy też mamy rozwiązania, którymi mogliby być zainteresowani. W zależności od odpowiedzi na takie pytanie będziemy mogli zdecydować o formie kampanii, która będzie nas interesowała.

 

Jaką kwotę przeznaczyć miesięcznie na obsługę telefoniczną call center

Kolejną ważną rzeczą, którą musimy na początku ustalić jest bez wątpienia wysokość kwoty, którą możemy wydać co miesiąc na usługi. Warto rozpocząć od niższej wartości z czasem pozwalając sobie na podwyższanie budżetów, jeżeli będziemy osiągali wymierny rezultat. Bez wątpienia takie podejście do sprawy może nas ustrzec przed podjęciem zobowiązania, które być może okaże się bezowocne i niekorzystne.

 

Jaki sposób rozliczania jest najbardziej korzystny

Rozważania odnośnie budżetu warto również skierować na sposób rozliczeń między nami i firmą outsourcingową. Właściwie tylko od naszych ustaleń zależy czy będziemy stale płacić daną kwotę bez względu na rezultaty (flat fee) czy też podstawą wyliczeń ma być poziom sukcesów (success fee). Oczywiście drugi sposób będzie bardziej motywujący dla zleceniobiorcy jednak pierwszy jest zdecydowanie bardziej stabilny i przewidywalny.

Jaki rodzaj bazy będzie odpowiedni

W zależności od prowadzonego biznesu i stażu na rynku, możemy potrzebować dodatkowych kontaktów, dla których będziemy dedykowali naszą kampanię. Ważne jest, aby bazy rekordów były dobrze dopasowane do rodzaju oferowanej usługi czy produktu. Jeżeli jest on mało skomplikowany i nie posiada bardzo konkretnej grupy docelowej, to możemy przeznaczyć środki na bardzo ogólną, ale dużą bazę. Rekord w najbardziej podstawowej kosztuje kilkadziesiąt groszy (najczęściej około 50 gr). W przypadku bardzo specjalistycznego produktu, przeznaczonego dla konkretnego rodzaju klientów, powinniśmy zastanowić się nad kupnem bazy bardziej spersonalizowanej, która jest jednak droższa o kilkadziesiąt procent.

 

Ceny usług call center w Trójmieście

 

Za co płacimy korzystając z outsourcingu

Bez wątpienia musimy wiedzieć za co konkretnie płacimy korzystając z outsourcingu contact center. To, o czym warto na samym początku wiedzieć, to konieczność zapłacenia kilku (między 1 a 3) tysięcy złotych na starcie za rozpoczęcie działań, które mają na celu wdrożenie systemów, skryptów i pracowników. Praktycznie niezależnie od kierunku połączeń, będziemy zobowiązani opłacać roboczogodziny przeznaczone na szkolenia i te wypracowane przez konsultantów. W przypadku połączeń wychodzących dodatkowo zapłacimy za minutę połączenia według ustalonej stawki oraz za rekordy, jeżeli zdecydowaliśmy się na zakup konkretnej bazy.

 

Przykłady z kalkulatora dla firm

Narzędzie jakim jest kalkulator kosztów call center w doskonały sposób pokazuje różnice cenowe w zakresie baz czy rodzaju klientów. Przykładowo, jeżeli sprzedajemy wędki (załóżmy, że jest to produkt standardowy, który wymaga średniego doświadczenia) tylko klientom z własnej bazy 2000 osób, zapłacimy 2200zł. Pozyskanie dla tego samego produktu 2000 kontaktów niezweryfikowanych to dodatkowe 3200 zł. Przy tej samej ilości rekordów dostosowanych kwota powiększy się o 10200zł. W przypadku klienta biznesowego stawki zwiększają się średnio o 15-20 %. Oczywiście kampania sprzedażowa zawsze będzie najdroższa. Prowadzenie infolinii to zazwyczaj 1/3 tej kwoty.

 

Czym będzie się wyróżniać najlepsze call center w Gdańsku

Przy wyborze odpowiedniego call center warto mieć na uwadze własne wymagania. Jednak nie możemy zapomnieć o kilku podstawowych punktach, które muszą być spełnione.

 

Byli klienci i zrealizowane projekty

Bez wątpienia rekomendacje i dobre opinie uzyskane od poprzednich zleceniodawców są zazwyczaj zapowiedzią dobrej współpracy. Jednak należy sprawdzić jakie kampanie były realizowane i jakimi efektami może się pochwalić call center w Gdańsku. Oczywiście im bliższe będą naszej branży, tym lepiej powinniśmy się przyjrzeć ich wynikom.

 

Dobrze wyposażone i zorganizowane biuro

Może się wydawać, że wyposażenie i organizacja biura nie jest bardzo istotną kwestią, jednak warunki panujące w miejscu pracy mają ogromny wpływ na jakość obsługi klienta. Odpowiednio wyciszone stanowiska, sprawny sprzęt oraz bezawaryjne połączenia telefoniczne dają nam pewność, że klienci będą mogli się z nami kontaktować w swobodny sposób, a rozmowy będą przebiegały bez zakłóceń.

 

Pracownicy nie z przypadku

Dobry pracownik telemarketingu będzie naszą wizytówką i dumą. Jeżeli umie sprzedawać, to przekłada się to na konkretne wyniki finansowe. Bardzo ważne jest zatrudnianie przez zleceniobiorcę ludzi nieprzypadkowych, którzy utrzymają się dosyć długo w firmie. Niestety, branża usług telemarketingowych charakteryzuje się dużym poziomem fluktuacji (czyli zmian kadrowych), więc warto dopytać o to potencjalnych kontrahentów. Im jest on niższy tym bardziej doświadczona i profesjonalna kadra, która może bezpośrednio przyczynić się do sukcesów naszego biznesu.

 

Dobra jakość i dobra cena

Bez względu na to jak niska jest cena za usługi call center w Gdańsku, nie powinna być dla nas najważniejszym kryterium do podjęcia decyzji. Zdecydowanie dobra jakość powinna wpływać najbardziej na ostateczny wybór. Jeżeli idzie w parze z niewygórowanymi kosztami, to pozostaje nam tylko podpisać umowę i liczyć na szybki zwrot z tej inwestycji w postaci zadowolonych klientów i wzrostu sprzedaży.