Faktoring koszty - ILE kosztuje i jak wybra─ç firm─Ö faktoringow─ů
Faktoring koszty – ILE kosztuje i JAK wybra─ç firm─Ö faktoringow─ů
26 wrze┼Ťnia 2017
Sprzedam firm─Ö ÔÇô JAK sprzeda─ç firm─Ö i CO wp┼éywa na jej warto┼Ť─ç?
Sprzedam firm─Ö ÔÇô JAK sprzeda─ç firm─Ö i CO wp┼éywa na jej warto┼Ť─ç?
23 pa┼║dziernika 2017

Audyt SEO – NA czym polega i ILE kosztuje?

Audyt SEO - NA czym polega i ILE kosztuje?

Audyt SEO jest niezb─Ödny do skutecznego pozycjonowania. Dobrze wykonany umo┼╝liwia rzeteln─ů analiz─Ö strony i wyci─ůgni─Öcie wniosk├│w potrzebnych do osi─ůgni─Öcia wy┼╝szych pozycji w wyszukiwarce Google. Na czym polega i kiedy si─Ö go wykonuje?

 

Co to jest audyt SEO i po co si─Ö go przeprowadza?

Audyt SEO, najpro┼Ťciej rzecz ujmuj─ůc, to dokument z zaleceniami i uwagami dotycz─ůcymi strony internetowej. Je┼Ťli osoby odpowiedzialne za dzia┼éania SEO zastosuj─ů si─Ö do porad, witryna b─Ödzie dobrze postrzegana nie tylko przez roboty indeksuj─ůce Google, ale tak┼╝e przez zwyk┼éych u┼╝ytkownik├│w. To z kolei prze┼éo┼╝y si─Ö na wy┼╝szy wsp├│┼éczynnik konwersji.

 

Poprawnie wykonany audyt SEO wp┼éynie na to, ┼╝e witryna b─Ödzie zgodna z wytycznymi Google dla webmaster├│w. To znacznie zwi─Ökszy prawdopodobie┼ästwo osi─ůgni─Öcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Poza tym, strona firmowa stanie si─Ö ┼éatwa w nawigacji, a korzystanie z niej b─Ödzie intuicyjne, co wyd┼éu┼╝y czas trwania sesji i zmniejszy wsp├│┼éczynnik odrzuce┼ä. W praktyce u┼╝ytkownicy, kt├│rzy odwiedz─ů Twoja witryn─Ö sp─Ödz─ů na niej wi─Öcej czasu, a to ju┼╝ bezpo┼Ťrednio przyczyni si─Ö do zwi─Ökszenia sprzeda┼╝y.

 

Jakie rzeczy sprawdza si─Ö podczas przygotowania audytu SEO

Wykonanie poprawnego audytu SEO wymaga ogromnego zaanga┼╝owania. Trzeba zbada─ç wiele element├│w. Poni┼╝ej prezentujemy najwa┼╝niejsze z nich:

 

  • Analiza widoczno┼Ťci strony w wyszukiwarce Google. Sprawdza si─Ö, na jakie s┼éowa kluczowe wy┼Ťwietla si─Ö witryna, jakie frazy pojawiaj─ů si─Ö na wysokich pozycjach, a kt├│re wymagaj─ů dodatkowej pracy.

 

  • Tytu┼éy stron, meta descriptions. Powinny by─ç one skonstruowane zgodnie z wytycznymi Google dla webmaster├│w. Nale┼╝y zweryfikowa─ç ich poprawno┼Ť─ç, a tak┼╝e powtarzalno┼Ť─ç w obr─Öbie witryny. Takie same frazy kluczowe nie mog─ů wyst─Öpowa─ç na dw├│ch podstronach.

 

  • Nag┼é├│wki H1 do H6. Ich stosowanie jest zapisane w zaleceniach Google dla webmaster├│w. Wp┼éywaj─ů one na postrzeganie strony przez roboty indeksuj─ůce. Osoba odpowiedzialna za wykonanie audytu SEO powinna sprawdzi─ç, czy na stronie WWW pojawiaj─ů si─Ö nag┼é├│wki i czy s─ů one zastosowane poprawnie.

 

  • Budowa adres├│w URL. Podczas audytu SEO sprawdza si─Ö, czy linki s─ů poprawnie skonstruowane. Powinny by─ç przyjazne dla u┼╝ytkownika, czyli zawiera─ç frazy zwi─ůzane z dan─ů podstron─ů. Bada si─Ö tak┼╝e, czy wszelkie przekierowania s─ů w┼éa┼Ťciwie stosowane i czy w trakcie wy┼Ťwietlania stron pojawiaj─ů si─Ö b┼é─Ödy.

 

  • S┼éowa kluczowe. Audyt SEO ma na celu sprawdzenie, czy witryna jest zoptymalizowana pod k─ůtem fraz wa┼╝nych z punktu widzenia prowadzonego biznesu. Koniecznie trzeba zweryfikowa─ç, czy s┼éowa kluczowe si─Ö nie dubluj─ů na poszczeg├│lnych podstronach.

 

  • Czas ┼éadowania strony. To kolejny element wp┼éywaj─ůcy na postrzeganie witryny przez roboty indeksuj─ůce. Musi on by─ç uwzgl─Ödniony przy audycie SEO. Je┼Ťli strona ┼éaduje si─Ö zbyt wolno, trzeba znale┼║─ç przyczyn─Ö, dla kt├│rej tak si─Ö dzieje.

 

  • Napisy alternatywne w grafikach. S─ů to opisy, kt├│re pojawiaj─ů si─Ö w przypadku problem├│w z wy┼Ťwietlaniem grafik. W praktyce to wa┼╝ny element wp┼éywaj─ůcy na pozycjonowanie. Powinny by─ç w nich zawarte s┼éowa kluczowe i w trakcie audytu SEO nale┼╝y to zbada─ç.

 

  • Obecno┼Ť─ç plik├│w robots.txt, czyli dokumentu zawieraj─ůcego instrukcje dla robot├│w Google. Nale┼╝y sprawdzi─ç, czy jest on wgrany na stronie, a tak┼╝e czy jest poprawnie skonstruowany.

 

  • Unikalny content ÔÇô to kolejny element determinuj─ůcy postrzeganie witryny przez roboty Google. Podczas wykonywania audytu SEO sprawdza si─Ö, czy na stronie s─ů unikalne tre┼Ťci. Nie powinny by─ç one zduplikowane, gdy┼╝ mo┼╝e to wp┼éyn─ů─ç na ni┼╝sz─ů pozycj─Ö w wyszukiwarce Google.

 

  • Analiza konkurencji ÔÇô audyt SEO ma na celu sprawdzenie nie tylko firmowej witryny, ale r├│wnie┼╝ firm o podobnym profilu dzia┼éalno┼Ťci. Bada si─Ö, jak wygl─ůda strona WWW na tle innych, na jakie s┼éowa kluczowe pozycjonuje si─Ö konkurencja.

 

  • Linkowanie zewn─Ötrzne i wewn─Ötrzne. W trakcie audytu SEO analizuje si─Ö, czy linkowanie jest wykonane poprawnie i czy adresy URL s─ů widoczne dla robot├│w indeksuj─ůcych Google.

 

Kiedy wykonuje si─Ö audyt SEO?

Audyt SEO jest niezb─Ödny w celu prawid┼éowego pozycjonowania stron. Wykonuje si─Ö go przed rozpocz─Öciem dzia┼éa┼ä SEO. Ma on na celu sprawdzenie aktualnej kondycji witryny, a tak┼╝e dob├│r w┼éa┼Ťciwych s┼é├│w kluczowych i wyeliminowanie czynnik├│w ┼║le postrzeganych przez roboty Google. Audyty SEO przeprowadza si─Ö r├│wnie┼╝ przy refreshingu witryny oraz podczas ┼é─ůczenia kilku serwis├│w w jeden. Tego typu zmiany musz─ů by─ç poprzedzone gruntown─ů analiz─ů, aby strona by┼éa widoczna w wyszukiwarce internetowej.

 

Audyt SEO zalecany jest r├│wnie┼╝ w sytuacji nag┼éego spadku fraz w wynikach wyszukiwania lub w przypadku, gdy pozycje nie rosn─ů zgodnie z przewidywaniami. W├│wczas dok┼éadna analiza strony umo┼╝liwia wykrycie ewentualnych b┼é─Öd├│w w optymalizacji witryny.

 

Ile kosztuje audyt SEO?

Przy standardowych projektach audyt SEO to koszt oko┼éo 1 tys. z┼é. Agencje interaktywne bardzo cz─Östo oferuj─ů kompleksowe podej┼Ťcie do ┼Ťwiadczonej us┼éugi. Je┼Ťli zdecydujesz si─Ö na zlecenie pozycjonowania, mo┼╝esz liczy─ç na wst─Öpny audyt SEO za darmo. Czasem jednak warto zleci─ç dodatkowe przeprowadzenie audytu, np. w sytuacji, kiedy zaobserwujesz spadek pozycji witryny.

Wykonanie audytu SEO zaleca si─Ö r├│wnie┼╝ przy bardzo rozbudowanych projektach, cz─Östo o charakterze mi─Ödzynarodowym. W takich sytuacjach zdarza si─Ö, ┼╝e analiza strony internetowej mo┼╝e trwa─ç nawet kilka miesi─Öcy. To znacznie zwi─Öksza koszty ÔÇô audyt SEO w takim przypadku mo┼╝e wi─ůza─ç si─Ö z kwot─ů rz─Ödu kilku tysi─Öcy z┼éotych.

 

Samodzielnie czy z pomoc─ů agencji?

Teoretycznie audyt SEO mo┼╝na wykona─ç we w┼éasnym zakresie. Narz─Ödzia analityczne s─ů powszechnie dost─Öpne. W praktyce jednak lepiej nie podejmowa─ç si─Ö tego zadania samodzielnie. Bez do┼Ťwiadczenia i odpowiedniej wiedzy mo┼╝na b┼é─Ödnie zinterpretowa─ç uzyskane dane, a w konsekwencji nie tylko ┼║le zoptymalizowa─ç witryn─Ö, ale r├│wnie┼╝ negatywnie wp┼éyn─ů─ç na pozycj─Ö witryny w wynikach wyszukiwania. Poza tym, wiele program├│w potrzebnych do przeprowadzenia audytu SEO jest p┼éatnych. ┼╗eby samodzielnie wykona─ç analiz─Ö b─Ödziesz musia┼é posi┼ékowa─ç si─Ö niepe┼énymi wersjami b─ůd┼║ te┼╝ wykupi─ç abonament.

Zdecydowanie lepszym rozwi─ůzaniem jest zlecenie zadania profesjonalnej agencji SEO. W├│wczas zyskasz pewno┼Ť─ç, ┼╝e audyt SEO b─Ödzie poprawnie zrealizowany. Do┼Ťwiadczony specjalista SEO szybko wykryje wszelkie nieprawid┼éowo┼Ťci i wypisze zalecenia niezb─Ödne dla prawid┼éowej optymalizacji witryny. To wa┼╝ne, gdy┼╝ w ten spos├│b mo┼╝na zwi─Ökszy─ç widoczno┼Ť─ç witryny w wyszukiwarce oraz cieszy─ç si─Ö wy┼╝szymi zyskami osi─ůgni─Ötymi w ramach prowadzonej dzia┼éalno┼Ťci.

 

Chcesz wykona─ç audyt SEO samodzielnie? Poznaj potrzebne narz─Ödzia

Je┼Ťli zdecydujesz si─Ö na przeprowadzenie audytu SEO na ÔÇ×w┼éasn─ů r─Ök─ÖÔÇŁ, musisz dysponowa─ç okre┼Ťlonymi narz─Ödziami. Poni┼╝ej przedstawimy podstawowe programy do analizy danych zwi─ůzanych z Twoj─ů firmow─ů stron─ů.

  • Google Analytics ÔÇô to jedno z popularniejszych narz─Ödzi, z kt├│rego nale┼╝y korzysta─ç nie tylko przy przeprowadzaniu audytu SEO, ale r├│wnie┼╝ na co dzie┼ä. Program umo┼╝liwia sprawdzenie przep┼éywu u┼╝ytkownik├│w. Mo┼╝na zbada─ç m.in. ile os├│b miesi─Öcznie odwiedza Twoj─ů witryn─Ö, ile wynosi ┼Ťredni czas trwania sesji, jakie tre┼Ťci najbardziej interesuj─ů Twoich odbiorc├│w. Ponadto, Google Analytics pozwala na analiz─Ö s┼é├│w kluczowych, przez kt├│re u┼╝ytkownicy trafiaj─ů na Twoj─ů witryn─Ö.

 

  • Google Search Console to darmowa witryna stworzona na potrzeby administrator├│w strony. Narz─Ödzie jest bardzo przydatne przy wykonywaniu audytu SEO, gdy┼╝ pozwala na poprawne zoptymalizowanie strony. Za jego pomoc─ů mo┼╝esz wysy┼éa─ç i weryfikowa─ç status mapy witryny, przegl─ůda─ç statystyki indeksowania strony przez roboty Google, a tak┼╝e generowa─ç plik robot.txt. Poza tym, Google Search Console wysy┼éa r├│┼╝nego typu powiadomienia, a tak┼╝e pozwala na analiz─Ö widoczno┼Ťci strony w wyszukiwarce Google. Narz─Ödzie jest r├│wnie┼╝ niezb─Ödne w analizie linkowania wewn─Ötrznego i zewn─Ötrznego.

 

  • Semstorm to polski program, kt├│ry pozwala na kompleksow─ů analiz─Ö witryny. Za jego pomoc─ů mo┼╝na sprawdzi─ç frazy, na kt├│re wy┼Ťwietla si─Ö Twoja, a tak┼╝e konkurencyjne strony WWW. Zbadasz r├│wnie┼╝ ┼Ťredni─ů ilo┼Ť─ç wyszukiwa┼ä z uwzgl─Ödnieniem danego s┼éowa kluczowego.

 

  • Majestic to profesjonalne narz─Ödzie do analizy danych. Program jest niezb─Ödny podczas wykonywania audytu SEO. Umo┼╝liwia m.in. sprawdzenie wewn─Ötrznego i zewn─Ötrznego linkowania. Mo┼╝na por├│wnywa─ç ze sob─ů kilka domen i zbada─ç konkurencyjno┼Ť─ç Twojej firmowej strony. Majestic jest tak┼╝e przydatny podczas analizy wyst─Öpowania s┼é├│w kluczowych w tytu┼éach stron, a tak┼╝e adresach URL.

 

  • SENUTO to niezwykle funkcjonalne, a jednocze┼Ťnie proste w obs┼éudze narz─Ödzie. Aby z niego skorzysta─ç, wystarczy si─Ö zalogowa─ç. Program jest cz─Östo wykorzystywany przy audycie SEO, gdy┼╝ pozwala na sprawdzenie s┼é├│w kluczowych, kt├│re s─ů wsp├│lne dla Twoje strony, a tak┼╝e witryny konkurencji.

 

Jak wybra─ç dobr─ů agencj─Ö, kt├│ra wykona audyt SEO?

Je┼Ťli zdecydowa┼ée┼Ť si─Ö na zlecenie audytu SEO, pora na znalezienie odpowiedniego wykonawcy. W tym celu konieczne jest sprawdzenie portfolio, by dowiedzie─ç si─Ö, z jakimi firmami dana agencja wsp├│┼épracowa┼éa. Warto poprosi─ç o przedstawienie case studies, czyli analizy przypadku. W ten spos├│b na konkretnym przyk┼éadzie poznasz skuteczno┼Ť─ç prowadzonych dzia┼éa┼ä.

Nie bez znaczenia jest r├│wnie┼╝ kontakt z przedstawicielem agencji zajmuj─ůcej si─Ö audytem SEO. Je┼Ťli ju┼╝ na samym pocz─ůtku trudno b─Ödzie Ci si─Ö dogada─ç, nie oczekuj, ┼╝e na p├│┼║niejszym etapie wsp├│┼épracy co┼Ť si─Ö zmieni. Prawdopodobnie b─Ödzie jeszcze gorzej. Zwr├│─ç te┼╝ uwag─Ö na do┼Ťwiadczenie oraz cen─Ö, kt├│ra powinna by─ç zgodne ze standardami rynkowymi. Zbyt niska kwota mo┼╝e ┼Ťwiadczy─ç o braku profesjonalizmu.

Podsumowuj─ůc, audyt SEO jest bardzo wa┼╝nym elementem wspomagaj─ůcym pozycjonowanie. Powinno si─Ö go wykonywa─ç nie tylko przed rozpocz─Öciem dzia┼éa┼ä SEO, ale r├│wnie┼╝ w przypadku nag┼éych spadk├│w witryny w wyszukiwarce Google. Zadanie dobrze jest zleci─ç profesjonalistom. Do wyci─ůgni─Öcia w┼éa┼Ťciwych wniosk├│w niezb─Ödna jest wiedza poparta wieloletnim do┼Ťwiadczeniem.