Sale konferencyjne Warszawa – koszt wynajmu sal konferencyjnych w Warszawie
SALE Konferencyjne Warszawa. ➜ KOSZT
5 czerwca 2017
Księgowość Kraków – jak wybrać, ile kosztuje księgowy w Krakowie
Księgowość KRAKÓW. ➜ KOSZT
13 czerwca 2017

AGENCJA Interaktywna. ➜ Koszt ✚ JAKIE Usługi

Agencja interaktywna – ceny oraz zakres usług

Chcesz, by Twoja firma była widoczna w internecie? Jeśli tak, skorzystaj z usług agencji interaktywnej. Na co możesz liczyć? Ile kosztuje usługa i na co warto zwracać uwagę przy wyborze? Tego dowiesz się z niniejszego artykułu.

 

Poznaj zakres usług agencji interaktywnych

Agencje interaktywne mają szeroki zakres usług. Pomagają w promocji firmy i kreowaniu dobrego wizerunku w Sieci. Podejmują szereg działań, których celem jest dotarcie do zainteresowanego produktami lub usługami użytkownika. Dobrze zrealizowane akcje pozwalają się wyróżnić i zdobyć zaufanie klientów. Przyczyniają się także do pozyskiwania leadów. Agencja powinna być na bieżąco z trendami w marketingu internetowym.

 

Agencje interaktywne zajmują się m.in. pozycjonowaniem. Planują wielokanałowe kampanie marketingowe. Prowadzą kanały w social media. Nawiązują współpracę z blogerami. Zajmują się także copywritingiem – dostarczają wartościowych treści przeznaczonych na strony WWW. Tworzą zachęcają przekazy marketingowe. Podejmują się działań z zakresu content marketingu, zapewniając użytkownikom wartościowych materiałów, np. w formie poradników, wideoblogów, e-booków. Agencje interaktywne tworzą również zachęcające slogany, hasła reklamowe. Wykonują oryginalne kreacje graficzne czy przyciągające uwagę bannery, a także projektują strony WWW.

 

Ile kosztują usługi agencji interaktywnej?

Ceny za usługi agencji interaktywnych są bardzo zróżnicowane. Zależą od wielkości przedsięwzięcia, czasu współpracy, stopnia skomplikowania prac. Najlepiej zdecydować się na kompleksowe usługi i zlecić jednej agencji działania, takie jak: prowadzenie kampanii marketingowych, tworzenie stron WWW, pozycjonowanie czy content marketing. Wówczas będzie można liczyć na większe upusty i zyskać dobrze zrealizowane usługi w konkurencyjnych stawkach. Przykładowo, jeśli zdecydujesz się na wykonanie strony internetowej wraz z pozycjonowaniem, możesz liczyć na znacznie niższe koszty. Niektóre agencje w takim przypadku proponują nawet o połowę mniejszą stawkę za wykonanie strony WWW. Zamówienie pojedynczych usług wiąże się z wyższą ceną rynkową.

 

Ceny za wykonanie witryny zależą od wielu czynników m.in.: typu strony, funkcjonalności, wyglądu, celu biznesowego, ilości zakładek. Najtańszą opcją jest strona-wizytówka, która zawiera podstawowe informacje o firmie, dane kontaktowe. W tym przypadku trzeba się liczyć z kosztami w granicach 2-3 tys. zł. Strony dedykowane wykonywane pod konkretne zamówienie to znacznie wyższe opłaty, które wynoszą nawet kilkanaście tysięcy złotych.

 

Cena za pozycjonowanie waha się w granicach kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych. Zależy m.in. od konkurencyjności fraz, ilości zakładek do wypozycjonowania, rodzaju branży, a także zasięgu terytorialnego (pozycjonowanie lokalne, globalne). Przykładowo, koszty pozycjonowania średniej wielkości sklepu internetowego wynoszą około 2-3 tys. zł miesięcznie, a w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz, np. turystycznych, opłaty związane z działaniami SEO mogą być wycenione nawet na kilkanaście tysięcy złotych. Ceny za kampanie marketingowe, content marketing czy copywriting zależą od skali przedsięwzięcia, a także od tego, czy współpraca ma charakter jednorazowy czy też długofalowy. Przykładowo, tworzenie tekstów zapleczowych jest znacznie tańsze niż pisanie tekstów perswazyjnych czy sprzedażowych.

 

Dlaczego warto powierzyć realizację usług jednej agencji?

Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie działań wyłącznie jednej agencji. Ma to wiele zalet. Przede wszystkim wpływa na niższą cenę. W przypadku kompleksowych usług można liczyć na znacznie większe upusty. Poza tym, współpraca z jedną firmą to łatwiejsza komunikacja. Wszystkie problemy omawia się tylko z jedną osobą. Nie trzeba tracić czasu na indywidualne ustalenia z poszczególnymi firmami. Zaletą jest także łatwość rozliczania się – za wszystkie usługi otrzymuje się tylko jedną fakturę.

 

Marketing internetowy prowadzony przez jedną firmę jest najskuteczniejszy. Wiąże się to z faktem, że agencja całościowo zajmuje się projektem. Zalecenia działu SEO są realizowane przez programistów, grafików czy copywriterów wewnętrznie. Nie trzeba zlecać usług i przekazywać informacji o projekcie innym wykonawcom. To bardzo duże udogodnienie. Warto także wspomnieć, że pozyskanie klienta wiąże się z wielotorowymi działaniami. Najlepiej, jeśli poszczególne działy współpracują między sobą. W ten sposób można znacznie zwiększyć współczynnik konwersji, a dodatkowo zoptymalizować koszty związane z pozyskaniem klientów.

 

Na co trzeba zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy?

Jeśli zdecydujesz się na podpisanie umowy z agencją interaktywną, musisz uważać na wiele elementów. Jednym z głównych jest model rozliczeniowy. Agencje interaktywne proponują różne rozwiązania w tym zakresie. Najpopularniejszą formą jest abonament, czyli stała opłata miesięcznie. Bez względu na zakres wykonanych prac płaci się tyle samo. To bardzo dobre rozwiązanie. Czasami agencje rozliczają się w oparciu o roboczogodziny. Szacują, ile czasu może zająć im wykonanie danej usługi i wysyłają do Ciebie ofertę. Warto także zwrócić uwagę na to, jak wygląda rozwiązanie umowy – jak długi jest okres wypowiedzenia, czy agencja przewiduje kary umowne za wcześniejszą przedterminową rezygnację z usług.

 

W przypadku pozycjonowania stron należy uważać na wiele elementów, poza wspomnianymi wyżej. Istotne  jest to, co stanie się z linkami pozycjonującymi po zakończeniu współpracy. Są firmy marketingowe, które każą płacić za ich utrzymanie. Często są to spore koszty, a zaniechanie opłat może spowodować spadek widoczności witryny w internecie. Należy także zwrócić uwagę na kwestie związane z raportowaniem. Agencja interaktywna powinna udostępniać klientom raporty z wykonanych prac. Dzięki temu będzie można mieć większą kontrolę nad prowadzonymi działaniami.

 

Nie daj się oszukać, czyli jaki model rozliczeń wybrać?

Agencje interaktywne proponują różne sposoby rozliczeń. Najczęściej stosuje się opłaty abonamentowe. Są jednak osoby, które chcą rozliczać się jedynie za wykonane usługi. Warianty związane z płatnościami zależą od rodzaju usługi. W przypadku copywritingu najpopularniejszym przelicznikiem jest stawka za 1000 znaków. Jeśli chodzi o inne działania, często przelicza się je na roboczogodziny. Dużą popularnością cieszy się także model performance, czyli za efekty. Dotyczy to przede wszystkim pozycjonowania stron. Płaci się jedynie wówczas, kiedy strona wejdzie w topy.

 

Trzeba jednak uważać, by nie doszło do nadużyć. Przy długofalowej współpracy najbezpieczniejszy jest stały abonament miesięczny. Bez względu na zakres przeprowadzonych działań nie trzeba przejmować się kosztami usług. Jeśli chodzi o płatności za roboczogodzinę, zdarza się, że agencje zawyżają czas potrzebny na wykonanie danej usługi, a tym samym jej koszty znacznie wzrastają. Niebezpieczny jest także model performance ze względu na fakt, że firmy marketingowe mogą manipulować wynikami i oszukać nieświadomego klienta. Jeśli wybierzesz taki sposób rozliczeń, musisz być świadomy podstawowych mechanizmów wpływających na pozycjonowanie.

 

Czym grozi wybór nieodpowiedniej agencji reklamowej?

Źle zrealizowane usługi wiążą się z bardzo poważnymi konsekwencjami dla Twojej firmy i mogą wpłynąć na spadek zainteresowania Klientów i mniejsze obrotów. W przypadku nieprawidłowego pozycjonowania strona może otrzymać kary algorytmiczne lub ręczne, co grozi spadkiem widoczności w Sieci i mniejszą ilością pozyskanych leadów. Źle zaprojektowana strona przekłada się na duży współczynnik odrzuceń. Jeśli Klienci nie potrafią znaleźć na witrynie tego, czego szukają, a nawigacja jest nieintuicyjna, przechodzą do konkurencji. Niewłaściwie wykonana strona internetowa to także jeden z czynników rankingowych wpływających na pozycjonowanie.

 

W przypadku pozostałych usług agencji interaktywnych, np. copywritingu, grafiki, kampanii marketingowych, nierzetelna agencja może wpłynąć na spadek zaufania klientów do marki. W perspektywie długofalowej takie działania mogą doprowadzić do coraz mniejszych obrotów. Lepiej więc starannie dobierać agencję marketingową, sprawdzać, jak długo działa na rynku, czy ma bogate portfolio, z jakimi firmami współpracowała do tej pory.

Kalkulator cen obsługi agencji inteaktywnej

Wybierz rodzaj działania agencji

Kampanie Adwords
Pozycjonowanie stron
Tworzenie stron internetowych
Oblicz koszt obsługi kampanii Adwords przez agencję
Oblicz koszt pozycjonowania strony internetowej przez agencję
Oblicz koszt stworzenia strony internetowej