Call Center Kraków. Ile kosztuje i jak wybrać firmę call center w Krakowie
Call Center Kraków. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?
17 lipca 2017
Marketing szeptany - ile kosztuje i jak wykorzystać go w Twoim biznesie?
Marketing SZEPTANY. ➜ KOSZT. ✚ JAKA firma?
17 lipca 2017

AGENCJA Reklamowa. ➜ ILE kosztuje i JAK wybrać?

Agencja reklamowa - ile kosztuje i jak wybrać agencję reklamową?

Jeśli prowadzisz firmę, musisz zadbać o jej promocję. W przeciwnym razie trudno będzie Ci pozyskać nowych klientów. Najlepiej zlecić to zadanie profesjonalnej agencji reklamowej, która wskaże właściwą w Twoim przypadku strategię. Jak wybrać solidnego wykonawcę i z jakimi kosztami trzeba się liczyć?

 

Na rynku działa wiele wyspecjalizowanych agencji. Firmy korzystają z ich usług, by obsługiwać pojedyncze kampanie reklamowe lub też na bieżąco zajmować się marketingiem. Dobrze prowadzone działania generują większe przychody, a inwestycja w promocję zwraca się bardzo szybko. Trzeba wybrać odpowiedniego wykonawcę. Zakres działań marketingowych jest bardzo zróżnicowany. Czym zajmują się agencje i z jakich usług warto skorzystać?

 

W czym pomoże Ci agencja reklamowa?

Agencje reklamowe świadczą szeroki zakres usług. Popularnością cieszą się firmy, które specjalizują się  w marketingu internetowym. Nie ma w tym niczego dziwnego, bo obecnie wielu klientów szuka produktu lub usługi właśnie w ten sposób. Warto więc zadbać, by mogli znaleźć Twoją witrynę. Z dużym zainteresowaniem spotykają się również firmy zajmujące się reklamą typu outdoor. Jaka forma promocji jest najskuteczniejsza?

 

Agencje działające w internecie zajmują się m.in. pozycjonowaniem, którego celem jest wzrost widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce Google. To skuteczna, ale czasochłonna metoda, bo zanim kluczowe frazy zaczną się wysoko wyświetlać w wynikach, może minąć nawet kilka miesięcy. Inną powszechną usługą jest prowadzenie kampanii SEM. To płatne reklamy w wyszukiwarkach, np. w postaci Google AdWords. Pozwalają one na skuteczną promocję, zapewniając niemal natychmiastowy efekt. To dobry sposób na reklamę nowych produktów, a także na pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Popularną usługą agencji interaktywnych jest także tworzenie stron internetowych, aplikacji. Niektórzy wykonawcy specjalizują się również w dostarczaniu wartościowych treści i kreowaniu wizerunku eksperta w branży. Coraz częściej firmy zajmują się tworzeniem materiałów wideo czy zdjęć produktowych. Niektóre z nich prowadzą działania w social media. To popularny kanał komunikacji, gdyż pozwala na bezpośredni kontakt z klientem.

 

Oprócz działań w Sieci, agencje reklamowe specjalizują się także w kreacjach graficznych. Tworzą logotypy, papier firmowe. Są odpowiedzialne za wizerunek Twojej marki. Świadczę również usługi poligraficzne. Drukują ulotki, foldery. Wiele firm stawia na reklamę typu outdoor, czyli zewnętrzną. Jej celem jest dotarcie do konsumentów, którzy znajdują się poza miejscem zamieszkania. Reklama świetlna, kasetony, szyldy, banery, tablice, naklejki na samochód to dobre formy promocji. Są też wykonawcy, którzy specjalizują się w reklamie telewizyjnej lub prasowej.

 

Na jakie działania najlepiej postawić?

Możliwości promocji jest wiele. Trudno wskazać najskuteczniejszą formę, gdyż są różne sposoby dotarcia do odbiorców. Z pewnością reklama internetowa jest przyszłościowa, jednak nie można również zapominać o reklamach zewnętrznych, które rzucają się w oczy i mogą być zapamiętane przez użytkowników. Wykorzystanie telewizji czy prasy również jest  bardzo dobrym pomysłem. Formę promocji warto dostosować przede wszystkim do celów biznesowych, jakie chcesz osiągnąć. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, kim są Twoi Klienci, jak często korzystają z internetu, ile mają lat. Ważną informacją jest też zasięg reklamy. Można promować się na terenie danego regionu lub też poszerzyć działania.

 

Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie kilku form dotarcia do użytkowników. Wówczas zdobycia leada sprzedażowego będzie trwało najkrócej. Odbiorcy nie ograniczają się tylko na jednym kanale komunikacji. Płynnie poruszają się w internecie, ale także interesują się reklamą zewnętrzną czy telewizyjną. Jeśli zależy Ci, by Twoja marka była rozpoznawalna, zacznij docierać do Klientów różnymi drogami. Wprawdzie takie działania będą Cię kosztowały więcej, ale z drugiej strony szybko możesz liczyć na zwrot inwestycji z reklamy.

 

Ile musisz wydać na skuteczną promocję?

Stawki zależą od rodzaju prowadzonych działań. Warto zaznaczyć jednak, że im wyższy budżet przeznaczysz na promocję, tym lepsze kwoty procentowe otrzymasz za poszczególne usługi. Dobrze jest współpracować z jedną agencją, gdyż można wówczas liczyć na dodatkowe rabaty.

 

Poniżej prezentujemy krótki przegląd najpopularniejszych usług:

  1. Pozycjonowanie w internecie. Koszty są różne w zależności od tego, czy działasz na rynku lokalnym czy też chcesz promować się szerzej. Znaczenie ma również branża, w jakiej działasz. Zdecydowanie łatwiej jest wbić w topy niszowe frazy kluczowe. Istotnym czynnikiem jest także ilość pozycjonowanych zakładek na Twoje stronie. Warto na początek skupić się na promocji jednej lub dwóch usług i stopniowo rozszerzać zakres prowadzonych działań. Trudno jednoznacznie określić koszty, gdyż zależy to od rodzaju prowadzonego przez Ciebie biznesu. Przykładowo, pozycjonowanie niewielkiego sklepu internetowego to sumy rzędu 2-3 tys. zł na miesiąc. W przypadku większych i bardziej rozpoznawalnych firm kwoty te mogą jeszcze wzrosnąć.

 

  1. Kampanie SEM. W tym przypadku budżet jest bardzo elastyczny. Nie ma określonej górnej lub dolnej granicy, od której warto zaczynać działania marketingowe. Zaletą kampanii jest kontrola budżetu. Można przeznaczyć określoną sumę pieniędzy, a kiedy środki na koncie reklamowym się skończą, komunikat przestanie się wyświetlać. Kampanie SEM mogą być traktowane jako doraźna forma promocji lub też być stosowane w sposób systematyczny.

 

  1. Tworzenie stron WWW. Cena zależy od Twoich potrzeb biznesowych. Jeśli chcesz postawić najprostszą witrynę typu wizytówka, na której będą znajdowały się dane kontaktowe, krótki opis Twojej działalności, musisz liczyć się z kosztami rzędu 3 tys. zł. W projektowaniu tego typu stron najczęściej wykorzystuje się gotowe silniki typu WordPress. W przypadku dedykowanych projektów wykonywanych na indywidualne zamówienie, ceny są już znacznie wyższe. Trudno określić górną granicę, bo zależy ona od ilości modułów, funkcjonalności. Kwoty zaczynają się jednak od 10 tys. zł.

 

  1. Social media. Cena jest zależna m.in. od częstotliwości dodawanych postów, ilości obsługiwanych kanałów. Kwoty na marketing społecznościowy zaczynają się od kilkuset złotych. Do tego bardzo często dochodzą koszty związane z wykupieniem dodatkowych zdjęć czy stworzeniem materiałów wideo, które urozmaicą przekaz.

 

  1. Kreacje graficzne. Stworzenie logotypu, papieru firmowego czy też ulotek reklamowych kosztuje co najmniej kilkaset złotych. Kwoty wzrastają w przypadku rozpoznawalnych marek, które nie tylko chcą odświeżyć logo, ale również wykreować swój wizerunek. W ich przypadku konieczne jest stworzenie księgi znaków, by wszystkie materiały promocyjne były ze sobą spójne.

 

  1. Reklamy typu outdoor. Koszty zależą od tego, na co chcesz postawić. Jest wiele dostępnych formatów. W zależności od wariantu, musisz liczyć się z opłatą rzędu co najmniej tysiąca złoty.

 

Czy marketing internetowy sprawdza się również w niszowych branżach?

Pora przejść do kolejnego zagadnienia. Czy zawsze jest sens inwestować w marketing sieciowy? Promocja w internecie jest jedną ze skuteczniejszych metod promocji, nawet w firmach, które oferują niszowe produkty lub usługi. Trzeba jednak dostosować strategię komunikacyjną do potrzeb biznesowych. Marketing powinien być nakierowany przede wszystkim na potrzeby użytkownika. Jeśli zależy Ci, by dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, możesz postawić na rozszerzenia kampanii AdWords. Dobrym sposobem jest również remarketing. W ten sposób dotrzesz do klientów, którzy już wstępnie zainteresowali się oferowanymi przez Ciebie usługami lub produktami. Warto postawić też na reklamę kontekstową, która wyświetla się w tematycznie dobranych witrynach. Jeśli zależy Ci zwiększeniu zasięgu i dotarciu do jak największej liczby odbiorców, zdecyduj się na reklamę zasięgową, np. w ogólnopolskich serwisach.

 

Marketing internetowy pomoże Ci również budować wizerunek eksperta w branży, a tym samym zdobywać zaufanie odbiorców, którzy w przyszłości mogą przekształcić się w Twoich Klientów. Stąd też warto stawiać na dobrej jakości content marketing. Mogą to być wpisy na bloga, artykuły sponsorowane w tematycznie powiązanych serwisach. Warto postawić na materiały wideo czy prezentacje multimedialne, które nieustannie cieszą się ogromną popularnością. Coraz częściej firmy udostępniają swoim klientom e-booki, by pozyskiwać w ten sposób wartościowe leady. Reasumując, marketing online sprawdza się w każdej branży, jednak zakres działań powinien być dopasowany do Twojego biznesu.

 

Pozycjonowanie czy płatne kampanie online? Jak najlepiej wypromować swój biznes?

Wielu właścicieli firm zastanawia się, czy lepiej zlecić pozycjonowanie organiczne, by wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google czy też postawić na płatne kampanie typu PPC (Pay Per Click). Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Z całą pewnością pozycjonowanie to dobry sposób na pozyskiwanie Klientów. Jeśli witryna Twojej firmy nie wyświetla się w wyszukiwarce Google, użytkownicy nie będą potrafili Ciebie znaleźć. Niestety, zanim kluczowe frazy wbiją się w topy może minąć kilka miesięcy, a sprzedawać trzeba przez cały czas. Stąd też dobrym pomysłem jest uzupełnienie działań SEO o płatne kampanie. W ten sposób można szybko pozyskać zainteresowanych Twoimi usługami odbiorców.

 

Kampanie PPC można traktować również jako działania uzupełniające, które podkręcają sprzedaż i służą do pozyskiwania wartościowych leadów. AdWords, reklamy kontekstowe czy remarketing pomagają w doraźnych akcjach związanych np. z premierą nowego produktu lub usługi. Warto stawiać na różne formy reklamy, bo wówczas pozyskanie klienta będzie najszybsze.

 

Po czym poznać dobrą agencję reklamową?

Jeśli zdecydowałeś się na promocję Twojej firmy, pora znaleźć odpowiedniego wykonawcę. Po czym poznać dobrą agencję reklamową? Po pierwsze warto sprawdzić, z jakimi klientami współpracowała ona wcześniej oraz czy wyspecjalizowała się w promocji konkretnych branży. W ten sposób można zweryfikować, czy firma jest godna zaufania. Warto poprosić o przedstawienie case studies. To dobry sposób na sprawdzenie skuteczności działań. Na konkretnym projekcie można sprawdzić, czy agencja działa skutecznie. Dobrze jest także poprosić o referencje. Jeśli wykonawca cieszy się uznaniem, z pewnością nie będzie miał problemów, by pochwalić się pozytywnymi opiniami związanymi ze świadczonymi usługami.

 

Niezwykle ważne są ceny, które powinny być zbieżne z wartościami rynkowymi. Zaniżone koszty mogą wynikać z niewiedzy czy źle prowadzonych działań marketingowych. Stąd też warto unikać podejrzanie tanich propozycji. Należy również zwrócić uwagę na kontakt. Jeśli już na samym początku trudno będzie Ci się dogadać z przedstawicielem firmy, otrzymasz ogólną ofertę, nie oczekuj, że później coś się w tej kwestii zmieni.

 

Uważaj… zanim podpiszesz umowę

Jesteś bliski wyboru wykonawcy? Jeśli tak, dobrze zastanów się, zanim podpiszesz umowę. Przy dłuższej współpracy musisz wiedzieć, jak wygląda kwestia rezygnacji z usług. Niektóre firmy, choć z pozoru mają atrakcyjne oferty, to jednak wysokie kary umowne związane z przedterminowym wypowiedzeniem są spore. W przypadku agencji SEO należy sprawdzić, ile kosztuje utrzymanie zaplecza linków, a także jak wygląda kwestia modyfikacji fraz do pozycjonowania. Czy zmiany w trakcie trwania umowy są dodatkowo płatne?

 

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie kampanii SEM, dowiedz się, czy będziesz miał dostęp do konta reklamowego. Ważne jest również sprawdzenie, jak wygląda sprawa zmiany właściciela konta. Takie działania wymagają większego zaangażowania ze strony wykonawcy, stąd też często liczy on sobie dodatkowe opłaty.

 

Podsumowując, wybór odpowiedniej agencji reklamowej zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć. Warto stawiać na różne formy promocji i nie ograniczać się jedynie do obecności w internecie. Wielokanałowe działania są najskuteczniejsze i umożliwiają szybkie pozyskanie wartościowych leadów. Choć marketing sprawdza się w każdej branży, również o charakterze niszowym, to warto współpracować z wyspecjalizowanym w danej dziedzinie wykonawcą.

Kalkulator kosztu agencji reklamowej

Wpisz budżet kampanii marketingowej online

1
2
3
4
5
6
8
10
12
15
>15
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie
tys. zł miesięcznie